خانه » اخبار آموزشگاه » تعمیرات کمپرسور دندانپزشکی

تعمیرات کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور عنوان دستگاه‌‌‌‌های مخصوص کاهش حجم هوا است. به کمپرسور، متراکم کننده یا فشرده کننده ی هوا نیز گفته می‌شود. در واقع کمپرسور با صرف انرژی اولیه ای که از نوع انرژی مکانیکی است، می‌تواند هوا را که ترکیبی از گازهاست، با حجم اولیه ی زیاد به سرعت و با قدرت مکش بالا به درون خود بکشد و با سیستم‌‌‌‌های تعبیه شده و برنامه ی طراحی شده ی داخل آن، طی یک فرایند با کاهش حجم هوا، آن را فشرده و متراکم کند. (تعمیرات کمپرسور دندانپزشکی)

تعمیر تخصصی کمپرسور دندانپزشکی

تعمیرات کمپرسور دندانپزشکی یکی از ضروریات لازم جهت تعمیر دستگاه کمپرسور محسوب می شود و در اسرع وقت باید دستگاه را تعمیر و راه اندازی کرد.

اهمیت تعمیر کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور هوا از جمله تجهیزات ضروری در مطب دندان پزشکی به حساب می آید. یک مطب دندانپزشکی مدرن بدون آن نمی تواند برای مشتریان خود خدمات رسانی کند به همین خاطر کار دندان پزشک در نبود این دستگاه به کلی متوقف خواهد شد. هندپیس‌هایی که دندانپزشکان و کارکنان آن‌ها برای درمان دندان‌های بیماران خود استفاده می‌کنند، نیاز به جریان مداوم هوای با کیفیت بالا دارد.

کمپرسور دندانپزشکی در این ظرفیت به قدری حیاتی است که برخی از مطب های دندانپزشکی دارای دو کمپرسور هستند که یکی از آنها به عنوان پشتیبان و در صورت از کار افتادن کمپرسور اصلی در مطب مورد استفاده قرار می گیرد. آموزش تعمیر کمپرسور دندان پزشکی با توجه به کارآیی بالای این دستگاه یکی از ضروریات مهم به حساب می آید.

تعمیرات کمپرسور دندانپزشکی

عملکرد کمپرسور دندان پزشکی

کمپرسور هوا دستگاهی است که هوای با کیفیت و فشار بالا ایجاد می‌کند، که سپس از طریق خطوط تخصصی به اپراتورهای دندان‌پزشکی تحویل داده می‌شود، جایی که هندپیس‌هایی را که دندان‌پزشک یا متخصص بهداشت برای تمیز کردن و درمان دندان‌های بیمار استفاده می‌کنند، اجرا می‌کند. این یک واحد مستقل متشکل از یک یا چند موتور است که هوا تولید می کند،

یک رادیاتور که هوا را خنک می کند تا به فیلتر ادغام کننده کمک کند تا رطوبت را قبل از خشک کن حذف کند، یک سیستم خشک کن که رطوبت باقی مانده را خارج می کند و یک مخزن برای ذخیره مواد فشرده شده. هوا تا زمانی که مورد نیاز باشد. با توجه به عملکرد این دستگاه در خدمات رسانی دندانپزشک به بیمار باید تعمیر کمپرسور دندانپزشکی را جدی گرفته و در اسرع وقت جهت تعمیر آن اقدام نمود و یا در صورت وجود مشکلات جدی تر تعمیر این دستگاه را به افراد متخصص سپرد.

تنظیم و تعمیرات کمپرسور دندان پزشکی

برای اینکه کمپرسور هوا عملکرد بالایی داشته باشد به سه عملکرد اصلی از جمله حفظ قدرت، فشار و همچنین جریان هوای فشرده احتیاج دارد. در زیر اطلاعاتی در مورد نحوه تعمیر کمپرسور دندانپزشکی بیان می کنیم تا شما خودتان به راحتی تعمیر آن را انجام دهید اما به یاد داشته باشید برای آموزش تعمیرات پیچیده تر این دستگاه به آموزشگاه آپادانا رفته و با شرکت در دوره آموزشی تعمیر تجهیزات پزشکی و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید