خانه » اخبار آموزشگاه » پالس اکسیمتر چگونه کار می کند

پالس اکسیمتر چگونه کار می کند

پالس اکسیمتر چیست

پالس اکسیمتر چگونه کار می کند؟ پالس اکسیمتر آزمایش غیر تهاجمی و بدون درد است که میزان اشباع اکسیژن یا میزان اکسیژن موجود در خون شما را اندازه گیری می کند. این بیماری می تواند به سرعت حتی تغییرات کوچک در میزان کارآمدی انتقال اکسیژن به قسمتهای دورتر از قلب ، از جمله پاها و بازوها را تشخیص دهد.

پالس اکسیمتر دستگاهی کوچک و شبیه شکل است که به قسمتی از بدن مانند انگشتان پا یا گوش متصل می شود. این دستگاه معمولاً بر انگشت قرار داده میشود و اغلب در یک مرکز مراقبت های ویژه مانند اورژانس ها یا بیمارستان ها استفاده می شود. برخی از پزشکان مانند متخصصان ریه می توانند از آن در مطب استفاده کنند.

پالس اکسیمتر چگونه کار می کند

نحوه کار با پالس اکسیمتر

پالس اکسی متر ممکن است در هر دو وضعیت بستری و سرپایی استفاده شود.(پالس اکسیمتر چگونه کار می کند) در بعضی موارد ، پزشک ممکن است توصیه کند که شما یک پالس اکسیمتر برای مصارف خانگی داشته باشید. فرآیند پالس اکسی متری به شرح زیر است:

معمولاً دستگاهی مانند کلیپس روی انگشت ، گوش یا انگشتان پا قرار می گیرد. ممکن است فشار کمی را احساس کنید ، اما هیچ درد و فشار وجود ندارد. در بعضی موارد ممکن است یک کاوشگر کوچک با یک چسب چسبنده روی انگشت یا پیشانی قرار گیرد. اگر به انگشت وصل شده باشد از شما خواسته می شود که ناخن انگشت خود را پاک کنید.( تعمیرات پالس اکسیمتر)

کاوشگر را تا زمانی که لازم باشد برای نظارت بر نبض و میزان اشباع اکسیژن رو دست نگه میدارید. هنگام نظارت بر توانایی های فعالیت بدنی ، این میزان در طول تمرین و در طول دوره ریکاوری خواهد بود. در حین جراحی ، کاوشگر روی پشت دست‌تان نصب شده  و هنگامی که بیدار می شوید برداشته میشود و دیگر تحت نظارت نیستید ، برداشته می شود.پس از پایان آزمایش ، کلیپس یا کاوشگر برداشته می شود.

آموزشگاه آپادانا در تبریز برگزار کننده ی دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی نظیر پالس اکسیمتر ،نبولایزر و …  زیر نظر اساتید مجرب و حرفه ای می باشد،شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره با شماره تلفن 0414164 در ارتباط باشید.

تعمیر پالس اکسیمتر در تبریز

تعمیرات پالس اکسی متر براساس نوع ایرادات آن

پالس اکسی متر دستگاهی است که با کمک آن می‌توان میزان درصد اشباع اکسیژن خون سرخرگی را اندازه گیری نمود.

(پالس اکسیمتر چگونه کار می کند)با توجه به اینکه دستگاه پالس اکسی متری دارای مدار قدرت نسبتا کمی می باشد معمولا فقط LCD یا صفحه نمایش و بیشتر بخش های دستگاه از مدار فرمان تشکیل شده و بخش کوچکی مربوط به مدار تغذیه است لذا خرابی خود دستگاه نوعا کم بوده و ایرادات این دستگاه بیشتر مربوط به پروب و منبع تغذیه می شود.

خرابی در پروب که می تواند ناشی از قطع شدن سیم های متصل به LED ها و یا فوتو ترانزیستور دستگاه باشد.در این حالت معمولا سیگنال PPG را نمی توان بر روی مانیتور دستگاه مشاهده کرد و می بایست با لحیم کاری این ایراد را برطرف نمود.در صورت قطعی ارتباط در اکثر موارد باید ارتباطات سوکت و سیم رابط را بررسی کنیم در غیر این صورت ایراد مربوط به اتصالات خود LED و فوتوترانزیستور و یا داخل قسمت انگشتی است.

زمانی که تعداد زیادی از سیم های پروب قطع شده باشد معمولا پیغام NO SIGNAL در دستگاه ظاهر می شود و باید پروب تعمیر شود.وقتی باطری دستگاه رو به تمام شدن باشد عملکرد دستگاه دچار مشکل خواهد شد. این مشکل معمولا با پیغام low battery شروع شده و در صورتی که باطری عوض نشود ایراداتی، مثل عدم نمایش spo2 یا چشمک زدن صفحه نمایش بر روی دستگاه مشاهده می شود.(پالس اکسیمتر چگونه کار می کند)

در صورت ضربه خوردن دستگاه معمولا LCD دچار قطعی می شود و پارامتر ها را نمایش نمی دهد. در این حالت معمولا صدای ضربان قلب از دستگاه شنیده می شود اما نمایشی بر روی صفحه وجود ندارد. در صورتیکه سوکتLCD یا سیم های رابط آن دچار مشکل شود می توان ایراد را رفع کرد. در صورتیکه LCD شکسته باشد باید آن را تعویض نمود.

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز که در آموزشگاه آپادانا در حال برگزاری است یکی از بهترین دوره های این مجموعه است که با اساتید مجرب و با تجربه برای شما عزیزان تدریس میشود.شاید برای شما سوال پیش بیاید که ممکن است این دوره نیاز به پیش نیاز داشته باشد و یا برای یادگیری تعمیرات تجهیزات پزشکی مدرک خاصی نیاز است.دوره تخصصی تعمیرات تجهیزات پزشکی آموزشگاه آپادانا در تبریز آموزش صفر تا صد این دوره است که نیازی به پیش نیاز ندارید و به راحتی میتوانید پس از آموزش مدرک فنی حرفه ای خود را دریافت نمائید و شروع به کار کنید.

پالس اکسیمتر چگونه کار می کند

سرفصل های دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

  • آشنایی با الکترونیک مقدماتی والمان های الکترونیکی و کاربرد آنها
  • آشنایی با استاندارد های تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با فشار سنج های آنالوگ و دیجیتال
  • انواع تجهیزات معاینه عمومی
  • پالس اکسی متر
  • نبولایزر
  • پمپ تشک مواج
  • دستگاه نوار قلبی ecg و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با الکترونیک پیشرفته آشنایی و ایرادیابی تکمیلی و تعمیرات برد های الکترونیکی
  • آشنایی با مونتاژ قطعات SMD
  • آشنایی با سرویس منوآل و یوزر منوآل های تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با انواع پمپ سرنگ و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با انواع پمپ سرم و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با انواع الکتروشوک و اصول تعمیراتی آنها
  • نمونه عملی تعمیرات دستگاه های مشتری در محیط واقعی
  • آشنایی با روش های بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با نحوه ثبت شرکت ها ، قوانین مالیاتی و..

ثبت نام در دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

ثبت نام در دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز در آموزشگاه آپادانا به چند روش امکان پذیر است.جهت ثبت نام ، مشاوره و استعداد یابی رایگان و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد دوره میتوانید با شماره تلفن 0414164 و یا ازطریق واتساپ با شماره 09361364164 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader