خانه » اخبار آموزشگاه » دندانپزشکی ترمیمی چیست

دندانپزشکی ترمیمی چیست

دندانپزشکی ترمیمی چیست

دندانپزشکی ترمیمی چیست ؛ اصطلاح دندانپزشکی ترمیمی (Restorative Dentistry) عبارت است از درمان یکپارچه مشکلات و بیماری های دهان و دندان به منظور برگرداندن آنها به حالت کاربردی و زیبایی قبلی. با وجود این که برخی از دندانپزشکان عمومی قادرهستند که بسیاری از روش های مورد استفاده در این حوزه را انجام دهند، امابرخی از طرح های درمانی آن بسیار دشوار هستند و متخصص دندانپزشک زیباییباید با توجه به تجربه و مهارت خود آنها را انجام دهد.

به طور کلی در علم دندانپزشکی ترمیمی از شیوه های مختلفی مانند پر کردن دندان، روکش کردن دندان، نصب تاج دندان، نصب بریج دندانپزشکی، ساخت و نصب دندان مصنوعی جزئی و کامل و همچنین کاشت ایمپلنت دندان استفاده می شود تا هم دندان های آسیب دیده ترمیم شوند و هم زیبایی چهره فرد حفظ شود.

تفاوت دندانپزشکی ترمیمی با دندانپزشکی زیبایی

آیا شنیده اید که دندانپزشکی زیبایی یک روش برای ایجاد و ساختن لبخندی دلنشین و زیبا می باشد؟ اما باید بدانید که در اکثر موارد قبل از اینکه روند زیبایی دندان ها آغاز شود، لازم است است تا برخی از اقدامات ترمیمی برای دندان ها صورت گیرد. در این جا است که این دو روش با یکدیگر ترکیب می شوند و نتیجه بی نظیری را ارائه می دهند.

دندانپزشکی ترمیمی روش ها و مدیریت هایی دارد که موجب نگه داشتن دندان و سلامت آن ها می شود و عملکرد دهان و دندان را به حداکثر می رساند. در ادامه دندانپزشکی زیبایی که دارای جنبه ی زیبایی می باشد، لبخند دلنشینی را به ارمغان می آورد.

دندانپزشکی ترمیمی چیست

انواع خدمات دندانپزشکی ترمیمی

  • ترمیم و پر کردن
  • بلیچینگ
  • ارتودنسی
  • کامپوزیت
  • لمینت
  • روکش
  • ایمپلنت
  • بریج یا پل دندانپزشکی

اهمیت دندانپزشکی ترمیمی

برای درک این اهمیت باید دو نکته مهم را بدانید. اولین نکته این است که شما در هر سنی حق دارید تا لبخندی زیبا و دلنشین داشته باشید و با ان اعتماد به نفس فوق العاده ای در خندیدن و صحبت کردن داشته باشید. نکته دیگر، وجود متخصصین در این زمینه است، حتی اگر شما ترمیم و درمان دندان های خود را توسط دندانپزشکان دیگر انجام دهید، باز هم برای زیبایی لبخند خود نیاز به کمک گرفتن از متخصص زیبایی دندان دارید تا بتوانند با تکیه بر دانش و هنر خود بهترین نتیجه را برای شما ایجاد کنند.

مواد مورد استفاده در دندانپزشکی ترمیمی

چهار نوع ماده اصلی در دندانپزشکی ترمیمی برای ترمیم دندان ها استفاده می شود که عبارتند از پرسلان، آمالگام دندان، رزین کامپوزیتی و طلا. رزین های کامپوزیتی شامل ترکیباتی از سرامیک و پلاستیک هستند که با مواد دیگری مانند یونومر های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین فلزات گرانبها و قیمتی مانند طلا که دوام بالایی دارند در علم دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی قابل استفاده هستند. در برخی موارد امکان استفاده از جیوه برای ترمیم دندان وجود دارد که توسط برخی از دندانپزشکان رد می شود.

دندانپزشکی ترمیمی چیست

دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی

با توجه به پیشرفت فناوری و پیدایش دستگاه های جدید در انواع های مختلف افزاد میتوانند با توجه به رنج قیمت دستگاه مورد نظرشان را خریداری کنند.این دستگاه ها ممکن است با توجه به مشکلاتی همچون استفاده زیاد،ضربه خوردن،آب خوردگی،نوسانات جریان برق و یا استفاده نادرست دچار خرابی یا مشکلاتی شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند .

پیدا کردن مرکز تعمیرات تخصصی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی کار دشواری است که بتواند به بهترین نحو و با گارانتی تعمیرات دستگاه بتواند تجهیزات پزشکی را انجام دهد لذا شما میتوانید به یک مرکز آموزش حرفه ای  تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مراجعه نمائید و از صفر تاصد تعمیرات تجهیزات پزشکی را یاد بگیرید و بعد از اتمام دوره میتوانید وارد بازار کار شوید و صاحب کسب و کار خود شوید .

از مهم ترین  و ضروری ترین دستگاه های تجهیزات دندانپزشکی میتوان به انواع ساکشن انواع یونیت و صندلی دندانپزشکی اشاره کرد که برای هر مرکز این دستگاه حیاتی میباشد و در صورت هر گونه خرابی یا ایراد باید سریعا تعمیر و رفع ایراد شود . تعمیر دستگاه های تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به دلیل حساسیت های بالایی که دارد و فنی بودن تعمیرات آن قیمت بالایی دارد لذا شما میتوانید با گذراندن دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در مجتمع آموزشی اپادانا در تبریز درآمد عالی و قابل قبولی در آینده داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید