خانه » اخبار آموزشگاه » آموزش تعمیرات RVG در تبریز

آموزش تعمیرات RVG در تبریز

آموزش تعمیرات RVG در تبریز

RVG مخفف رادیوویزوگرافی (Radio Viso Graphy) می‌باشد، که به عنوان جایگزینی برای رادیوگرافی اشعه ایکس در دندانپزشکی استفاده می‌شود. تکنیک آروی ‌جی یک روش نسبتا جدید در تصویربرداری دندان می‌باشد که نیاز به فیلم رادیوگرافی، ظهور و ثبوت را از بین می‌برد.(آموزش تعمیرات RVG در تبریز)

سیستم تصویربرداری RVG معمولاً در مطب و کلینیک دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، آروی جی جدیدترین نوآوری موجود در رادیوگرافی دیجیتال است و بالاترین وضوح تصویر ( >20LP/mm ) را ارائه می‌دهد. سنسور RVG از یک حسگر، مانیتور و اجزای میکرو رایانه تشکیل شده است.سنسور آر وی جی از یک سنسور از نوع سی سی دی یا CMOS که در داخل دهان بیمار قرار می‌گیرد تشکیل شده است بطوریکه سطح حساس آن در مقابل هد رادیوگرافی باشد.

سنسور رادیوگرافی RVG همان نقش فیلم را ایفا کرده و با تاباندن اشعه این سنسور تصویر را بلافاصله بر روی کامپیوتری که به آن متصل است، منتقل می‌کند. سنسور از اندازه‌های مختلف برای متناسب شدن با اندازه دهان افراد مختلف ساخته شده است. کلیه مراحل پردازش تصویر توسط نرم‌افزار مخصوصی که قبل از قبل بر روی کامپیوتر نصب گردیده، صورت می‌گیرد.(آموزش تعمیرات RVG در تبریز)

آموزش تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

آموزشگاه آپادانا با  برگزاری دوره های آموزش تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی برای علاقمندان بخصوص مهندسان و دانشجویان رشته مهندسی پزشکی, دانشجویان رشته مهندسی برق,دانشجویان رشته مهندسی مکانیک,دندانپزشکان و….. قصد دارد در این دوره ی آموزشی اقدام به برگزاری جامع ترین و کامل ترین دوره ی آموزش تخصصی عیب یابی و تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی مخصوصا آموزش تعمیرات RVG در تبریز، نماید.

حوزه مهندسی پزشکی به دنبال برطرف کردن نیازهای پزشکی در زمینه طراحی، ساخت و نگهداری تجهیزات و ابزارهای پزشکی در زمینه طراحی، ساخت و نگهداری تجهیزات و ابزارهای پزشکی برای کاربردهای پیشگیری و تشخیص و درمان بیماریها به کمک علوم مهندسی است.(آموزش تعمیرات RVG در تبریز)

مهندسی پزشکی یک تخصص بین رشته ای است که علاوه بر کاربردهای زیاد آن در تشخیص و درمان، ارتباط بسیاری با علوم دیگر دارد، این امر باعث افزایش پیچیدگی و جذابیت حوزه مهندسی پزشکی شده است.وظایف یک تکنسین تعمیرات و عیب یابی تجهیزات دندانپزشکی موارد زیر است:

  • انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نظری و عملی در خصوص تولید یا بهبود کیفیت تجهیزات مطب های دندانپزشکی
  • طراحی و تولید لوازم، تجهیزات و دستگاه های دندانپزشکی
  • نصب و راه اندازی یونیت صندلی و تجهیزات دندانپزشکی
  • آموزش نحوه استفاده و نگهداری از تجهیزات و دستگاه ها به پزشک و کارکنان مطب ها و…
  • نظارت و اجرای عملیات صادرات و واردات تجهیزات و دستگاه های مربوط به این حیطه

دیدگاهتان را بنویسید

preloader