خانه » الکترونیک و تعمیرات » جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی

جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی

“یونیت دندانپزشکی” معمولاً شامل میز کار دندانپزشکی، صندلی بیمار، تجهیزات تشخیصی مانند دستگاه‌های ایکس‌ری، ابزارها و تجهیزات جراحی، لوازم بهداشتی و ضدعفونی، و تجهیزات دیگری که برای انجام معالجات و اقدامات دندانپزشکی مورد نیاز است، می‌باشد(جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی).

هر یونیت دندانپزشکی ممکن است با توجه به نوع و ماهیت خدماتی که ارائه می‌دهد، متفاوت باشد. برخی از یونیت‌ها ممکن است به تخصص‌های خاصی مانند ارتودنسی، ایمپلنتولوژی، جراحی دهان و فک، درمان‌های تجمیلی و زیبایی و غیره تخصیص داده شده باشند(جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی)

یونیت دندانپزشکی چیست؟

یونیت دندانپزشکی یکی از وسایلی است که در مطب دندانپزشکان و کلینیک‌های دندانپزشکی دیده می‌شود. بهداشت دهان و دندان یکی از مسائل مهمی است که باید از دوران کودکی به افراد آموزش داده شود. اصول و نکات زیادی برای رعایت بهداشت دهان و دندان وجود دارد که با انجام آنها می‌توان تا حدود بسیار زیادی از پوسیدگی دندان و عفونت لثه‌ها جلوگیری نمود. آشنایی با یونیت دندانپزشکی و اجزای آن یکی از مهمترین مواردی‌ قبل از خرید آن است.

یکی از مسایلی که در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد، مراجعه مرتب به دندانپزشک برای بررسی وضعیت دندانها و لثه است. معاینه منظم دندانپزشکی در حفظ سلامت دهان کمک بسیار شایانی می‌کند و در این صورت دندانپزشک به موقع می‌تواند مشکلات دندان را تشخیص دهد و هر چه زودتر به درمان آنها بپردازد تا از پیشرفت ببیشترآن جلوگیری نماید. اما با وجود تمام این مراقبت‌ها ممکن است گاهی مشکلات دهان و دندان درد به سراغمان بیاید(جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی).

در این موقعیت مراجعه به دندانپزشک برای درمان و بهبودی الزامی می‌شود. دندانپزشکان برای معاینه و درمان از تجهیزات مخصوصی استفاده می‌نمایند. از جمله تجهیزات دندانپزشکی می‌توان به یونیت دندانپزشکی، جرم‌گیر دندان، فورسپس، توربین دندانپزشکی، دوربین داخل دهانی و غیره اشاره نمود(جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی).

جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی

جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی یونیت دندانپزشکی یک واحد کامل تجهیزات دندانپزشکی است که شامل تمامی ابزارهای مورد نیاز برای انجام ترمیمات دندانی، جراحی دهان و لثه و دیگر روش‌های درمانی دندانپزشکی می‌باشد.

جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی

جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی با استفاده از ساکشن

دندانپزشک می‌تواند به راحتی مایعات و آلودگی‌های دهانی را جمع‌آوری کند و برای دسترسی به منطقه درمانی دهان بیمار، دهان را تمیز کند.این سیستم دارای قابلیت جمع‌آوری مایعات و آلودگی‌های بیشتری نسبت به بزاق کش یا سیستم ساکشن معمولی است و به دندانپزشک کمک می‌کند تا درمان‌های دندانی را بهتر و سریع‌تر انجام دهد.

سیستم ساکشن

سیستم ساکشن یک تجهیزات دندانپزشکی است که برای جمع‌آوری و حذف مایعات، خون و مواد دیگری که در طول درمان‌های دندانی ایجاد می‌شوند، استفاده می‌شود.این سیستم عمدتاً از دو بخش اصلی تشکیل شده است: یک مخزن جمع‌آوری و یک دستگاه ساکشن(جزوه اشنایی با یونیت دندانپزشکی).

اجزای اصلی‌ یونیت‌ دندانپزشکی‌

۱-پایه و بازوی‌ یونیت‌

۲-چراغ‌ یونیت‌

۳-کاسه کراشوار و دوش آب لیوان

۴-میز (کنسول)‌ دندانپزشک‌ (Doctor console) یا تابلت‌

۵-میز دستیار (Assistant table)

۶- سیستم ساکشن

شکل2:سیستم سه راهی آب و هوا

بزاق کش (Saliva Ejector)

ساکشن مرکزی

جداکننده آمالگام (Amalgam Separator)

۷- کنترل‌ بلوک

۸-جعبه‌ جانبی‌ یونیت‌

۹- قطعات دستی یا هندپیس

۱۰- سیستم‌ هوای‌ فشرده‌ دستگاه‌

پیشنهاد می شود جهت آشتایی با موضوع مقاله آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader