خانه » اخبار آموزشگاه » تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین زمینه‌های فعالیت در بازار کار این روزها به حساب می‌آید. آموزش نصب و راه اندازی قطعات پزشکی و تعمیرات آن‌ها عمده‌ترین زمینه فعالیت متخصصان این حوزه است. هنرجویان پس از گذراندن این دوره در آموزشگاه آپادانا در تبریز و کسب مدارک معتبر از این آموزشگاه می‌توانند در شرکت‌های تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی مشغول به کار شوند.این دوره بر دو حوزه تعمیرات برد و تعمیرات مکانیک تجهیزات پزشکی تمرکز دارد که عمده تمرکز بر تعمیرات برد این تجهیزات است.

بهترین دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز

دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز که در آموزشگاه در حال برگزاری است یکی از بهترین دوره های این مجموعه است که با اساتید مجرب و با تجربه برای شما عزیزان تدریس میشود.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که ممکن است این دوره نیاز به پیش نیاز داشته باشد و یا برای یادگیری تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی مدرک خاصی نیاز است.دوره تخصصی تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی آموزشگاه آپادانا آموزش صفر تا صد این دوره است که نیازی به پیش نیاز ندارید و به راحتی میتوانید پس از اموزش مدرک فنی حرفه ای خود را دریافت نمائید و شروع به کار کنید.

سر فصل دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

  • آشنایی با الکترونیک مقدماتی
  • آشنایی با المان های الکترونیکی و کاربرد آنها
  • نگهداری و تعمیرات و همچنین نصب و راه اندازی دستگاههای آمالگاماتور – لایت کیور – جرم گیر کویترون و پیزون و ایرفلو
  • اینسترومنت ها شامل توربین و آنگل و ایرموتور
  • رادیوگرافی
  • نگهداری و تعمیرات و همچنین نصب و راه اندازی دستگاههای کمپرسور یخچالی و اویل فری
  • انواع اتوکلاو
  • انواع ساکشن
  • انواع یونیت و صندلی دندانپزشکی
  • آشنایی با نحوه ثبت شرکت ها ، قوانین مالیاتی

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز

درآمد و بازارکار تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل کشور می باشد. امروزه با افزایش قیمت دلار ، وجود تحریم ها، خرید و جایگزینی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به آسانی نمی‌باشد. به همین جهت تعمیرات و نگهداری این تجهیزات ارزش والایی یافته است. برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد؛ یادگیری اسامی و ظاهر پیچیده تجهیزات بسیار آسان می‌باشد.

 درآمد تعمیرات تجهیزات پزشکی بسیار مناسب است. یعنی برای تعمیر هر دستگاه می‌توان تا سی درصد قیمت اصلی دستگاه را دریافت کرد. با احتساب متوسط، تعمیرات روزانه یک دستگاه و کارکرد 25 روزه و متوسط دریافت 500 هزار تومان از هر دستگاه حداقل دریافتی ماهانه دوازده میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود.

آموزش مکانیک تجهیزات دندانپزشکی

در بخش آموزش تعمیر بردهای دندانپزشکی در ابتدا کارآموزان با قطعات تشکیل دهنده روی کلیه مدارات آشنا میشوند. بعد از شناخت قطعات الکترونیکی سراغ ابزارها جهت تست و اندازه گیری و درآوردن و جازدن آنها میپردازیم. سپس سراغ بردهای تغذیه، سوئیچینگ، مدار پاور، بردهای اینورتر در لوازم پزشکی میپردازیم.

حداقل در کارگاه با ۷ مدل مدار تغذیه آشنا شده و بعد از آن عیب یابی برد را شروع میکنیم. آموزش مسیریابی بردهای تک لایه، دو لایه و چند لایه از مباحث اصلی در کلاس است. ولتاژ گیری برد، نقشه خوانی مدار، مسیریابی قطعات SMD الکترونیکی و بررسی آی سی ها و چیپ ست های کنترلر از اهم تدریس این جلسات است.

آموزش عیب یابی بردهای دندانپزشکی مستلزم یادگیری اصول مدار تغذیه، مین برد اصلی و ارتباط آن با هیدرلیک و مکانیک میباشد. در کارگاههای آموزشی آپادانا با بردهای مختلف تجهیزات دندانپزشکی آشنا شده و روی انها تمرین عملی انجام میدهید. آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی بخش برد ویژه بازار کار طراحی شده و کارشناس و تعمیرکار بردهای پزشکی این مباحث را تدریس میکند.

دوره غیر حضوری تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

آموزشگاه آپادانا سامانه‌ای جامع با هدف آموزش‌های غیر حضوری و صدور گواهینامه‌های ملّی و بین‌المللی معتبر برای کارآموزان محترم می‌باشد. در دوره های مجازی آموزشگاه پارسیان کارآموزان ضمن مدیریت و صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌توانند به صورت هوشمند دوره‌های آموزشی را بررسی، مقایسه و ثبت‌نام نمایند. ثبتنام از سرتا سر کشور برای دوه های حضوری و مجازی صورت می گیرید. در دوره های مجازی یا غیر حضوری بدین با ارسال DVD های آموزشی که شامل فیلم های تدوین شده دوره های حضوری می باشند.

کارآموز ضمن مطالعه فیلم ها امکان ارتباط مستقیم با اساتید دوره و رفع اشکال را خواهد داشت.پس از مطالعه پک آموزشی و شرکت در آزمون آنلاین مدرک دوره صادر و از طریق پست برای کارآموزان ارسال می گردد. برای مشاهده نمونه آموزش های حضوری و غیر حضوری  روی این لینک کلیک کنید.

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز

تفاوت دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی با دندانپزشکی

برای مقایسه دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی با آموزش تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی پارامتر های مختلفی وجود دارد ولی به طور کلی درآمد تعمیرات تجهیزات پزشکی بشتر از دندانپزشکی بوده ولی یادگیری و بازاریابی آن سخت تر است.علاوه برآن در تعمیرات تجهیزات پزشکی نیاز به حصور تکنسین تعمیرات در مطب نیست ولی برای تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی اکثر تعمیرات در مطب دندانپزشک صورت می گیرید.تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی اکثرا مکانیکی بوده ولی تجهیزات پزشکی اکثرا تعمیرات برد و سنسور دارند.

اهمیت تعمیر اتوکلاو

برنامه کار اتوکلاو از 9 مرحله شامل:

آب‌گیری، پیش خلأ، افزایش دما، استریل، تخلیه، پس خلأ، خشک‌شدن، یکسان‌سازی و پایان کار، تشکیل می‌شود که اختلال در هر یک از این مراحل می‌تواند کیفیت استرلیزاسیون را تحت‌تأثیر قرار دهد و این اتفاق ممکن است به قیمت جان بیماران تمام شود.

پس، ترجیحاً اتوکلاو را به‌صورت دوره‌ای با مراجعه به مراکز مورد تأیید، سرویس کنید و اگر مشکلی در قطعات آن وجود داشت، برای تعمیر اتوکلاو به مراکز باسابقه و مطمئن، مراجعه کنید.ویا میتوانید با شرکت در دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز صفر تا صد تعمیرات اتوکلاو را فرا گیرید.

تفاوت آمالگاماتور های دیجیتالی با نوع کپسولی

در آمالگاماتور های کپسولی،به اندازه حجم کپسول باید ماده آمالگام تهیه شود و همه این ماده استفاده نمی شود و مقدار اضافی باید دور ریخته شود. اما در نوع دیجیتالی بسته به میزان ماده آمالگام مورد نیاز، پزشک دستگاه را تنظیم می کند (مثلا5gr ماده آمالگام)

تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی

تجهیزات پزشکی همواره در حال ارتقا هستند و در گذر زمان هر یک از تجهیزاتی که تا کنون معرفی و ابداع شده اند دستخوش تغییرات زیادی شده اند که از این رو تعمیرات این دستگاه ها به تجهیزاتی جدید و متناسب با سیستم آنها نیاز دارد.

 یک مجموعه که در زمینه تعمیر تجهیزات دندانپزشکی فعالیت میکند باید از این دسته تجهیزات و امکانات برخوردار باشد و بتواند تعمیر را با کمک این تجهیزات با اصولی ترین روش ها به انجام برساند. هر زمان که تجهیزات دندانپزشکی شما به تعمیر نیاز پیدا کردند بهتر است ابتدا مرکز و یا تعمیرگاه مد نظر را از این لحاظ مورد بررسی قرار دهید و تنها مراکزی را انتخاب نمایید که مدرن و مجهز هستند. تجهیزات و نحوه کار با آنها بسیار مهم است و در صورتیکه دانش و تخصص و همچنین تجهیزات وجود نداشته باشد میتوان گفت که مرکز تعمیراتی معتبر نیست.

چگونه یک تعمیرکار تجهیزات پزشکی شویم

خواه وسیله ای نسبتاً ساده مانند گوشی پزشکی یا دستگاه های پیچیده نجات دهنده مانند دستگاه تنفس مصنوعی باشد، تعمیر و نگهداری بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت چرخه عمر تجهیزات دندانپزشکی است. نقش مهمی در مراقبت های بهداشتی ایفا یک تعمیرکار تجهیزات دندانپزشکی با حصول اطمینان از اینکه تجهیزات دندانپزشکی نجات دهنده در همه زمان ها به طور موثر عمل می کنند، چه در خانه، چه در آمبولانس یا یک مرکز پزشکی، می کند. به هر حال، پزشکان برای تشخیص دقیق و درمان مؤثر بیماران خود به ماشین‌ها و ابزارهای پزشکی مختلف وابسته هستند.

ثبت نام در دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

جهت ثبت نام در دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز می توانید با شماره تلفن (0414164) و یا از طریق واتساپ (09361364164) با ما در ارتباط باشید.

آموزشگاه اپادانا دوره های اشتغال محور دیگری نظیر دوره تعمیرات برد و دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی برگزار میکند که می توانید جهت آشنایی بیشتر روز دوره مد نظر کلیک کنید.

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز

علت درآمد بالای دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

مهندسی پزشکی یکی از تازه‌ترین رشته‌هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی گذاشته است. این رشته در جهت کاربرد علوم فنی و مهندسی در یاری رساندن به پزشکان برای تشخیص و درمان هرچه بهتر بیماری‌ها تاثیر بسزایی دارد.

شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های تخصصی و کاربردی مهندسی پزشکی مهارت خود را در بازارکار بیشتر کنید. دوره آموزش تعمیر تجهیزات دندانپزشکی در تبریز از پر درآمدترین رشته‌ها بشمار می‌رود. آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم دندانپزشکی از موارد اصلی و مهم می‌باشد.

مهندسی پزشکی در گام‌های اولیه به بهره برداری، تعمیر، پشتیبانی، نگهداری، تنظیم و استاندارد سازی دستگاه ها می‌پردازد.

یکی از مشکلاتی که کشور عزیزمان به دلیل تحریمها دچار شده عدم ساپورت و پشتیبانی شرکت‌های سازنده دستگاههای پزشکی می باشد و به دلیل حساس بودن و دقت بالای دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی، اتاق عمل، رادیولژی، سونوگرافی، آزمایشگاهی و بیمارستانی ،آپادانا دوره‌های تخصصی تعمیرات بردهای الکترونیکی این تجهیزات را برگزار می نماید.(همراه با مدرک معتبر بین المللی فنی حرفه ای)

برای یادگیری تعمیر تجهیزات پزشکی لازم است که شما تعمیر مکانیک و تعمیر برد تجهیزات پزشکی را بدانید. کارشناس‌های مجرب، بهترین سرفصلها را برای یادگیری بهتر شما در بازار کار مهیا کرده‌اند که در بالا آورده شده است.

پیش نیاز دوره

دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز به هیچ پیش نیازی احتیاج ندارد و  صفر تا صد تعمیرات انواع دستگاه های دندانپزشکی را شامل میشود. شما بدون هیچ محدودیت سنی و تحصیلی ، و حتی از روی علاقه شخصی می توانید در این دوره شرکت و در جهت رشد مهارت های شخصی و افزایش رونق کسب و کار خود گامی مثبت بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader