خانه » اخبار آموزشگاه » آشنایی با مهندسی پزشکی

آشنایی با مهندسی پزشکی

این رشته ترکیبی از دو گروه ریاضی و تجربی است.مهندسی و پزشکی همکاری خوبی در کمک به بیماران و پزشکان داشته است و در این راه گام های مفیدی برداشته شده که بسیاری از خبرهای آن را در رسانه های شنیده اید(آشنایی با مهندسی پزشکی). بخاطر گسترش روز افزون سیستم های مهندسی در حیطه بهداشتی و پزشکی، تربیت و وجود نیروی انسانی متخصص و متبحر که آشنا به وسایل و تجهیزات پزشکی امری ضروریست.

آشنایی با مهندسی پزشکی

آشنایی با رشته مهندسی پزشکی

آشنایی با رشته پزشکی به صورت جزئی و کلی، برای هر داوطلبی که مشتاق به ادامه تحصیل در این رشته است، ضروری و اجتناب ناپذیر است. موفقیت در رشته پزشکی استعداد و تفکر عمیقی را می طلبد. مهندسی پزشکی علمی است که در زمینه های بسیار گسترده ای فعالیت می کند و از اهمیت بسیار بسیار بالایی برای علم پزشکی برخوردار است.(آشنایی با مهندسی پزشکی)

رشته مهنسی پزشکی دارای گرایش های مختلفی است، اما به طور کلی ویژگی های یکسانی را می توان برای تمام گرایش ها، با هدف معرفی رشته مهندسی پزشکی، بیان کرد. مهندسی پزشکی دارای سه حیطه اصلی است:

طراحی و سخت

این حیطه بر روی تجهیزات پزشکی تمرکز دارد و دانشجویان را در جهت توانایی در طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی آموزش می دهد.(آشنایی با مهندسی پزشکی)

نگهداری، بهینه سازی و تعمیر

این حیطه از مهندسی پزشکی بر حفاظت از دستگاههای پزشکی ساخته شده و تعمیر آنها در صورت خرابی تمرکز دارد. بدیهی است که این حیطه، نیازمند افراد کاردان و کاربلد در زمینه تجهیزات پزشکی هستند.

خرید و فروش

تجهیزات پزشکی از سودآورترین معاملات در سطح جهان است. در حیطه خرید و فروش تجهزات پزشکی، افراد به معرفی تجهیزات به بازار کار می پردازد و وارد محیط تجارت های بین المللی می شوند. هر فردی که در این زمینه فعالیت کند، بدون شک نیاز به علم کافی در زمینه مهندسی پزشکی خواهد داشت.

اهمیت آموزش مهندسی پزشکی

تمامی دستگاه ها، تجهیزات و لوازمی که در علم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، می بایست مطابق با تکنولوژی و علمی خاص در زمینه های مختلف طراحی شوند. تجهیزات پزشکی مهمترین ابزار کار برای جامعه پزشکی هستند. این تجهیزات، پزشکان را در تشخیص و درمان بیماری های مختلف یاری می کنند.

از طرفی، اکثر بیماران نیز به سراغ مراکز درمانی و پزشکانی می روند که مجهز به لوازم پیشرفته پزشکی باشند. بدین ترتیب طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی در یک کشور، نقش بسیار مؤثری در پیشرفت علم پزشکی آن خواهد داشت. مهندسی پزشکی علمی است که دقیقا در همین زمینه فعالیت می کند و فارغ التحصیلان رشته مهندسی پزشکی در صورتی که از مهارت خاصی برخوردار باشند، موفق به کسب جایگاه شغلی بسیار مناسبی در سراسر دنیا خواهند بود.

آشنایی با مهندسی پزشکی

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی یکی از شغل های پر درآمد است که با فراگیری آن میتوانید شغل خوبی را برای خود راه اندازی کنید و از این طریق آینده شغلی خود را تامین کنید،همان طور که تمامی وسایل مصرفی روزانه ما به تعمیرات نیاز پیدا میکنند ،تجهیزات پزشکی نیز میتوانند به تعمیر نیاز پیدا کنند و اگر شما این حرفه رابه صورت تخصصی فرابگیرید قطعا میتوانید از این راه در آمد خوبی را کسب کنید.(آشنایی با مهندسی پزشکی)

آموزش تجهیزات پزشکی در آموزشگاه آپادانا در تبریز توسط بهترین اساتید این زمینه تدریس میشود.آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در مجموعه ما به صورت تضمینی انجام میشود به این منظور که پس از پایان دوره اگر شما به طور کامل آموزش نصب و تعمیر تجهیزات پزشکی را فرا نگرفته باشید میتوانید به صورت رایگان در دوره های بعدی شرکت کنید.

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی یکی از دوره هایی است که در آموزشگاه اپادانا در تبریز طرفداران زیادی دارد و هرساله هنرجویان زیادی را از شهرستان برای طی دوره جذب میکند به همین منظور برای هنرجویان عزیزی که برای شرکت در دوره  آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی از شهرستان تشریف می آورند خوابگاه تدارک دیده شده است.

آموزش تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

شما میتوانید با گذراندن دوره های تخصصی و کاربردی مهندسی پزشکی در آموزشگاه آپادانا در تبریز مهارت خود را در بازار کار بیشتر کنید. روی هم دوره آموزش تعمیر تجهیزات دندانپزشکی از پر درآمد ترین رشته ها بشمار میرود. آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم دندانپزشکی از موارد اصلی و مهم میباشد. علاوه بر آن تعمیر برد تجهیزات دندانپزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل از بهترین شاخه در بازار کار است.(آشنایی با مهندسی پزشکی)

تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

مهندس پزشکی می‌تواند با تعمیر، نصب، راه‌اندازی و نگهداری وسایل مورد نیاز است و البته واضح است که این نیروی مجرب باید دارای اطلاعات کافی در مورد قطعات و جزئیات کار آن وسیله در ارتباط باشد.

همچنین در بهینه سازی یا تلفیق دستگاه ها و عملکرد آنها هم نقش دارد. پروژه کنترل کامپیوتری فشار خون، یا پروژه سه بعدی سازی تصویردستگاه MRI، جزء همین بهینه سازی‌ها هست. دامنه کاربری این زمینه چنان وسیع است که اکنون سالانه چندصد مقاله در معتبر‌ترین نشریات جهانی مهندسی پزشکی در این زمینه چاپ می‌شود و بیشترین تعداد پروژه‌ها برروی موضوع تلفیق و بهینه سازی انجام می‌شود.

نکات ضروری در بررسی خرابی تجهیزات پزشکی

بعضی از نکات امکان خرابی دستگاهها و تجهیزات پزشکی و تجهیزات دندانپزشکی را کاهش می دهند و سبب افزایش عمر دیتگاههای پزشکی می شوند. دریافت اطلاعات فنی مورد نیاز تکنسین ها و کارکنان مراکز درمانی نیز به افزایش طول عمر مفید دستگاههای پزشکی و تجهیزات دندانپزشکی کمک خواهد کرد.(آشنایی با مهندسی پزشکی)

برخی از دستگاهها و تجهیزات پزشکی که بیش از همه مورد ارزیابی تکنسین های فنی و تعمیرکاران این قبیل دستگاهها و تجهیزات قرار می گیرند عبارتند از: دستگاه فشارسنج، دماسنج طبی، گوشی پزشکی، چراغ قوه، اتوسکوپ، رتینوسکوپ و ترازو و…. است.

آشنایی با مهندسی پزشکی

در آمد شغل تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی

تعمیرکاران تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، از درآمد بالایی برخوردار هستند. امروزه خرید و جایگزینی تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، کار بسیار دشوار و زمان بری است. پزشکان و دندان پزشکان، برای سفارش و دریافت ابزار و وسایل جدید و سالم باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانند. این موضوع نیز به دلیل حساسیت بالای مسائل پزشکی قابل چشم پوشی نمی‌باشد.

بیماران گاهی بدون برخی دستگاه ها نمی‌توانند درمان خود را ادمه دهند. به همین دلیل تعمیرکاران تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. این عرصه به دست تعمیرکاران حرفه ای و مجرب خواهد افتاد. با این حال تعمیرات تجهیزات پزشکی شغل و حرفه حساسی است. کوتاهی و سهل انگاری در تعمیرات یا گاهی تعویض یک قطعه ممکن است باعث به خطر افتادن بیماران شود.

علاوه بر اینها تعمیرکاران مجرب باعث افزایش طول عمر مفید دستگاه ها نیز خواهند شد. اگر بیمارستان یا کلینیک از تعمیرکاران درخواست چکاپ های دوره ای را داشته باشد؛ باعث افزایش عملکرد دستگاه و در کنار آن افزایش کارکرد آن نیز خواهد شد.(آشنایی با مهندسی پزشکی)

همه این دلایل سبب افزایش درآمد این حوزه با وجود کمبود تعمیرکاران خبره، می‌شوند. درآمد به طور کلی به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال؛ مشتری مداری که تاکیید ما، پس از مهارت آموزی بر این مورد می‌باشد. مشتری شما سرمایه شماست. بهتر است مشتریان جدید پیدا کنید. اما فراموش نکنید  مشتریان قدیمی شما بسیار مهم تر هستند. آنها زمینه کاری را برای شما فراهم و مسیر را هموارتر خواهند کرد. بنابراین برای حفظ مشتریان خود تلاش کنید.

ثبت نام در دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

برای شرکت در دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی و دوره تعمیرات دندانپزشکی می توانید از طریق شماره (0414164) و یا از طریق واتساپ (09361364164) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.(آشنایی با مهندسی پزشکی)

دوره غیر حضوری مهندسی پزشکی

آموزشگاه آپادانا سامانه‌ای جامع با هدف آموزش‌های غیر حضوری و صدور گواهینامه‌های ملّی و بین‌المللی معتبر برای کارآموزان محترم می‌باشد. در دوره های مجازی آموزشگاه آپادانا کارآموزان ضمن مدیریت و صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌توانند به صورت هوشمند دوره‌های آموزشی را بررسی، مقایسه و ثبت‌نام نمایند. ثبتنام از سرتا سر کشور برای دوه های حضوری و مجازی صورت می گیرید. در دوره های مجازی یا غیر حضوری بدین با ارسال DVD های آموزشی که شامل فیلم های تدوین شده دوره های حضوری می باشند.

کارآموز ضمن مطالعه فیلم ها امکان ارتباط مستقیم با اساتید دوره و رفع اشکال را خواهد داشت.پس از مطالعه پک آموزشی و شرکت در آزمون آنلاین مدرک دوره صادر و از طریق پست برای کارآموزان ارسال می گردد.(آشنایی با مهندسی پزشکی)

دیدگاهتان را بنویسید

preloader