خانه » اخبار آموزشگاه » آموزش تعمیر پالس اکسیمتر در تبریز

آموزش تعمیر پالس اکسیمتر در تبریز

آموزش تعمیر پالس اکسیمتر در تبریز

دستگاه پالس اکسی متر از یک سنسور نوری، تشکیل شده است که بر روی شریانچه‌های نبض دار قرار می‌گیرد .(معمولاً روی انگشت اشاره شخص) در یک طرف دو LED به عنوان فرستنده قرار گرفته است که 2 موج نور قرمز با طول موج 660 نانومتر و مادون قرمز با طول موج 930 نانومتر انتشار می‌دهد.

نور قرمز رنگ توسط هموگلوبین، که رنگ طبیعی آن آبی است جذب می‌شود و مادون قرمز توسط اکسیژن ترکیبی با هموگلوبین (HbO2 ) جذب می‌شود.در واقع دو نوع طول موج توسط این دوLEDکه فرستنده هستند، فرستاده می‌شود. در طرف دیگر یک گیرنده یا در اصطلاح یک فتودیود قرار دارد. که وظیفه آشکارسازی نور عبوری از بافت را دارد.

پالس اکسیمتری روشی غیرتهاجمی است، که میزان مولکول‌های هموگلوبینی را که با اکسیژن آمیخته شده‌اند، اندازه‌گیری و به درصد بیان می‌کند.میزان نرمال آن ۹۵–۹۷٪ است اگر این میزان در بیماران کمتر از ۹۰٪ شود .زنگ هشدار به صدا درمی‌آید. همچنین اکثر دستگاه‌های پالس اکسی متر تعداد و آهنگ ضربان قلب را نیز نمایش می‌دهند.

با این وسیله می‌توان دربارهٔ هایپوکسمی (کم شدن اکسیژن خون) هشدار داد، و با اجتناب از حملات هیپوکسی و پیامدهای آن، بیماران جراحی را بهبود بخشید. هایپوکسمی زمانی رخ می‌دهد ،که به بیمار بی‌حسی موضعی یا آرام‌بخش زده شود.یا زمانی که بیمار پس از یک بیهوشی عمومی به هوش آید. این وسیله در سال ۱۹۸۰معرفی شد و اکنون به عنوان یک روش استاندارد به کار می‌رود.

دستگاه های پالس اکسی متر در صورت ایجاد نقص فنی و یا اختلال در کارکرد آن قابل تعمیر هستندو تعمیرکار تجهیزات پزشکی قادر خواهد بود در زمانی کوتاه و با هزینه های کمتری نسبت به خرید دستگاه جدید، دستگاه را با دقت و به نحو احسن تعمیر کرده و به شما تحویل می دهد ، تعمیرات دستگاه ها بر عهده ی کارشناسانی است که در زمینه تعمیر و سرویس دستگاه های پزشکی و آزمایشگاهی تحصیل کرده و بسیار با تجربه هستند . در دوره تعیرات تجهیزات پزشکی به صورت کاملا تخصصی  به آموزش تعمیر پالس اکسیمتر در تبریز و سایر تجهیزات پزشکی خواهیم پرداخت.

موارد استفاده دستگاه پالس اکسی متری

  • در طی یا بعد از عمل جراحی یا روش‌هایی که از تسکین دهنده‌ها استفاده می‌کنند.
  • برای بررسی این موضوع، که آیا بیمار به دستگاه ونتیلاتور برای کمک به تنفس نیاز است یا خیر؟
  • برای مشاهده اینکه داروهای ریه چطور کار می‌کنند؟
  • برای بررسی توانایی فرد، برای رسیدن به سطوح بالای فعالیت بدنی.
  • برای بررسی این که شخص دچار وقفه تنفسی در طول خواب (آپنه خواب) می شود یا خیر؟
  • برای تشخیص تمام بیماری‌هایی، که بر سطوح اکسیژن خون تأثیر می گذارد، مانند حمله قلبی، نارسایی قلبی، بیماری مزمن انسداد ریوی (COPD)، کم خونی، سرطان ریه، آسم، ذات الریه و …

آموزش تعمیر دستگاه پالس اکسی متر در تبریز در دوره آموزش تعمیر ات تجهیزات پزشکی در آموزشگاه آپادانا برگذار می‌شود. بعد از آموزش در کلاس تعمیر دستگاه پالس اکسی متر گواهینامه‌ی معتبر برای ورود به بازار کار دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader