خانه » مطالب عمومی » آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز

آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز

پمپ سرنگی پمپی است که برای تزریق مقدار خاصی محلول از آن استفاده می‌شود(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز). با پیشرفت علم پزشکی داروهای حساسی کشف شده‌اند که برای تزریق آنها به بیمار دقت زیادی لازم است. در تزریق این داروها عموماً دو مشکل عمده وجود دارد:

یکی آنکه نیمه عمر بسیاری از آنها کوتاه است و سریعاً در سطح سرمی اثر می‌گذارند، به طوری که چند دقیقه تأخیر، تعجیل یا عدم دقت در دز تزریق شده، اثربخشی دارو بر بیمار را تغییر خواهد داد.

دوم اینکه با توجه به حجم کم این داروها، سرعت تزریق نیز نقش بسیار زیادی در اثر بخشی داروها دارد، به طوری که با کمی خطا در سرعت تزریق، یا دارو اثر لازم را نخواهد داشت یا اینکه اثرات سوء over dose به وجود خواهد آمد(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز).

آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز

پمپ سرنگ چیست

این دستگاه، تزریق دارو با استفاده از سرنگ می‌باشد. از آنجا که عموماً قطر داخلی سرنگ استاندارد و ثابت است، می‌توان با تنظیم سرعت خطی حرکت پیستون سرنگ، سرعت تزریق را کنترل نمود. به طور معمول این دستگاه‌ها برای تزریق داروها در حجم‌های کم استفاده می‌شوند، چراکه عموماً از سرنگ‌های ۵ سی سی تا ۵۰ سی سی استفاده می‌کنند(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز).

از آنجایی که دقت این دستگاه‌ها در حد 0.1 cc/h می‌باشد، در استفاده از آنها عموماً داروها کمتر رقیق می‌شوند که این خود مزیتی است. چرا که در بسیاری از موارد، حجم زیاد مایعات بسیار مضر است و اگر بتوان داروهای بیمار را بدون آنکه دقت دستگاه به هم بخورد در حجم کم به بیمار تزریق کرد، تأثیر بسزایی در کیفیت درمان خواهد داشت.

اصول و عملکرد پمپ سرنگ

سرنگ پلاستیکی حاوی مایع در قسمت نگهدارنده قرار داده می‌شود، یک تیوب به همراه ست نگهدارنده (Giving Set) توسط یک سوزن یا کانولا (Cannula) به رگ بیمار یا مستقیماً به معده او متصل می‌گردد. هنگامیکه نرخ جریان مایع مشخص شد پمپ، پلانگر (Plunger) سرنگ را تحت فشار قرار داده تا مایع جریان پیدا کند(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز).

سرعت تزریق (حرکت پلانگر) وابسته به قطر سرنگ و نرخ جریان تنظیم شده برای پمپ است. زمانیکه پمپ در حال کار است، میزان نرخ جریان، حجم و فشار مایع دایماً اندازه‌گیری شده و هرگاه خطایی در این پارامترها یا سایر پارامترهای دیگر رخ دهد، آلارم دستگاه اپراتور را آگاه خواهد نمود(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز).

مشکلات رایج در پمپ سرنگ

رسیدن بیش از اندازه یا کمتر از حد لازم دارو از نگرانی‌های استفاده از این پمپ‌هاست. در بعضی از مدل‌ها امکان تنظیم مقدار دارو و سپس قفل آن مقدار وجود دارد که تا حدی از این مشکل می‌کاهد. در مواردی که این قابلیت بر روی سیستم وجود ندارد، مراقبت متناوب لازم است. سرکشی مداوم جهت اطمینان از مناسب بودن فشار سیستم نیز توصیه شده است. افزایش فشار مایع، آسیب‌های فراوانی ایجاد می‌کند.

آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز

طریقه کار با پمپ سرنگ

  • کلید on/off پشت دستگاه را در وضعیت on قرار دهید .
  • دکمهpower را برای یک ثانیه فشار دهید تا دستگاه روشن شود .
  • ست سرم را طوری به محلول تزریقی متصل کنید که یک سوم محفظه ست پر از مایع شود .
  • در جلوی دستگاه را باز کنید ، ست سرم را از شیار بالای ان وارد کنید و از پشت علامت فلش عبور دهید سپس از شیار زیری رد کنید و مستقیما روی دندانه های finger cassette قرار دهید.
  • اهرم air detector را بکشید و لوله ست را از بین دو دکمه سنسور هوا عبور دهید و اهرم را رها کنید .
  • در جلوی دستگاه را ببندید(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز)
  • اشکار ساز قطره را طوری به محفظه چکیدن قطره متصل نمائید که بین محل ریزش قطره در بالای محفظه و سطح محلول در پائین محفظه قرار گیرد .
  • مقدار drops/ml را مطابق ست سرم استفاده شده تنظیم کنید .
  • سرعت تزریق را تنظیم کنید Rate .
  • محدوده حجم تزریق را معین کنید . Volume .
  • با فشردن دکمه start/stop تزریق اغاز می شود .
  • برای مشاهده محدوده حجم تزریق در حین تزریق دکمه ↔را فشار دهید .
  • در صورت نیاز به هواگیری ست سرم دکمه purge را فشار دهید .
  • برای خاموش کردن دستگاه دکمه power را بیش از یک ثانیه فشار دهید .

تعمیر پمپ سرنگ در تبریز

تعمیر پمپ سرنگ یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که در صنعت داروسازی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ سرنگ به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در این صنعت‌ها، برای تزریق داروها و مواد مختلف به بیماران استفاده می‌شود. بدون شک، این نوع پمپ‌ها باید به صورت دقیق و با کیفیت بالا عمل کنند تا بتوانند کارکرد مناسبی داشته باشند. در این راستا، تعمیر پمپ سرنگ بازیابی کارایی آن را در صورت دچار مشکل ساخته و موجب بروز خطراتی برای بیمار نشود.

در این فرآیند، ابتدا با بررسی مشکلات و عیوب پمپ سرنگ، ارزیابی دقیقی از وضعیت آن انجام می‌شود. سپس با تعویض قطعات از نوعی کیفیت بالاتر و تعمیر قطعات خراب، پمپ سرنگ به حالت اولیه بازگردانده می‌شود. همچنین، از طریق تعمیر پمپ سرنگ می‌توان از هزینه‌های بالای خرید پمپ جدید و همچنین زمان صرف‌شده برای جستجوی پمپ جدید جلوگیری کرد(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز).

دوره حرفه ای تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز

آموزشگاه آپادانا یک مرکز آموزشی است که دوره‌های آموزشی متنوعی در زمینه تعمیر تجهیزات پزشکی، ارائه می‌دهد. این دوره‌ها شامل تعمیر تجهیزات پزشکی مختلف مانند پمپ سرنگ، پمپ سرم، دستگاه‌های الکتروشوک و غیره است(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز).

دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز شامل آموزش نحوه تعمیر و نگهداری پمپ سرنگ، پمپ سرم و دستگاه‌های الکتروشوک می‌شود. در این دوره، کارآموزان با اجزای مختلف این تجهیزات آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چگونه این تجهیزات را تعمیر کنند و در صورت نیاز، قطعات آن‌ها را تعویض کنند(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز).

در این دوره، شرکت کنندگان با نحوه تشخیص و رفع خطاهای مختلف در تجهیزات پزشکی آشنا می شوند و همچنین با روش های نگهداری این تجهیزات آشنا می شوند. به علاوه، شرکت در این دوره می تواند برای شاغلین در حوزه تعمیر تجهیزات پزشکی و همچنین دانشجویان مهندسی پزشکی بسیار مفید واقع شود. از این رو، توصیه می شود که هر کسی که به حوزه تعمیر تجهیزات پزشکی علاقه مند است، در این دوره شرکت کند.

آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز

مرکز آموزشی تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز

یکی از بهترین شیوه ها برای ورود به عرضه های فنی و تخصصی، آموزش و یادگیری اصولی است. امروزه دوره ها و آموزش های متعددی حتی آموزش رایگان تعمیر تجهیزات پزشکی انجام می شود. دوره هایی که افراد با گذراندن آن می توانند تحت عناوین مختلف دولتی و خصوصی وارد بازار کار شوند. تدریس و آموزش دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در آموزشگاه آپادانا به صورت عملی و تئوری آموزش داده میشود.

فعالیت در بازار کار تعمیر تجهیزات پزشکی چگونه است؟

کارآموزان با گذاراندن این دوره وارد حیطه تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی می شوند.برای ورود به بازار کار، فعالیت وکسب درآمد در زمینه کارشناسی تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی شیوه‌های مختلفی وجود دارد(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز). از جمله:

  • تعمیرات تجهیزات پزشکی استخدام دستگاه های دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی
  • فعالیت در شرکت های مختلف تجهیزات پزشکی
  • فعالیت در بیمارستان های خصوصی و دولتی و سایر مراکز بهداشتی و درمانی
  • همکاری با نهادهای مربوطه نظیر سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان
  • فعالیت به صورت خصوصی به عنوان تکنسین حرفه ای و متخصص

آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز

میزان درآمد تعمیر تجهیزات پزشکی

بدون شک، میزان درآمد هر شغل یکی ازپارامترهای کلیدی برای انتخاب و ورود به بازارکار است. درآمد رشته تعمیر تجهیزات پزشکی نیز به عوامل متعدد و گوناگونی بستگی دارد. لذا نمی توان یک مقدار ثابت و مشخصی را برای آن تعیین کرد. طبیعتاً مهارت و تجربه حرف اول را می زند. تعمیرات تجهیزات پزشکی یک رشته تخصصی و فنی است و تسلط کار، عامل مهمی در درآمد محسوب می شود. متخصصین این رشته می توانند درآمدهای خوب چند میلیونی داشته باشند.

مرکز تعمیر تجهیزات پزشکی و نوع خدمات از دیگر موارد تأثیرگذار است. مرکز تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز با حجم سفارش بالا، متفاوت از تعمیر تجهیزات پزشکی برای منازل است. هریک از این موارد با توجه به حجم سفارش و سختی کار، درآمد متفاوتی خواهد داشت. تخصص و زمینه تعمیر و تجهیز دستگاه‌ها نیز عامل مهمی است(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز).

روش های درآمد تعمیر تجهیزات پزشکی

استخدام رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی به صورت نیروی ثابت و یا قراردادی، تضمین نسبی شغل و درآمد مشخصی را به همراه دارد. از طرفی دیگر شما علاوه بر استخدام در شرکت ها می توانید به صورت خصوصی نیز فعالیت کنید. به صورت شخصی و یا ثبت دفتر می‌توانید خدمات خود را به مؤسسات و مراکز درمانی معرفی نمایید. درآمد تعمیر تجهیزات پزشکی در چنینی شرایط اغلب بالاست و با کمی فعالیت و شناخته شدن به عنوان فرد متخصص، می‌توانید درآمد بسیار بالایی داشته باشید.

تعرفه تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

تعرفه و هزینه تعمیر تجهیزات پزشکی و بیمارستانی نیز همچون تخصص و تجربه تعمیرکار، متفاوت است. برخی از حوزه ها به دلیل پیچیدگی تجهیزات و حساسیت بالا، تعرفه بیشتری دارند. در این خصوص می توان تعمیرات تجهیزات تصویربرداری نظیر ام ار ای و سونوگرافی را نام برد که تعرفه بالاتری دارند. تجهیزاتی نظیر دندانپزشکی نیز به دلیل روال ساده تر، دارای تعرفه کمتری هستند(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز).

اما آن چه اهمیت دارد آن است که تعرفه رشته تعمیر تجهیزات پزشکی، به معنای در آمد بیشتر نیست. به عنوان مثال درست است، تعمیرات دندانپزشکی تعرفه کمتری دارد؛ اما میزان سفارشات و نیاز به تجهیزات به مراتب بالاتر از دستگاه های خاص و پیشرفته است. در نتیجه تعداد و حجم سفارش به راحتی می تواند اثر خود را بر افزایش درآمد شغل تعمیر تجهیزات پزشکی بگذارد(آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز).

آموزش تعمیر پمپ سرنگ در تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader