خانه » اخبار آموزشگاه » رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی که در مجتمع آموزشی آپادانا در تبریز در حال برگزاری است یکی از بهترین دوره های این مجموعه است که با اساتید مجرب و با تجربه برای شما عزیزان تدریس میشود.شاید برای شما سوال پیش بیاید که ممکن است این دوره نیاز به پیش نیاز داشته باشد و یا برای یادگیری رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی مدرک خاصی نیاز است.دوره تخصصی تعمیرات تجهیزات پزشکی آموزشگاه آپادانا دوره صفر تا صد این دوره است که نیازی به پیش نیاز ندارید و به راحتی میتوانید پس از آموزش مدرک فنی حرفه ای خود را دریافت نمائید و شروع به کار کنید.

پیش نیاز رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

همانطور که بارها بر این موضوع تأکید شده، سهولت در یادگیری و آموزش پیوسته با شیب سختی نرمال، یکی از مجموعه ویژگی‌هایی است که همواره در دوره‌های آموزشی آموزشگاه آپادانا مدنظر بوده است.

با این وجود هنرجویان و متقاضیان شرکت در همه دوره‌ها از جمله آموزش رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی ، از بابت یادگیری ساده، آسوده‌خاطر خواهند بود. از این رو برای شرکت در آموزش رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی نیز کافیست تا با برخی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین موضوعات و مباحث آشنایی داشته باشید.

برای کسب اطلاع دقیق و باخبر شدن از جزئیات مربوط به پیش‌نیازهای علمی، می‌توانید به طور مستقیم با واحد مشاوره آپادانا در ارتباط باشید.

رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

بازار کار رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

بازارکار رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی ، به علت گران و دسترسی سخت به ابزار و وسایل پزشکی، از پر درآمدترین بازارهای تعمیرات است. همچنین شرایط و گزینه های کاری برای تعمیرکاران این حرفه، بسیار بیشتر و آسان تر می‌باشد. برای مثال؛ پس از پایان دوره و اخذ مدرک معتبر بین المللی می‌توانید در شرکت‌های تولید و فروش تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی در بخش‌های تکنسین و یا مدیرت فروش مشغول به کار شوید.

به علت گسترش خدمات آنلاین مشتریان مهمولاً علاقه بیشتری به جست و جو در اپلیکیشن ها و سایت های آنلاین هستند. به همین دلیل شما به عنوان تعمیرکار حرفه ای، می‌توانید به این سایت ها مراجعه نمایید؛ و کار خود را در ارتباط با مشتریان شروع کنید. به این سبب مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد.

وظایف تعمیرکاران تجهیزات پزشکی

تعمیرکاران تجهیزات پزشکی معمولاً موارد زیر را انجام می‌دهند:

  • نصب تجهیزات پزشکی
  • آزمایش و کالیبراسیون قطعات و تجهیزات پزشکی
  • تعمیر و تعویض قطعات
  • انجام خدمات و نگهداری پیشگیرانه
  • مرور راهنماهای فنی و شرکت در جلسات آموزشی

تعمیرکاران تجهیزات پزشکی، همچنین به عنوان تکنسین تجهیزات پزشکی (BMETs) شناخته می‌شوند، طیف وسیعی از تجهیزات الکترونیکی، الکترومکانیکی و هیدرولیکی مورد استفاده در بیمارستان‌ها و مطب پزشکان را تعمیر می‌کنند.

آن‌ها ممکن است روی مانیتورهای بیمار، دفیبریلاتور، ونتیلاتور، دستگاه‌های بیهوشی و سایر تجهیزات حمایتی زندگی کنند. آن‌ها همچنین ممکن است بر روی تجهیزات تصویربرداری پزشکی (اشعه ایکس، اسکنرهای CAT و تجهیزات سونوگرافی)، میزهای کنترل صدا و ویلچرهای برقی کار کنند. علاوه بر این، آن‌ها تجهیزات پزشکی مورد استفاده دندانپزشکان و چشم پزشکان را تعمیر می‌کنند.

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

مهندسی پزشکی یکی از تازه ترین رشته هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی گذاشته است.این رشته در جهت کاربرد علوم فنی و مهندسی در یاری رساندن به پزشکان برای تشخیص و درمان هرچه بهتر بیماری ها تاثیر بسزایی دارد.

هدف اصلی برگزاری این دوره در مجتمع آموزشی آپادانا تربیت نیروهای متخصص در زمینه آشنایی، عیب یابی و تعمیرات تجهیزات پزشکی می باشد.

شما می‌توانید با شرکت در این دوره به یک متخصص حرفه‌ای در زمینه تعمیرات این دستگاه‌ها تبدیل شوید و همچنین با شرکت در این دوره به یک متخصص حرفه‌ای در زمینه تعمیرات این دستگاه‌ها تبدیل شوید.دوره‌های آموزشی مجتمع آموزشی آپادانا در تبریز به گونه‌ای برگزار می‌شوند که کارآموز بتواند بلافاصله پس از گذراندن دوره وارد بازار کار شود.

آموزش مکانیک تجهیزات پزشکی

در آموزش عیب یابی و تعمیر تجهیزات پزشکی لازم است که کارآموزان با دستگاههای جدید و عملکرد آنها آشنا شوند. لازم است که کارآموز بعد از گذراندن عیب یابی بردهای پزشکی در بازار کار خود را شروع کند تا با بخش های مکانیکی دستگاه بیشتر آشنا شوند. در آموزشگاه آپادانا در تبریز تمامی این موارد به صورت تئوری و عملی به شما آموزش داده می شود.

دوره آموزش تعمیر بردهای پزشکی و آزمایشگاهی

در بخش آموزش تعمیر بردهای پزشکی در ابتدا کارآموزان با قطعات تشکیل دهنده روی کلیه مدارات آشنا میشوند. بعد از شناخت قطعات الکترونیکی سراغ ابزارها جهت تست و اندازه گیری و درآوردن و جازدن آنها میپردازیم. حداقل در کارگاه با ۷ مدل مدار تغذیه آشنا شده و بعد از آن عیب یابی برد را شروع میکنیم. آموزش مسیریابی بردهای تک لایه، دو لایه و چند لایه از مباحث اصلی در کلاس است. ولتاژ گیری برد، نقشه خوانی مدار، مسیریابی قطعات SMD الکترونیکی و بررسی آی سی ها از اهم تدریس این جلسات است.

رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی مستلزم یادگیری اصول مدار تغذیه، مین برد اصلی و ارتباط آن با هیدرلیک و مکانیک میباشد. در کارگاههای آموزشی آپادانا  با بردهای مختلف تجهیزات پزشکی آشنا شده و روی انها تمرین عملی انجام میدهید. رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی بخش برد ویژه بازار کار طراحی شده و کارشناس و تعمیرکار بردهای پزشکی این مباحث را تدریس میکند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

preloader