خانه » اخبار آموزشگاه » آشنایی با قطعات الکترونیک

آشنایی با قطعات الکترونیک

آشنایی با قطعات الکترونیک

اگر علاقه مند به یادگیری همه چیز در مورد الکترونیک هستید، باید با درک قطعات الکترونیکی اصلی تشکیل دهنده هر طراحی الکترونیکی و نحوه کار آنها شروع کنید. (آشنایی با قطعات الکترونیک)

قطعات الکترونیکی و انواع آن

قطعات الکترونیکی، عناصری از مدار هستند که به عملکرد آن کمک می کنند. عملکرد ادوات الکترونیکی به نوع و نیاز مدار بستگی دارد. قطعات الکترونیکی برای ایجاد یک مدار الکترونیکی با یک عملکرد خاص (به عنوان مثال آمپلی فایر، گیرنده رادیویی، اسیلاتور) به یکدیگر، معمولاً از طریق لحیم کاری به برد مدار چاپی (PCB) در نظر گرفته شده است.

تقسیم بندی قطعات الکترونیکی

اکتیو(Active) و پسیو(Passive)

قطعات الکترونیکی اکتیو

قطعات الکترونیکی اکتیو یا فعال، آنهایی هستند که دارای گِین(بهره) یا جهت هستند. در واقع ادوات الکترونیکی که برای کارکرد خود نیاز به یک منبع خارجی(مانند ولتاژ یا جریان) هستند، در دسته قطعات اکتیو قرار می گیرند. همچنین قطعات فعال می توانند انرژی سیگنال مرتبط با خود را فعال یا تقویت کنند. مانند، ترانزیستورها، آی سی ها (IC)، گیت های منطقی.

قطعات الکترونیکی پسیو

قطعات الکترونیکی پسیو یا غیرفعال، آنهایی هستند که گِین(بهره) یا جهت ندارند و برای کارکرد خود نیازی به یک منبع خارجی ندارند. به عنوان مثال، مقاومت، خازن، دیود، سلف در دسته قطعات پسیو قرار می گیرند. علاوه بر این قطعات غیرفعال نمی توانند انرژی سیگنال مرتبط با خود را تقویت یا فعال کنند، فقط می توانند آن را تضعیف کنند. (آشنایی با قطعات الکترونیک)

آشنایی با قطعات الکترونیک

آشنایی با برد الکترونیکی در تبریز

تقریباً در تمام وسایل الکترونیکی قطعه‌ای به نام برد الکتریکی وجود دارد که خود شامل اجزای بسیار مهمی است. این قطعات الکترونیکی بسیار ظریف و ساده و در عین حال مهم و حیاتی هستند. در ادامه قصد داریم شما را با مهمترین قطعات الکترونیک موجود در برد‌های الکتریکی و لوازم برقی آشنا کنیم و عملکرد هریک را به طور خلاصه شرح دهیم. اجزای برد الکتریکی به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل قطعات فعال یا اکتیو و قطعات منفعل یا پسیو می‌شود.

به قطعاتی که توانایی کنترل جریان برق را دارند قطعات فعال گفته می‌شود و ترانزیستور‌ها، لوله‌های خلاء و یک سو‌کننده‌ها از جمله قطعات فعال برد‌های الکترونیکی هستند.

پرکاربردترین قطعات الکترونیکی

  1. آی سی
  2. مقاومت
  3. خازن
  4. دیود
  5. LED
  6. ترانزیستور
  7. فیوز

بازارکار تعمیر برد الکترونیکی در تبریز

با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری و افزایش استفاده از تجهیزات الکترونیکی در صنایع مختلف، بازارکار تعمیر برد های الکترونیکی نیز رو به رشد است. در تبریز نیز به دلیل وجود صنایع بزرگی مانند صنعت خودرو، صنایع برق و الکترونیک و … نیاز به تعمیر و نگهداری برد های الکترونیکی بسیار زیاد است(آشنایی با قطعات الکترونیک).

بنابراین، یادگیری دوره های تعمیر برد الکترونیکی در تبریز می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به این حوزه، فرصت شغلی خوبی را فراهم کند. همچنین، اگر به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت کنید، می‌توانید با بهره‌گیری از تجربه و مهارت‌های خود، در بازار کار به عنوان یک تعمیرکار برد الکترونیکی موفق عمل کنید.

بهترین آموزشگاه دوره تعمیر برد الکترونیکی در تبریز

آموزشگاه تعمیرات برد الکترونیک است، اما در زیر به برخی از ویژگی‌های مثبت این آموزشگاه اشاره می‌کنم:

  1. تجربه و تخصص: آموزشگاه آپادانا با بیش از 15 سال تجربه در زمینه آموزش تعمیرات برد الکترونیک در تبریز فعالیت می‌کند. همچنین، مربیان این آموزشگاه دارای تخصص و تجربه لازم در زمینه تعمیرات برد الکترونیک هستند.
  2. تجهیزات و امکانات: آموزشگاه آپادانا با داشتن تجهیزات و امکانات مدرن و کامل برای تعمیرات برد الکترونیک، به دانشجویان این آموزشگاه فرصتی مناسب برای کسب تجربه و تمرین در زمینه تعمیرات برد الکترونیک می‌دهد.
  3. برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع: آموزشگاه آپادانا دوره‌های آموزشی متنوعی را در زمینه تعمیرات برد الکترونیک برگزار می‌کند، که شامل دوره‌های مقدماتی، پیشرفته و تخصصی است. همچنین، در این آموزشگاه دوره‌های آموزشی آنلاین نیز برگزار می‌شود.
  4. پشتیبانی پس از آموزش: آموزشگاه آپادانا پس از پایان دوره‌های آموزشی، به دانشجویان خود حمایت و پشتیبانی لازم را در زمینه تعمیرات برد الکترونیک ارائه می‌دهد

آشنایی با قطعات الکترونیک

دوره آموزشی تعمیر برد های الکترونیکی

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی از دوره های پرکاربرد و پرسود بازار کار تعمیرات الکترونیک می باشد. از آنجایی که تعمیر بردهای الکتریکی کاری دشوار بوده و تنوع بردها فراوان است. با آموزش تعمیر بردهای الکتریکی فنی حرفه ای  آپادانا به صورت تخصصی می توانید وارد بازار کار شغل تعمیرات برد شده و درآمد خوبی برای خود داشته باشید.آموزشگاه آپادانا یکی از بهترین آموزشگاه تعمیرات برد الکترونیکی در تبریز و ایران است که دوره تعمیرات بردهای الکترونیکی فنی حرفه ای را به صورت عملی و زیر نظر اساتید متخصص این حرفه برگزار می کند.

با شرکت در دوره تعمیرات برد الکترونیکی، آموزش تعمیر انواع برد الکترونیکی صنعتی، اینورتر دار، لوازم خانگی، ورزشی و غیره را یاد بگیرید. و به تعمیرات آنها مسلط شوید علاوه بر این در پایان کلاس آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی مدرک بین المللی تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای به شما ارائه شده و می توانید از پشتیبانی نامحدود آموزشگاه بهره مند شوید(آشنایی با قطعات الکترونیک).

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی نیازمند اطلاعات گسترده تری نسبت به سایر رشته های تعمیرات است. به همین منظور آموزشگاه آپادانا، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد. (آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی)

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید. تجهیزات دندانپزشکی، همانطور که از نامشان معلوم است. نیاز به مراجعه به بیمارستان و کلینیک های اختصاصی و عمومی برای بررسی و عیب یابی دارند. با اینحال اگر در جامعه پزشکی شناخته شوید؛ از بازارکار قوی برخوردار خواهید شد. (دوره آموزش تعمیرات تجهیزات دنداپزشکی)

در این دوره آموزش مهارت های ارتباط با مشتری، افزایش درآمد، معرفی راهکارهایی برای افزایش بهره وری در کار و همچنین پشتیبانی رایگان جهت پرسش‌های هنرجویان در حال کار قرار داده ایم. با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا میتوانید با همه تجهیزات پزشکی آشنا شده و اصول تعمیراتی آنها را به صورت عملی یاد گرفته و وارد بازارکار شوید. شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. (تعمیر تجهیزات دندانپزشکی)

آشنایی با قطعات الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

preloader