خانه » مطالب عمومی » آشنایی با پمپ سرم

آشنایی با پمپ سرم

پمپ سرم یا پمپ میکرواینفیوژن یک دستگاه تزریق سیال است. این پمپ با نام‌های دیگر پمپ اینفیوژن یا پمپ انفوزیون هم نامیده می‌شود. از این دستگاه کوچک و هم حجم برای تزریق دقیق مایعات و دارو به بدن بیماران استفاده می‌شود. با وجود این دستگاه نیاز به حضور مداوم پرستار در بالین بیمار کمتر شده است. در ادامه به شرح بیشتر پمپ انفوزیون می‌پردازیم. (دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی)

ویژگی‌های پمپ سرم

پمپ میکرواینفیوژن فقط 2 کیلوگرم وزن دارد. به همین دلیل به راحتی جابجا می‌شود. حتی زمانی که کاربر بخواهد می‌تواند آن را در آمبولانس نصب کند. این دستگاه کوچک بر روی یک پایه ثابت می‌ماند. سپس مقادیر بسیاری کمی از مایعات (دارو یا خون) را با دقت بسیار بالا به بدن بیمار تزریق می‌کند. مقدار تزریق مایعات از 1 تا 4500 CC است که در مدت زمان مشخصی وارد بدن بیمار می‌شود.

در این دستگاه اگر فاصله بیمار با پمپ سرم زیاد می‌شود، تغییری در میزان تزریق مایع به بدن بیمار ایجاد نمی‌شود. حتی اگر ارتفاع ستونی که پمپ سرم به آن متصل است، کم یا زیاد شود، در تزریق میزان مایع به بدن بیمار هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود.این دستگاه می‌تواند میزان فلوی سرم تزریق به سیاهرگ بیماران را به طور دقیق تنظیم کند. سپس آن را برای پرستار یا پزشک نمایش می‌دهد

اصول عملکرد پمپ سرم

    بخش مکانیکی

در این دستگاه یک پمپ وجود دارد که با جلو بردن پیستون سرنگ، مایع را با نرخ تنظیم شده تزریق می کند. در اکثر پمپ های سرنگ، یک موتور پله ای پیچ هدایت کننده را به جلو می راند. سرعت این موتور بسته به نرخ جریان تنظیم شده و اندازه سرنگ تغییر می کند. قسمت مکانیکی دستگاه وظیفه دارد تا حرکت چرخشی موتور را به حرکت خطی جهت فشار دادن پیستون سرنگ به سمت جلو تبدیل کند.

از طریق پالس های اعمالی به موتور پله ای، میزان درجه چرخش محور موتور مشخص می شود. با استفاده از یک چرخ دنده ی گرد و پیچاندن پیچ که به موتور پله ای متصل شده است ، اهرم جلو رفته و به سرنگ فشار می آورد . در بخش فیدبک از طریق پتانسیومتری که به انتهای اهرم متصل است ، هر گونه خطای احتمالی در میزان چرخش محور موتور و یا میزان حرکت اهرم ، آشکار شده و در خروجی دستگاه اصلاح می شود. میزان جریان تزریقی متناسب با قطر سرنگ و سرعت پیش رفتن پیستون سرنگ تنظیم می شود.

   بخش الکتریکی

در بخش الکترونیکی دستگاه بر اساس اطلاعات وروردی، پارامترهای نرخ تزریق درخواستی تنظیم و از طریق پالس های الکتریکی مشخص به درایور موتور پله ای فرستاده می شود. همچنین در صورت نیاز کلیه آلارم های دستگاه از طریق سنسورهای تعبیه شده در آن و اندازه گیری پارامترهای مورد نیاز و کنترل نرم افزاری فعال خواهند شد.

شما می توانید با شرکت در دوره های تعمیر تجهیزات پزشکی در آموزشگاه آپادانا در تبریز با اصول کار،تعمیر و عیب یاب انواع تجهیزات پزشکی از جمله پمپ سرم آشنا شوید. جهت اطاعات بیشتر و مشاوره رایگان تماس بگیرید.4164-041

تعمیرات پمپ سرم

در تعمیرات تجهیزات پزشکی مواردی وجود دارد که بسیار مهم است، از جمله نظارت بر تحویل و نصب و راه اندازی صحیح تجهیزات پزشکی و لوازم مربوط به آن، آموزش نیروی متخصص و تکنسین های فنی در امر تعمیرات تجهیزالت پزشکی، اولویت بندی و پیگیری تعمیرات تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی، فاكتورهای هزینه تعمیرات تجهیزات پزشکی، مراحل و كیفیت و چگونگی تعمیر كه عمدتا از سوی شركتها صورت می پذیرد.

به منظور كاهش زمان از كارافتادگی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی به کار می رود، كاهش هزینه تعمیرات تجهیزات پزشکی و عدم نیاز به تعمیرات مكرر می بایست صورت پذیرد.همچنین با توجه به تنوع و پیچیدگی دستگاهها و لوازم پزشكی كه در حوزه های مختلف بكار گرفته می شود تعمیرات تجهیزات پزشکی علاوه بر تخصص نیازمند آموزش و داشتن ابزار لازم و قطعات یدكی مربوطه می باشد.

آموزش تعمیرات پمپ سرم به همراه آموزش صفر تا صد انواع تجهیزات پزشکی در آموزشگاه آپادانا انجام می پذیرد.جهت اطلاعات بیشتر در مورد این دوره و ثبت نام با ما تماس بگیرید.(09361364164)

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، نیازمند اطلاعات گسترده تری نسبت به سایر رشته های تعمیرات است. به همین منظور آموزشگاه فنی و مهندسی آپادانا در تبریز، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد.

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader