خانه » اخبار آموزشگاه » دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز

دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز

آموزشگاه  آپادانا  بر پایه آموزش عملی و کاربردی رشته های فنی حرفه ای از جمله آموزش دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز مشغول فعالیت می باشد. هم اکنون این آموزشگاه یکی از بزرگترین و مجهزترین آموزشگاه های فنی و حرفه ای در تبریز می باشد و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای به آموزش کارآموزان ورودی از سراسر کشور می پردازد.

چنانچه علاقمند به حوزه برق و الکترونیک هستید می توانید جهت افزایش توانمندی و حرفه ای شدن در تعمیر بردهای الکترونیک به معتبرترین مرکز تخصصی آموزش تعمیر انواع  بردهای الکترونیکی مراجعه نموده و یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. همه تلاش ما در این مجتمع آموزش آپادانا این است که در سایت تعمیر برد در جهت افزایش آگاهی شما اطلاع رسانی کامل و دقیق انجام داده باشیم.

آموزش تعمیرات برد در تبریز

در دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز ، کارآموزان بر عیب یابی و تعمیر انواع بردهای لوازم خانگی، انواع بردهای صنعتی، برد کولر گازی و پکیج دیواری، بردهای اینورتر دار و بردهای چندلایه و تک لایه کاملا مسلط می شوند. در طول این دوره پیشرفته همچنین مدار منبع تغذیه، سوئیچینگ، نقشه خوانی و … به زبان ساده به کارآموزان آموزش داده می شود.

دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز

آموزش تعمیر برد الکترونیکی فنی حرفه ای

هر وسیله الکترونیکی دارای برد الکترونیکی ست، بنابراین اموزش تعمیرات این قطعه، بسیار می تواند کاربردی باشد. دوره هایی آموزشی از سوی سازمان فنی و حرفه ای، برای دانش آموزان، دانشجویان یا علاقه مندان به مباحث الکترونیک، در خصوص تعمیرات برد های الکترونیکی، برگزار می شود.

هدف از برگزاری دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز پرورش نیروهای متخصص و ارتقاء سطح علمی افرادی ست که پیش زمینه ای در این رابطه دارند. همچنین این سازمان و موسسات وابسته به آن، در انتهای دوره های اموزشی خود، مدارک معتبری به کارآموزان می دهند.

سرفصل آموزشی دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز

  • آموزش مقدماتی و پیشرفته الکترونیک و المان های الکترونیکی
  • تست قطعات روی مدار
  • کار با مولتی متر
  • تعمیرات و ایراد یابی برد های لوازم خانگی(پکیج،لباسشویی،ظرفشویی،کولر،چایساز و..) – پزشکی -صنعتی و منابع تغذیه
  • ایراد یابی برد های میکروکنترلری
  • لحیم کاری قطعات SMD
  • آشنایی با تعمیرات منابع تغذیه

تعمیرات انواع برد های الکترونیکی

به طور کلی رایج ترین و متداول ترین بردهای الکترونیکی جهت آموزش تعمیرات برد در سراسر جهان شامل موارد زیر می باشند:

1. تعمیرات برد لوازم خانگی

آموزش تعمیر لوازم خانگی شامل ماشین لباسشویی، یخچال، غذاساز، ماشین ظرفشویی، چای ساز، سرخ کن، جارو برقی و… بوده که هر کدام دارای برد الکترونیکی مخصوص به خود هستند. آموزش تعمیرات مدار الکترونیک لوازم خانگی بسیار ساده بوده و افراد در یک دوره کوتاه مدت مهارت لازم برای تعمیرات برد لوازم خانگی را به دست خواهند آورد.

2. تعمیرات برد صنعتی

تجهیزات و لوازم صنعتی شامل ماشین آلات، دستگاه جوش، دستگاه خشک کن، انواع جرثقیل، اینورتر، ژنراتور ها و… هستند. تعمیرات برد صنعتی نسبت به برد خانگی کمی سخت تر است و لازم است تا تعمیرات کاران مهارت بیشتری را کسب کنند. عیب یابی و تست قطعات در مدار صنعتی با تجهیزات مخصوص به آن ها انجام خواهد شد. آموزش تعمیرات برد الکترونیک صنعتی بسیار تخصصی بوده و به اساتید مجرب و بسیار باتجربه ای نیز نیاز دارد.

3. تعمیرات برد کامپیوتر، موبایل و…

لوازم دیجیتال شامل کامپیوتر، موبایل، لپ تاپ، تبلت، آموزش تعمیرات ماشین های اداری نظیر پرینتر و دستگاه اسکنر و… هستند که دارای مدار مخصوصی می باشند. برد الکترونیک موجود در کامپیوتر ها و تلفن همراه هوشمند تحت عنوان مادربرد شناخته می شوند. قطعات بسیار زیادی نظیر CPU بر روی آن ها نصب می شود و به همین دلیل تعمیرات آن ها بسیار حساس تر بوده و در صورت مرتکب شدن هر گونه اشتباه در تعمیرات آن ها امکان از کار افتادن دیگر قطعات نیز وجود خواهد داشت. آموزش تعمیرات تجهیزات دیجیتال به صورت فراگیر توسط تعمیرات کاران و آموزشگاه فنی و حرفه ای ارائه می شود.

4. تعمیرات برد انواع سیستم حفاظتی سیستم حفاظتی و امنیتی

شامل دوربین مدار بسته، انواع درب ضد سرقت، انواع دزدگیر، دستگاه ضبط صدا و… هستند. این سیستم ها نیز دارای مدار مخصوص به خود هستند و تعمیرات آن ها شباهت زیادی به دستگاه دیجیتال دارد. تعمیرات برد حفاظتی و امنیتی نیاز به آشنایی و تسلط کامل افراد به قطعات الکترونیکی این سیستم ها دارد. آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی سیستم امنیتی و حفاظتی بیشتر توسط شرکت فعال در این حوزه ارائه شده و دوره ی تخصصی را برای علاقه مندان برگزار می شود.

دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز

سرمایه لازم برای ورود به بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی

شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی جز آن دسته از مشاغلی است که بدون اجاره مغازه بزرگ هم می توانید در آن مشغول فعالیت شوید. سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه تعمیرات برد الکترونیکی شامل چند بخش می شود.مهم ترین بخش مربوط به آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی می باشد. همانطور که اشاره شد تعمیرات برد امری تخصصی می باشد و موفقیت در آن وابسته به سطح دانش و مهارت شما دارد.

هزینه دیگری که برای ورود به این شغل باید در نظر بگیرید، هزینه خریداری تجهیزات و ابزار می باشد. این شغل نیاز به ابزار و تجهیزات زیادی نداشته و هزینه خرید تجهیزات مبلغ بالایی نمی باشد. هیتر و هویه، آی سی کش، فیکسچر، کاردک شابلون، پروگرامر، اسیلوسکوپ، مولتی متر، لوپ، ذره بین برخی از مهم ترین ابزارهای مورد نیاز این شغل است.

اگر سرمایه لازم برای اجاره مغازه را ندارید نگران نشوید می توانید برای شروع کار در سایت هایی مانند دیوار و شیپور آگهی ثبت کنید و از این طریق به جذب مشتری بپردازید. در صورت یادگیری تعمیر برد از طریق ثبت نام در دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی می توانید در مدت زمانی کوتاه به درآمد بالایی دست پیدا کنید.(دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز)

تشخیص خرابی برد الکترونیکی

تشخیص خرابی برد الکترونیکی به چه صورتی انجام می شود؟ هزینه ی عیب یابی بردهای الکترونیکی چقدر است ؟  چه عواملی می تواند سبب ایجاد  ایراد فنی در این قطعه باشد؟ در صورت خراب شدن برد لازم است چه اقداماتی در اولویت قرار گیرد؟

برای تشخیص خرابی برد الکترونیکی نیازمند است تا برد را به صورت تخصصی بررسی کنید و متناسب با  علائم موجود، خرابی  این قطعه را شناسایی و بهترین راهکار را برای تعمیر اتخاذ کنید. عیب یابی و تعمیر خرابی بردهای الکترونیکی باید با تجهیزات با کیفیت انجام شود در غیر این صورت گرفتار دردسرهای بیشتر خواهید بود. در دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز در آموزشگاه آپادانا این موضوع به طور کامل آموزش داده می شود.(دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز)

ثبت نام در دوره تعمیرات برد

دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی برگزار می شود. جهت ثبت نام در این دوره و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آموزشگاه آپادانا دوره های اشتغال محور دیگری نظیر دوره های تعمیر تجهیزات پزشکی ، تعمیر تجهیزات دندانپزشکی و… برگزار میکند که شما میتوانید جهت اطلاعات بیشتر روی هر دوره کلیک کنید.(دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز)

دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز

آموزش بررسی  SMD ها

کلمه SMD مخفف عبارات Surface Mount Device (قطعات نسب سطحی) است. این عبارت به معنی قطعه هایی که روی سطح PCB نصب و لحیم کاری می گردند، می باشد. برد smd شامل قطعاتی از جمله قطعات نوری، قطعات الکترونیکی مانند مقاومت و آی سی، سوکت های الکترونیکی و… می باشد.

استفاده از قطعات SMD باعث کم هزینه تر شدن و کوچک تر شدن سایز بردهای الکترونیکی می شود که این مزیتی مهم محسوب می شود. از دیگر مزایای استفاده از   smd ها، افزایش سرعت تولید، کاهش هزینه های مونتاژ SMD و میزان نیرو انسانی و کاهش درصد تلورانس می باشد.

تمام دستگاه های الکترونیکی از تعدادی ماژول و قطعات الکترونیکی تشکیل شده اند. همان طور که می دانید برای تعمیر این قطعات، نیازی به آموزش طراحی و ساخت برد وجود ندارد و فقط باید قطعات و مدارات و تست کارکرد صحیح تک تک قطعات لازم را بیاموزید.(دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز)

پیش نیاز دوره

دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز هیچ محدودیت سنی و تحصیلی ندارد و شما میتوانید در هر شرایطی که باشید در این دوره شرکت کنید.(دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز)

 

دیدگاهتان را بنویسید

preloader