خانه » اخبار آموزشگاه » آموزش ایمپلنت دندان

آموزش ایمپلنت دندان

دوره آموزش ایمپلنت دندان جهت آموزش نظری و بالینی درمان های دندان پزشکی بر پایه ایمپلنت های دندانی طراحی شده است. اصول طرح درمان و انتخاب بیمار در کنار روش های جراحی و پروتزی جاگذاری و بارگذاری ایمپلنت های دندانی در کلاس های نظری، کارگاه های عملی و در داخل کلینیک بر بالین بیمار آموزش داده می شود.

بهترین آموزش ایمپلنت دندان

مرکز آموزشی آپادانا در تبریز مفتخر به برگزاری دوره ی آموزش ایمپلنت دندان با گواهی رسمی و معتبر برای اولین بار در ایران می باشد.ایمپلنت(Implant)بهترین روش برای افرادی است که به هر علتی دندان از دست داده باشند.

ایمپلنت داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و روکش روی ایمپلنت، بدون اتکا به دندان‌های مجاور قرار داده می‌شود که از ویژگی های این عمل میتوان از آن یاد کرد.این دوره ی آموزشی در مجهزترین محیط آموزشی و با بهترین اساتید کشور برگزار میشود.

آموزش ایمپلنت دندان

سر فصل های دوره آموزش ایمپلنت دندان

  • تاریخچه و فلسفه ایمپلنت های دندانی، بیولوژی – ترمینولوژی
  • شناخت اجزا و قطعات مربوط به جراحی ایمپلنت
  • کارگاه قطعات و تجهیزات ایمپلنت
  • ارزیابی پزشکی بیماران
  • ارزیابی داخل دهانی
  • ملاحظات اناتومیک و اصول کلی انتخاب بیمار
  • انواع روشهای تصویربرداری رایج در ایمپلنت
  • فلپ و سوچور ( نظری – کارگاهی )
  • طرح درمان ( جراحی و پروتز – ساخت استنت جراحی نظری و کارگاهی )
  • آموزش نظری و عملی 3 تا 5 سیستم – سینوس لیفت GTR- GBR مهندسی بافت نرم
  • معرفی اجزا و قطعات پروتزی (نظری و کارگاهی)
  • پروتزهای متحرک متکی بر ایمپلنت
  • قالب گیری و ثبت رکورد، طرح درمان پروتزی
  • پروتزهای ثابت سمان شونده و پیچ شونده ، قالب گیری و ثبت رکورد اوردنچر

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک سرمایه گذاری است!

در ظاهر، ایمپلنت های دندانی فوق العاده گران به نظر می‌رسند، به خصوص زمانی که با روش های جایگزینی دیگر مقایسه شوند.

زمانی که شما دندان های خود را از دست می‌دهید، شما پیرتر از سن تان نشان داده می‌شوید. علاوه بر این، دندان های موجود شما شروع به لق شدن خواهند کرد.بنابراین، ما شما را تشویق می کنیم که ایمپلنت های دندانی را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید، نه به عنوان هزینه.

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

روش های ایمپلنت دندان(Implant)

ایمپلنت دندان به سه روش یک مرحله ای، دو مرحله ای و دندانی انجام می پزیرد که در ادامه به معرفی و نحوه انجام هر یک از ایمپلنت ها می پردازیم.

ایمپلنت یک مرحله ای Non submerged: در بعضی موارد بعد از کشیدن دندان ممکن است لثه همپوشانی کافی نداشته باشد و پزشک مجبور شود از روش حد لثه (nonsubmerged ) استفاده نماید به گونه ای که ایمپلنت دندانی در استخوان فک قرار داده می شود و قطعه موقتی برون فکی ایمپلنت دندانی از لثه خارج است و لثه بدور ایمپلنت دندانی در همان مرحله اول جراحی بخیه زده می شود و نیاز به جراحی مرحله دوم و کنار زدن بافت نرم لثه نیست. پس از ۲ ماه جهت ایمپلنت های دندانی فک پایین و ۳ ماه جهت ایمپلنت های دندانی کاشته شده در فک بالا،‌ قالبگیری جهت ساخت روکش اصلی شروع می شود. معمولا در اغلب بیماران این روش قابل اجرا می باشد.

 ایمپلنت دو مرحله ای (Submerged)

از خوبی های این نوع ایمپلنت غیر قابل دسترس بودن ایمپلنت دندانی در فضای داخل دهانی می باشد که ممکن است در معرض آلودگی های محیطی قرار بگیرند روش انجام این ایمپلنت بدین گونه که ایمپلنت دندانی در استخوان فک دهان قرار داده می شوند و لثه روی آن بخیه زده می شود. لذا بعد از جراحی، ایمپلنت دندانی داخل دهان قابل مشاهده نخواهد بود.

در این حالت ایمپلنت ها زیر لثه قرار دارند تا تحت هیچ نوع فشاری قرار نگیرند. پس از حدود ۲ ماه جهت ایمپلنت های دندانی فک پایین و ۳ ماه جهت ایمپلنت های دندانی کاشته شده در فک بالا، لثه بطور محدود دوباره از محل ایمپلنت دندانی کنار زده خواهد شد. با قرار دادن قطعه موقتی ایمپلنت دندانی که همچون پیچ است سر ایمپلنت دندانی از لثه خارج می شود و قابل دیدن است.

یک الی دو هفته جهت بهبود و ترمیم دوباره لثه به دور از قطعه ایمپلنتی که از لثه خارج شده است، مورد نیاز است. درمرحله بعدی قالبگیری جهت ساخت روکش متصل به ایمپلنت دندانی انجام می شود. به منظور حفظ ظاهر زیبایی بیمار معمولا در صورت نیاز یک پروتز موقت دندان متحرک که شب ها باید از دهان خارج شود به بیمار ارائه می شود. در این روش زیبایی بیشتر تامین شده و پروتز ساخته شده نهایی در زیر لثه قرار خواهد گرفت.

 ایمپلنت Immediate Loading : در این روش ایمپلنت همزمان با جراحی قرار دادن ایمپلنت دندانی، تاج آن نیز ساخته و روی ایمپلنت دندانی قرار داده می شود. این روش بیشتر برای دندان های جلو کاربرد دارد تا بیمار در فاصله ی ۲ – ۳ ماه دوره ی ترمیم، بدون دندان نباشد البته نکته مهمی که باید آن را بگوییم این است که این تاج به صورت موقت است و دندان اصلی در مراحل بعد تحویل بیمار داده می شود. حسن این روش این است که در یک جلسه هم جراحی خارج کردن دندان و یا ریشه انجام میگیرد و هم در صورت لزوم استخوان ناحیه ترمیم می شود.

انواع ایمپلنت ها چه تفاوت هایی با هم دارند؟

ایمپلنت های مختلف با توجه به کشور سازنده آنها دارای قیمت های متفاوتی هستند.  علاوه بر کشور سازنده ایمپلنت که به انتخاب بیمار است. مواردی همچون پشتیبانی و گارانتی کشور سازنده آن، میزان استخوان در دسترس، میزان سختی استخوان انواع پیچ دارو بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader