خانه » اخبار آموزشگاه » آشنایی با رشته مهندسی پزشکی

آشنایی با رشته مهندسی پزشکی

این رشته ترکیبی از دو گروه ریاضی و تجربی است. مهندسی و پزشکی همکاری خوبی در کمک به بیماران و پزشکان داشته است و در این راه گام های مفیدی برداشته شده که بسیاری از خبرهای آن را در رسانه های شنیده اید. بخاطر گسترش روز افزون سیستم های مهندسی در حیطه بهداشتی و پزشکی، تربیت و وجود نیروی انسانی متخصص و متبحر که آشنا به وسایل و تجهیزات پزشکی امری ضروریست.(آشنایی با رشته مهندسی پزشکی)

آشنایی با رشته مهندسی پزشکی

آشنایی با رشته پزشکی به صورت جزئی و کلی، برای هر داوطلبی که مشتاق به ادامه تحصیل در این رشته است، ضروری و اجتناب ناپذیر است. موفقیت در رشته پزشکی استعداد و تفکر عمیقی را می طلبد. مهندسی پزشکی علمی است که در زمینه های بسیار گسترده ای فعالیت می کند و از اهمیت بسیار بسیار بالایی برای علم پزشکی برخوردار است. رشته مهنسی پزشکی دارای گرایش های مختلفی است، اما به طور کلی ویژگی های یکسانی را می توان برای تمام گرایش ها، با هدف معرفی رشته مهندسی پزشکی، بیان کرد. مهندسی پزشکی دارای سه حیطه اصلی است:

طراحی و ساخت: این حیطه بر روی تجهیزات پزشکی تمرکز دارد و دانشجویان را در جهت توانایی در طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی آموزش می دهد.
نگهداری، بهینه سازی و تعمیر: این حیطه از مهندسی پزشکی بر حفاظت از دستگاههای پزشکی ساخته شده و تعمیر آنها در صورت خرابی تمرکز دارد. بدیهی است که این حیطه، نیازمند افراد کاردان و کاربلد در زمینه تجهیزات پزشکی هستند.

خرید و فروش: تجهیزات پزشکی از سودآورترین معاملات در سطح جهان است. در حیطه خرید و فروش تجهزات پزشکی، افراد به معرفی تجهیزات به بازار کار می پردازد و وارد محیط تجارت های بین المللی می شوند. هر فردی که در این زمینه فعالیت کند، بدون شک نیاز به علم کافی در زمینه مهندسی پزشکی خواهد داشت.

آشنایی با رشته مهندسی پزشکی

وظایف و مسئولیت های مهندس پزشکی

فردی که در این زمینه کار می کند، توانایی های زیر را دارد:

✴نصب و راه اندازی دستگاه ها، وسایل پزشکی و تجهیزات فنی بیمارستان ها
✴تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستانی
✴مشاوره فنی در سفارش و خرید دستگاه های پزشکی
✴کمک در بکارگیری بهینه از دستگاه های پزشکی
✴همکاری در طراحی دستگاه های پزشکی
✴طرحی و تولید تجهیزات پزشکی
✴نظارت بر طراحی تجهیزات پزشکی و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن
✴آموزش نحوه استفاده از تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی مختلف به پزشکان، پرستاران، پرسنل و کارمندان
✴نظارت بر عملیات صادرات و واردات تجهیزات پزشکی
✴تعمیر تجهیزات معیوب پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

preloader