خانه » الکترونیک و تعمیرات » استخدام بازاریابی تجهیزات پزشکی

استخدام بازاریابی تجهیزات پزشکی

بازاریابی تجهیزات پزشکی

بازاریابی تجهیزات پزشکی به فرایند تحقیقات، طراحی، ساخت، تبلیغات و فروش تجهیزات و خدماتی گفته می­‌شود که در تشخیص، درمان و نظارت بر بیماری­‌ها استفاده می­‌گردد. در این بخش همواره رقبا و نیاز‌های مشتریان پایش می‌گردد تا شرکت‌ها بتوانند بهترین محصول و خدمت خود را برای مشتریانشان خلق کنند. همچنین در بخش بازاریابی ما به تدوین استراتژی برای بررسی چگونگی ایجاد ارتباط، حفظ آن و البته فروش در بسترهای حقیقی و دیجیتال می‌پردازیم. در حقیقت فروش زیر مجموعه‌ای از بازاریابی تجهیزات پزشکی است که در آن کارشناسان فروش طبق نقشه راهی که ایجاد می‌شود عمل می‌کنند.

بازاریابی تجهیزات پزشکی و تفاوت آن با سایر محصولات

در مورد مشاغل مربوط به حوزه پزشکی و سلامت، این نکته را در نظر بگیرید که فعالیت پزشکان و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیار حساس و تعیین‌کننده است. در مدت زمان دو ساله‌ای که از آغاز پاندمی کرونا سپری شده، حتما شما هم متوجه نقش حساس کادر درمان در سلامت جامعه شده‌اید. بنابراین به نظر می‌رسد که بازدیدهای دوره‌ای از مطب پزشکان و مراکز درمانی روش مناسبی برای بازاریابی لوازم پزشکی محسوب نمی‌شود و باید به فکر ایده‌های ناب و کارآمدتری بود.

علی‌رغم این موضوع که ممکن است هنوز هم در برخی از کسب‌وکار‌ها روش‌های بازاریابی و تبلیغات سنتی اصلی‌ترین و پربازده‌ترین راهکار باشد، اما در مورد بازاریابی تجهیزات پزشکی قضیه متفاوت است. امروزه ابزار الکترونیکی دیجیتال مارکتینگ تبدیل به یک فرصت طلایی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی شده است تا محصولات خود را به فروش برسانند. شما به عنوان تولیدکننده تجهیزات پزشکی باید در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید بیشترین و بهترین ارتباط را با پزشکان و سایر افراد فعال در این حوزه داشته باشید.

پاسخ این سوال روشن است! در دنیای امروزی، شبکه‌های اجتماعی و بستر مجازی به حدی محبوب شده‌اند که تمامی کسب‌وکارها حتی خود پزشکان هم برای شناساندن خود و خدماتشان اقدام به فعالیت در این حوزه می‌کنند. این موضوع یک حقیقت است و شما هم باید آن را بپذیرید که شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره بهترین راه تامین نیاز در دوران کنونی به شمار می‌آید. بنابراین، استراتژی و اصول بازاریابی تجهیزات پزشکی هم باید بر همین مبنا برنامه‌ریزی شوند.

روش‌های مهم موفقیت در بازاریابی تجهیزات پزشکی

  • اطلاع از دیدگاه پزشکان و شیوه‌های درمانی آن‌ها
  • ارائه اطلاعات کامل به پزشکان
  • جلب اعتماد پزشکان
  • تحریک مخاطب به ارائه نظر
  • استفاده از توزیع‌کنندگان
  • ارائه محتوای ویدیویی
  • برپایی وبینار برای بازاریابی تجهیزات پزشکی
  • نقشه بازاریابی ایمیلی در بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی
  • تمرکز بر روی بازارهای هدف
  • تبلیغات و تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی و وبسایت
  • تمرکز بر روی تصمیم گیرندگان در بازاریابی تجهیزات پزشکی
  • همکاری تمامی قسمت‌های شرکت در بازاریابی تجهیزات پزشکی

CRM چیست؟

CRM مخفف چیست؟ CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد و هدفش این است که ارتباط با مشتریانمان و نحوه پاسخ به نیاز‌ها و در خواست‌های آن‌ها را به بهترین شکل مدیریت کنیم. که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارمان خواهد شد.

CRM استراتژی نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتریان است. سی آر ام موفق، کسب و کار را از دید مشتری می‌بیند و در برنامه ریزی خود تجربه مشتری را در نظر می‌گیرد. نگاه از دید مشتری به شما کمک می‌کند تا شکاف‌ها و فرصت‌های موجود در کسب و کارتان را مشاهده و استراتژی و فرآیند‌های موثر‌تری برای سازمان در نظر بگیرید.

باید این را در نظر گرفت که CRM تنها یک نرم افزار نیست. امروزه این مبحث را به یک ابزار خلاصه می‌کنند که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا بیشتر بر روی فعالیت‌ها و روابط مرتبط با مشتریان، خریداران، تامین کننده‌گان و همکاران خود تمرکز کنند اما در واقع مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری از لایه استراتژی آغاز شده و در نهایت این نرم افزار‌ها ابزاری هستند برای تسهیل در اجرای استراتژی‌های سازمان.

نقش CRM در بازاریابی تجهیزات پزشکی

استفاده از CRM در دنیای امروز کسب‌وکارها و به‌ویژه در ارتباط با بهداشت و پزشکی به یک ضرورت تبدیل شده است؛ زیرا در این بازار محصولات و خدمات بسیار متنوعی به وجود دارد. از سوی دیگر راه‌حل‌های فناوری به‌طور مداوم در حال رشد هستند و فرصت‌های جدید را به مرور ایجاد می‌کنند.نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری ویژگی‌های زیر را برای افزایش فروش در شرکت‌های تجهیزات پزشکی ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

بهره‌وری بالاتر:سیستم CRM باعث افزایش کارآمدی شرکت خواهد شد. می‌توانید نحوه‌ی ارتباط با مشتری‌ها را مشخص کنید. کارکنان شرکت می‌توانند با کارایی بیشتر، خروجی‌های مؤثرتر و ارائه‌ی خدمات عالی به مشتری‌ها، باعث افزایش فروش شرکتتان شوند.

تمایز در میان رقبا:با توجه به رقابت فشرده‌ای که در میان شرکت‌های تجهیزات پزشکی وجود دارد، لازم است خدماتی را ارائه دهید تا از سایر رقبا متمایز شوید. یعنی باید مشتری‌های قدیمی خود را حفظ کنید، مشتری‌های بیشتری را جذب کنید، با مشتری‌هایتان ارتباط شخصی برقرار کنید و تعاملات را به شکلی مناسب پیگیری کنید. سیستم CRM برای انجام این موارد کارایی بالایی دارد و امکانات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اتوماسیون بازاریابی:با این نرم‌افزار می‌توانید کمپین‌های مؤثری را ایجاد کنید و به‌خوبی عملکرد آن‌ها را ارزیابی کنید و اقدامات لازم را در شرایط مختلف به کار بگیرید.توسعه شرکت:با استفاده از CRM می‌توانید برنامه‌ریزی مؤثری برای توسعه‌ی شرکتتان داشته باشید، پتانسیل بازار را شناسایی و سپس پتانسیل فروش خود را تخمین بزنید. می‌توانید اهداف خود را بر این اساس کمپین‌های تبلیغاتی نهایی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

preloader