خانه » مهندسی پزشکی » آموزش تعمیرات لوازم پزشکی

آموزش تعمیرات لوازم پزشکی

آموزش تعمیرات لوازم پزشکی

تعمیرات لوازم پزشکی یکی از پردرآمدترین زمینه‌های فعالیت در بازار کار این روزها به حساب می‌آید. آموزش نصب و راه اندازی قطعات پزشکی و تعمیرات آن‌ها عمده‌ترین زمینه فعالیت متخصصان این حوزه است. هنرجویان پس از گذراندن این دوره در مجموعه کاردانش و کسب مدارک معتبر از این آموزشگاه می‌توانند در شرکت‌های تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی مشغول به کار شوند. (آموزش تعمیرات لوازم پزشکی)

آموزش تجهیزات پزشکی در مجتمع آموزشی آپادانا توسط بهترین اساتید این زمینه تدریس میشود. آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در مجموعه ما به صورت تضمینی انجام میشود به این منظور که پس از پایان دوره به صورت رایگان توسط آموزشگاه شتیبانی میشوند.

ویژگی های تعمیرکاران تجهیزات پزشکی

در تعمیر تجهیزات پزشکی لازم است تکنسین ها تحت آموزش های تخصصی قرار بگیرند تا به تمام زمینه های این حوزه مسلط شوند. اموری که باید تکنسین به آن ها تسلط داشته باشد، از قرار زیر هستند:

  • قطعات الکترونیکی را بشناسد و از کارایی و توانایی برد دستگاه ها اطلاعات کافی داشته باشد.
  • نسبت به قطعات الکترونیکی SMD و DIP روی برد شناخت داشته باشد.
  • با نحوه تست و بررسی قطعات برد با مولتی متر آشنا باشد.
  • به هویه کاری و هیتر کاری جهت خارج کردن و جا زدن قطعات تجهیزات پزشکی مسلط باشد.
  • قادر باشد بردهای تغذیه، پاور ها، مین برد و سوئیچینگ را در دستگاه بخش بندی کند.
  • قادر به عیب یابی و تشخیص مشکل در مدارات پاور و جریان برق در دستگاه ها باشد.
  • با نحوه تعمیر و تعویض قطعات تغذیه تجهیزات پزشکی آشنایی داشته باشد.
  • در برد های تصویر برداری نسبت به شناخت چیپ گرافیک اطلاعات کافی داشته باشد.
  • در تعمیر تجهیزات پزشکی که مانیتور دارند، با برد مانیتور آشنا باشد.
  • توانایی عیب یابی و تشخیص مشکل در صفحه نمایش دستگاه ها را داشته باشد.
  • برد های تک لایه و برد های چند لایه پزشکی را بشناسد و نسبت به نحوه تعمیر آن ها شناخت داشته باشد.
  • راجع به بردهای آزمایشگاهی و نحوه تعمیر تخصصی آن ها اطلاعات داشته باشد.
  • قادر به بررسی عملکرد برد تجهیزات دندانپزشکی باشد.
  • بتوانند برد تجهیزات اتاق عمل را عیب یابی کند و مشکل آن ها را تشخیص دهد.
  • توانایی شناسایی برد رادیولوژی، سی تی اسکن، ام آر آی و سونوگرافی را دارا باشد و با تعمیر آن ها آشنا باشد.
  • با مولتی متر بتواند مسیریابی و ولتاژگیری برد های چند لایه را انجام دهد.
  • درباره نقشه خوانی و چگونگی ارتباط بین قطعات بردها آموزش کافی دیده باشد و به صورت تخصصی با آن آشنایی داشته باشد.

آموزش تعمیرات لوازم پزشکی

نحوه تعمیر تجهیزات پزشکی

به منظور تعمیر لوازم پزشکی ابتدا باید نسبت به عیب یابی و تشخیص مشکل دستگاه اقدام کرد. سپس با استفاده از ابزار های به روز و پیشرفته قطعات را خارج کرده و آن ها را تحت آزمایش و کالیبراسیون قرار داد. سپس در صورت نیاز قطعات را تعمیر و یا تعویض کرد.

سپس جهت جلوگیری از معیوب شدن مجدد دستگاه ها و نگهداری مناسب از آن ها خدماتی را ارائه کنند تا تجهیزات به زودی دچار ایراد نشوند. تعمیرکاران تجهیزات پزشکی به عنوان تکنسین های متخصصی شناخته می شوند که قادر هستند تجهیزات الکترونیکی، الکترو مکانیکی و هیدرولیکی را که در بیمارستان ها و مطب پزشکان استفاده می شوند، تعمیر کنند.

تعمیر انواع تجهیزات پزشکی

آن ها قادر هستند مشکلاتی که در مانیتور های بیمار، ونتیلاتور ها و دستگاه های بیهوشی وجود دارد، تشخیص دهند. همچنین می توانند تجهیزات تصویر برداری پزشکی و سونوگرافی را نیز عیب یابی کنند. علاوه بر این دستگاه های مورد استفاده در کلینیک های دندانپزشکی و چشم پزشکی نیز توسط تکنسین ها عیب یابی و تعمیر می شود.

ابزار تجهیزات پزشکی

تعمیرکاران برای تعمیر تجهیزات پزشکی، ابزار های گوناگونی از قبیل پیچ گوشتی، آچار و لحیم کاری را مورد استفاده قرار می دهند. همچنین ابزار هایی از جمله مولتی متر و رایانه نیز در روند تعمیرات کاربرد زیادی دارند. به همین منظور از نرم افزار های تخصصی برای کالیبراسیون دستگاه ها استفاده می شود.

آموزش تعمیرات لوازم پزشکی

نکات مهم در تعمیر تجهیزات پزشکی

به منظور تعمیر تجهیزات پزشکی لازم است تکنسین ها از مهارت بالایی برخوردار بوده و در کار خود حرفه ای باشند. علاوه بر این، توانایی ارتباط درست با مشتریان از نکات مهم دیگری است که باید به آن توجه شود. همچنین امکان دسترسی بیمارستان ها و کلینیک ها به این دستگاه ها باید به راحتی فراهم شود.

یکی از نکات مهمی که در تعمیر دستگاه های پزشکی باید به آن توجه زیادی کرد، مدیریت زمان و داشتن سرعت در کار است. چرا که به دلیل سر و کار داشتن با بیماران اورژانسی، لازم است تعمیرات در اسرع وقت انجام شوند تا رضایت مشتریان جلب شود. (آموزش تعمیرات لوازم پزشکی)

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی از پیشرفته ترین و مجهزترین مراکز تعمیرگاهی برای تعمیر و سرویس انواع تجهیزات پزشکی و تجهیزات دندانپزشکی است که خدمات گسترده ای را به جامعه پزشکی ارائه داده است و جزو مجموعه های بسیار معتبر محسوب میگردد.

بهترین آموزشگاه دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز

آموزشگاه آپادانا با بیش از 15 سال تجربه در زمینه آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، یکی از بهترین آموزشگاه های این حوزه در تبریز است. این آموزشگاه با بکارگیری مدرسان با تجربه و تخصص کافی، به دانشجویان خود آموزش هایی بسیار کاربردی و کامل در زمینه تعمیرات تجهیزات پزشکی ارائه می دهد.

مزیت های آموزشگاه آپادانا در زمینه آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی عبارتند از:

  1. بکارگیری اساتید با تجربه و تخصص کافی در زمینه تعمیرات تجهیزات پزشکی
  2. استفاده از تجهیزات و امکانات آموزشی مدرن و با کیفیت برای بهترین یادگیری دانشجویان
  3. برگزاری دوره های آموزشی با محتوای کاملاً کاربردی و عملی که بر اساس نیاز صنعت و بازار کار طراحی شده اند
  4. ارائه مدارک معتبر و مورد تایید در پایان دوره آموزشی به دانشجویان
  5. امکان پشتیبانی و مشاوره پس از پایان دوره به دانشجویان

بنابراین، اگر به دنبال آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز هستید، آموزشگاه آپادانا یکی از بهترین گزینه ها برای شماست(آموزش تعمیرات لوازم پزشکی).

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی،  و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی نیازمند اطلاعات گسترده تری نسبت به سایر رشته های تعمیرات است. به همین منظور آموزشگاه آپادانا، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد. (آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی)

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید. تجهیزات دندانپزشکی، همانطور که از نامشان معلوم است. نیاز به مراجعه به بیمارستان و کلینیک های اختصاصی و عمومی برای بررسی و عیب یابی دارند. با اینحال اگر در جامعه پزشکی شناخته شوید؛ از بازارکار قوی برخوردار خواهید شد. (دوره آموزش تعمیرات تجهیزات دنداپزشکی)

در این دوره آموزش مهارت های ارتباط با مشتری، افزایش درآمد، معرفی راهکارهایی برای افزایش بهره وری در کار و همچنین پشتیبانی رایگان جهت پرسش‌های هنرجویان در حال کار قرار داده ایم. با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا میتوانید با همه تجهیزات پزشکی آشنا شده و اصول تعمیراتی آنها را به صورت عملی یاد گرفته و وارد بازارکار شوید. شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. (تعمیر تجهیزات دندانپزشکی)

آموزش تعمیرات لوازم پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

preloader