خانه » اخبار آموزشگاه » آشنایی با تجهیزات رایج دندانپزشکی

آشنایی با تجهیزات رایج دندانپزشکی

آشنایی با تجهیزات رایج دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی مهمترین بخش هر مطب دندانپزشکی است.و شناخت آن برای هر پزشکی ضروری است. همچنین اگر شما بخواهید به عنوان دستیار دندانپزشک فعالیت کنید،شناخت این تجهیزات و اصول نگه داری از آن بسیار حائز اهمیت است. (آشنایی با تجهیزات رایج دندانپزشکی)

آشنایی با تجهیزات رایج دندانپزشکی

معرفی ابزار، لوازم و تجهیزات دندانپزشکی

آینه دندانپزشکی: این وسیله عصای دست دندانپزشکان است.همچنین یکی از کاربردی ترین تجهیزات دندانپزشکی به شمار می رود.این وسیله دو کاربرد دارد،کاربرد اصلی آن بررسی و معاینه داخل دهان و دیدن قسمت هایی از دهان که به طور مستقیم دیده نمی شوند.کاربرد بعدی آن جمع کردن زبان ،گونه و لب در هنگام معاینه است.

سوند دندانپزشکی: از این وسیله برای معاینه دندان و پیدا کردن پوسیدگی دندان استفاده می شود، یکی دیگر از کاربردهای این وسیله امتحان سختی و سلامت دندان است.

پنس: امکان راحت جایگذاری و خارج کردن وسایل و ذرات ریز مانند:گاز ،رل پنبه و… را به دندانپزشکان می دهد.که آن ها زوایا و نوک های متفاوتی دارند،بعضی از آن ها دارای سری صاف و مستقیم و بعضی از آن ها دارای سری کج می باشند.

انبرک: یا همان کاوشگر دندان یک قلم است که دارای نوک متمایز، نازک و قلاب مانند در یک یا هر دو انتهای آن است. از این ابزار برای بررسی مسائل دندانی مانند حفره ها و پلاک و بررسی همزمان وضعیت ترمیم ها (به عنوان مثال، تاج ها، بریج ها و غیره) استفاده می شود

اسکالر: از نظر اندازه و شکل بسیار شبیه به کاوشگرها هستند. با این حال، جرم‌ گیرها به طور منحصر به‌ فردی متفاوت هستند، زیرا دارای قلاب ضخیم‌تری هستند که به طور موثر پلاک و جرم دندان‌ها را از بین می‌برد. بدون این ابزار مفید، جرم ها می توانند به شکل گیری ادامه دهند و منجر به تعدادی از مشکلات دندانی از جمله حفره ها و بیماری های لثه شوند(آشنایی با تجهیزات رایج دندانپزشکی).

سرنگ دندان: تزریق داروی بی حسی از طریق سرنگ به دندان ها انجام می شود. معمولا سوزن این سرنگ ها از سرنگ معمولی بلند تر است تا دندانپزشک با تسلط بیشتری به نقطه دلخواه تزریق کند. سرنگ های دیگری وجود دارند که مخصوص پاشیدن آب است که در حین خدمات استفاده می شود که محیط دهان را از باقی مانده ضایعات دندانی تمیز می کند و بعد از آن از سرنگ هوا استفاده می شود تا محیط دهان را خشک کنند.

فورسپس: از فورسپس و الواتور برای کشیدن دندان هایی دیگر قابل ترمیم نیستند استفاده می شود.

ابزارهای ترمیم آمالگام

کندانسور،کارور،برنیشر از ابزارهای ترمیم آمالگام هستند، که به ترتیب از هریک از آن ها برای فشردن و متراکم کردن ماده ترمیمی در حفره ی دندانی، شکل دادن به سطح آن ،صاف کردن، شکل دهی و پالیش/پرداخت آمالگام قبل از سخت شدن استفاده می شود.

تجهیزات اندو: از این تجهیزات برای درمان ریشه دندان استفاده می شود.که یکی از مهمترین تجهیزات در هر مطب می باشد. از شاخص ترین آن ها فایل ها می باشد.از فایل ها برای تمیز کردن کانال ریشه استفاده می شود(آشنایی با تجهیزات رایج دندانپزشکی).

توربین دندانپزشکی: توربین ابزاری است که دندانپزشک توسط آن قسمت های پوسیده دندان را بر می دارد.این روش مانع گسترش پوسیدگی می شود.توربین ها انواع مختلفی دارند اما اساس کار یکسانی دارند.همه ی توربین ها دارای هد هستند که به آن کاتریج می گویند.

اکثر مردم این وسیله را با نام دریل دندانپزشکی می شناسند.

آنگل: از آنگل برای کارهای مختلفی مانند مراحل نهایی برداشت پوسیدگی، بروساژ و پروفیلاکسی در جرمگیری، پرداخت و پالیش ترمیم ها و… استفاده می شود.آنگل ها ابزار کم سرعت با گشتاور بالا هستند.

فرز: فرز ها جز مهمترین و کاربردی ترین ابزارهای یک مطب دندانپزشکی می باشد. که برای تراش دندان ها و ایجاد برش در قسمت های سخت دندان ها و صیقلی کردن سطح دندان استفاده می شود. فرزها در جنس ها و سایزهای مختلفی عرضه می شوند.

لایت کیور: دستگاهی است که به وسیله نور بنفش مواد ترمیمی را سخت می کند که به این کار کیورینگ می گویند.لایت کیورها در نوع هالوژن و LED هستند. (آشنایی با تجهیزات رایج دندانپزشکی)

و…

آشنایی با تجهیزات رایج دندانپزشکی

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی از پیشرفته ترین و مجهزترین مراکز تعمیرگاهی برای تعمیر و سرویس انواع تجهیزات پزشکی و تجهیزات دندانپزشکی است که خدمات گسترده ای را به جامعه پزشکی ارائه داده است و جزو مجموعه های بسیار معتبر محسوب میگردد.

بهترین آموزشگاه دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز

آموزشگاه آپادانا با بیش از 15 سال تجربه در زمینه آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، یکی از بهترین آموزشگاه های این حوزه در تبریز است. این آموزشگاه با بکارگیری مدرسان با تجربه و تخصص کافی، به دانشجویان خود آموزش هایی بسیار کاربردی و کامل در زمینه تعمیرات تجهیزات پزشکی ارائه می دهد.

مزیت های آموزشگاه آپادانا در زمینه آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی عبارتند از:

  1. بکارگیری اساتید با تجربه و تخصص کافی در زمینه تعمیرات تجهیزات پزشکی
  2. استفاده از تجهیزات و امکانات آموزشی مدرن و با کیفیت برای بهترین یادگیری دانشجویان
  3. برگزاری دوره های آموزشی با محتوای کاملاً کاربردی و عملی که بر اساس نیاز صنعت و بازار کار طراحی شده اند
  4. ارائه مدارک معتبر و مورد تایید در پایان دوره آموزشی به دانشجویان
  5. امکان پشتیبانی و مشاوره پس از پایان دوره به دانشجویان

بنابراین، اگر به دنبال آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز هستید، آموزشگاه آپادانا یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی نیازمند اطلاعات گسترده تری نسبت به سایر رشته های تعمیرات است. به همین منظور آموزشگاه آپادانا، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد. (آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی)

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید. تجهیزات دندانپزشکی، همانطور که از نامشان معلوم است. نیاز به مراجعه به بیمارستان و کلینیک های اختصاصی و عمومی برای بررسی و عیب یابی دارند. با اینحال اگر در جامعه پزشکی شناخته شوید؛ از بازارکار قوی برخوردار خواهید شد. (دوره آموزش تعمیرات تجهیزات دنداپزشکی)

در این دوره آموزش مهارت های ارتباط با مشتری، افزایش درآمد، معرفی راهکارهایی برای افزایش بهره وری در کار و همچنین پشتیبانی رایگان جهت پرسش‌های هنرجویان در حال کار قرار داده ایم. با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا میتوانید با همه تجهیزات پزشکی آشنا شده و اصول تعمیراتی آنها را به صورت عملی یاد گرفته و وارد بازارکار شوید. شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. (تعمیر تجهیزات دندانپزشکی)

آشنایی با تجهیزات رایج دندانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

preloader