خانه » اخبار آموزشگاه » تفاوت های آنگل و توربین دندانپزشکی

تفاوت های آنگل و توربین دندانپزشکی

توربین‌ها نیاز به ایرموتور ندارند ولی آنگل‌ها نیازمند ایرموتور است. آنگل بر خلاف توربین یکپارچه نبوده و از دو قسمت سرآنگل و ایرموتور تشکیل شده است که به هم متصل می‌شوند. آنگل‌ها در دندانپزشکی بسیار شبیه به توربین‌ها هستند و در واقع کاربرد مشابهی دارند. تفاوت و فرق آنگل و توربین دندانپزشکی بیشتر در سرعت و قدرت ایجاد کننده آنها می‌باشد. توربین‌ها دارای سرعت زیاد و قدرت گشتاور کمتری هستند اما آنگل ها از سرعت نسبتا کمتری برخوردار هستند ولی قدرت بیشتری دارند. از دیگر تفاوت های آنگل و توربین دندانپزشکی این است که از آنگل‌ها برای برداشتن پوسیدگی‌های حساس‌تر دندان استفاده می‌شوند، به این دلیل که سرعت پایین‌تر و دقت عملکرد بیشتری دارند. (تفاوت های آنگل و توربین دندانپزشکی)

توربین دندانپزشکی چیست

توربین‌های دندانپزشکی ابزارهای چرخنده با سرعت بالا هستند که جهت برداشتن نسج دندان و پوسیدگی در حداقل زمان به کار می‌روند. به طور مستقیم به شیلنگ روی یونیت وصل و به هیچ موتوری نیاز ندارد.

آنگل دندانپزشکی چیست

آنگل ( آنگل دندانپزشکی به انگلیسی = Dental Angle ) یکی از هندپیس‌های کاربردی دندانپزشکی است که می‌تواند برای اعمال مختلفی از جمله مراحل نهایی برداشت پوسیدگی‌ها، بروساژ و پروفیلاکسی در جرمگیری، پرداخت و پالیش ترمیم‌ها و … به کار رود. همانند توربین برای آنگل دندانپزشکی نیز یک ابزار چرخنده کوچک (مانند فرزهای مخصوص آنگل، برس‌ها، مولت‌های پرداخت و …) در محل مخصوص روی آن نصب شده و هندپیس به شیلنگ مخصوص روی یونیت متصل می‌شود.

تفاوت های آنگل و توربین دندانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

preloader