خانه » اخبار آموزشگاه » آموزش تعمیر برد در تبریز

آموزش تعمیر برد در تبریز

آموزش تعمیر برد در تبریز

برد صفحه ای است متشکل از اتصالات و قطعات الکترونیکی که به منظور یک عملکرد طراحی و ساخته می شود. برای اینکه برد تعمیر شود، باید ابتدا قطعات و اجزای برد را بشناسیم. قطعات (المان ها) الکترونیکی اصلی ترین جزءهای بردهای الکترونیکی هستند که به صورت مجزا روی برد با قلع لهیم شده و دارای دو پایه یا بیشتر می باشند و یا با استفاده از فناوری نصب سطحی مستقیما بر روی سطح برد قرار داده می شوند.

تعمیر بردهای الکترونیکی همواره مد نظر مهندسان الکترونیک قرار داشته است؛ چرا که فرآیند ساخت و مونتاژ یک برد الکترونیکی جدید با چالش هایی مانند احتمال بروز خطای انسانی یا سیستمی همراه خواهد بود.بنابراین نیازمند یادگیری اصولی و کاربردی میباشد.آموزشگاه آپادانا دراین راستا آموزش های جامع وصفرتاصد را برای علاقه مندان به حوزه آموزش تعمیر برد در تبریز ارائه میکند.

بازار کارتعمیرات برد الکترونیکی

مشاغل فنی به علت نیازی که افراد جامعه به آنها دارند معمولا دارای بازار کار مناسبی می باشند. شغل تعمیر برد الکترونیکی نیز به همین صورت بوده و به علت کاربرد بالای آن در انواع وسایل وتجهیزات ، تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. از آنجایی که از برد الکترونیکی در تمام وسایل برقی استفاده می شود ، تقاضا برای تعمیر آن زیاد است.

با توجه به تخصصی بودن تعمیرات این قطعه، بازار کار تعمیرکاران برد الکترونیکی را می توان بسیار داغ و پر رونق تصور کرد. گسترش تکنولوژی در سال های آینده، خبر از ثبات این حرفه و آینده روشن آن می دهد و افراد می توانند با انتخاب این شغل نه تنها اکنون، بلکه در سال های آینده نیز از درآمد بالایی که در این کار وجود دارد بهره مند گردند.دوره آموزش تعمیر برد درتبریز شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد.

سرمایه مورد نیاز برای تعمیرات بردهای الکترونیکی

یکی ازمهمترین مسائل درزمینه اشتغال تعمیرات برد الکترونیک علاوه بر داشتن مهارت و برخوردداری از آموزش برد الکترونیک با بهترین کیفیت داشتن سرمایه اولیه برای شروع به کار است. بسیاری از مشاغل نیازمند سرمایه برای تهیه ابزارکار و یا تجهیزات گران قیمت دیگر هستند؛ اما تعمیرات برد الکترونیکی نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و تهیه چند ابزار که قیمت بالایی هم ندارند می‌توان شروع به کار کرد.(آموزش تعمیر برد در تبریز)

سرفصل های دوره تعمیرات برد الکترونیک

سرفصل های آموزش تعمیر برد در تبریز  شامل:

  • آموزش مقدماتی و پیشرفته الکترونیک و المان های الکترونیکی
  • تست قطعات روی مدار
  • کار با مولتی متر
  • تعمیرات و ایراد یابی برد های لوازم خانگی(پکیج،لباسشویی،ظرفشویی،کولر،چایساز و..) – پزشکی -صنعتی و منابع تغذیه
  • ایراد یابی برد های میکروکنترلری
  • لحیم کاری قطعات SMD
  • آشنایی با تعمیرات منابع تغذیهآموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

انواع قطعات برد الکترونیک

انواع قطعات مهم برد الکترونیک شامل:

قطعات (المان ها): الکترونیکی به دو دسته کلی اکتیو و پسیو دسته بندی می شوند.

قطعات پسیو(Passive): المان هایی که نیاز به دریافت ولتاژ یا جریان ندارند و سیگنال ورودی را تقویت نمی کنند قطعات پسیو یا غیر فعال هستند.برای مثال قطعه مقاومت را در هر شرایطی به مدار وصل کنید کار می کند، فارغ از اینکه سیگنال ضعیف یا قوی دریافت کرده باشد. مقاومت ها، خازن ها، سنسورها و سلف ها نمونه های قطعات پسیو هستند.

قطعات اکتیو(Active):به المان هایی که برای کار کردن نیاز به انرژی دارد قطعات اکتیو می گویند، به عبارتی دیگر قطعه‌ای که نیاز به ولتاژ دارد اکتیو یا فعال نامیده می شود. دیودها، ترانزیستورها، آی سی ها و منابع تغذیه نمونه های قطعات اکتیو هستند.

آموزش دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز

برد الکترونیکی بدون شک با پیچیدگی خاصی همراه است;به همین خاطر اگر می خواهید نسبت به یادگیری تعمیرات برد الکترونیک اقدام کنید لازم است تا از آموزش باکیفتی برخورددارباشید.مجموعه آموزشی آپادانا دوره تعمیرات برد الکترونیک درتبریز را توسط اساتید مجرب با بهترین کیفیت آموزشی برگزارمی کند.

در آموزش تعمیر برد در تبریز به صورت تئوری و همچنین به صورت عملی با تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر و عیب یابی مدار الکترونیکی هر دستگاهی آشنا می شوید و نحوه صحیح انتخاب و خرید ابزارهای لازم به شما اموزش داده می شود همچنین نحوه  ورورد به بازار کار را توسط اساتید این مجموعه فرا خواهید گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

preloader