خانه » الکترونیک و تعمیرات » آشنایی با تعمیرات فشار سنج

آشنایی با تعمیرات فشار سنج

یکی از پر مصرف ترین تجهیزات پزشکی فشارسنج ها می باشند. اکثر ایرادات فشارسنج ها یکسان میباشد و علت خرابی مشترک استفاده نادرست از قشار سنج ها میباشد. کارآموزانی که  میخواهند به درآمد معقول و مورد پسندشان برسند میتونند با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی شرکت کرده و اصول تعمیراتی قشارسنج هارا به طور کامل و عملی بیاموزند. (آشنایی با تعمیرات فشار سنج)

فشار خون چیست؟

برای اینکه خون درشریانها یا اعضای بدن جاری شود و مواد غذایی را به اعضای مختلف بدن برساند، نیاز به نیرویی دارد که این نیرو فشارخون نام دارد و مولدآن قلب است. قلب خون را به طور مداوم به داخل دو شریان عمدة بدن، به نام آئورت وشریان ششی پمپ میکند. فشارخون به دو عامل مهم بستگی دارد؛ یکی برون ده قلب است، یعنی مقدار خونی که در هر دقیقه به وسیله قلب به درون آئورت پمپ می شود و عامل دیگر، مقاومت رگ است.

یعنی مقاومتی که بر سر راه خروج خون از قلب در رگها وجود دارد. فشارخون یکی از علایم حیاتی مهم بدن انسان است. اندازه گیری فشارخون، بوسیله دستگاه فشارسنج انجام میشود و شیوه ها و روشهای ظریفی دارد که در هنگام اندازه گیری فشار ماکزیمم و مینیمم می بایست رعایت شوند. فردی که فشارخون را اندازه میگیرد باید با این شیوه ها و روشها آشنایی کامل داشته باشد؛ درغیراینصورت یک اشتباه کوچک ممکن است به کسب اطلاعات ناصحیح درباره مقدار فشار خون اندازه گیری شده منجر شود.

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

دستگاه اندازه گیری فشار سنج

دستگاه اندازه گیری فشارخون یک وسیله ضروری در تشخیص پزشکی است. این دستگاهها انواع مختلفی دارد: جیوه ای، عقربه ای و دیجیتال

فشار سنجهای جیوه ایی

این فشارسنجها دقت بالایی داشته و قیمت آنها نیز متوسط محسوب می شود.اما شرایط نگهداری آنها مشکل بوده و در صورت عدم بستن شیر جیوه پس از هربار اندازه گیری امکان تخلیه جیوه درون مخزن آن وجود دارد که با توجه به سمی بودن جیوه مشکلاتی برای کاربر می تواند ایجاد شود. (آشنایی با تعمیرات فشار سنج)

فشار سنجهای عقربه ایی

این فشار سنجها نیز دقت خوبی داشته و قیمت آنها از مقادیر بسیار پایین تا قیمتهای نسبتا بالا را شامل می شود. که مدلهای قیمت بالای آن علاوه بر دقت بسیار زیاد و کیفیت ساخت مناسب معمولا ضد ضربه و ضد آب هم هستند. با توجه به این موارد بیشترین نوع فشار سنج موجود در بازار نیز و پر کاربرد ترین آنها محسوب می شود.

فشارسنجهای اتوماتیک

دقت این فشار سنجها بالا نبوده( به دقت نمونه های جیوه ایی و عقربه ایی) اما به دلیل کاربری ساده و قیمت مناسب آنها بعنوان فشار سنج خانگی بسیار متداول هستند. در دو نوع بازویی و مچی در بازار موجود بوده که نوع بازویی آن از دقت بالاتری نسبت به مدل مچی برخوردار است.

اشکالات فشارسنج ها ونحوه رفع آنها

بیشترین ایراداتی که در دستگاههای فشار سنج بوجود می آید مربوط به گیج فشار دستگاه می باشد که معمولا قابلیت تعمیر را نیز دارد.بخشهای دیگر دستگاه در صورت خرابی می بایست تعویض شوند.عمده خرابی های دستگاه فشار سنج را می توان در موارد ذیل مشاهده کرد:

1- فرسودگی شلنگهای رابط و کاف و پوآر

💥نحوه تعمیر:تعویض هرکدام از موارد که دارای نشتی هوا می باشد.

2- خرابی شیر کنترل دار و سوپاپ ها

💥نحوه تعمیر: شیر مخزن جیوه اگر خراب بود. باید مخزن تعویض شود و اگر از نوعی بود که شیر مخزن باز می شود فقط شیر را تعویض کنید.

3- خرابی پمپ هوا

💥نحوه تعمیر:تعویض پمپ

4-خرابی شیر تخلیه: اگر پس از فشردن هوا داخل فشارسنج قبل از باز کردن شیر فشار پوآر نشتی داشت عیب به خرابی واشر پیچ شیر یا به سوپاپ انتهای شیر مربوط می شود.

💥نحوه تعمیر:که اگر واشر پیچ بود تعویض و اگر سوپاپ شیر بود. فقط کافی است سوپاپ لاستیکی ورودی محل اتصال پوآر به شیر را خارج کرده و شکاف قسمت انتهای آن را تمیز کنید.

5-تعمير سوپاپ انتهای پوآر(پمپ هوا) كه معمولا بر اثر پرز گرفتگي يا ذرات گرد و غبار موجب كاركرد ناصحيح اين بخش مي شود

💥نحوه تعمیر: با الکل سوپاپ آن شسته و بعد خشک شود.

6- شکستن لوله شیشه ای(در فشار سنجهای جیوه ایی)

💥نحوه تعمیر:تعویض لوله شیشه ایی

7- بهم خوردن کالیبراسیون گیج فشار و در نوع جیوه ای ریختن جیوه و کم شدن جیوه مخزن

در فشار سنجهای جیوه ایی می بایست ابتدا شیر مخزن را باز کرده و سپس از بالای لوله شیشه ایی و به آرامی جیوه را توسط یک سرنگ به داخل آن تزریق نمود.این کار را تا زمانی ادامه می دهیم که جیوه درون لوله از مقدار صفر رد نشود. در صورتیکه جیوه درون لوله از صفر بالاتر قرار گیرد می بایست اضافه جیوه تزریق شده را تخلیه نمود تا در حالتی که هیچ فشاری درون کاف موجود نیست عدد نشان داده شده توسط ستون جیوه بر روی قرار بگیرد.

با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در مجتمع آموزشی آپادانا اصول ایرادیابی و اصول تعمیراتی همه فشارسنج هارا به طور کامل می آموزید و قادر به تشخیص و تعمیر همه دستگاه های فشاسنج خواهید بود.

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، نیازمند اطلاعات گسترده تری نسبت به سایر رشته های تعمیرات است. به همین منظور آموزشگاه آپادانا، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد. ( آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی)

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید. تجهیزات دندانپزشکی، همانطور که از نامشان معلوم است. نیاز به مراجعه به بیمارستان و کلینیک های اختصاصی و عمومی برای بررسی و عیب یابی دارند. با اینحال اگر در جامعه پزشکی شناخته شوید؛ از بازارکار قوی برخوردار خواهید شد.

در این دوره آموزش مهارت های ارتباط با مشتری، افزایش درآمد، معرفی راهکارهایی برای افزایش بهره وری در کار و همچنین پشتیبانی رایگان جهت پرسش‌های هنرجویان در حال کار قرار داده ایم. با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا میتوانید با همه تجهیزات پزشکی آشنا شده و اصول تعمیراتی آنها را به صورت عملی یاد گرفته و وارد بازارکار شوید. شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader