خانه » اخبار آموزشگاه » اینسترومنت های دندانپزشکی

اینسترومنت های دندانپزشکی

اینسترومنت های دندانپزشکی، ابزارآلات ضروری مناسب کار هر دندانپزشک است. این تجهیزات تخصصی فوق‌العاده حساس بوده و نیازمند رعایت نکات ایمنی و نگهداری با دقتی فراوان هستند. به همین علت جابه‌جایی، تمیزکاری، بسته‌بندی، پاکسازی و استریل کردن آنها کاملاً تخصصی بوده و به آموزش دقیقی نیازمند است. اگرچه این کار وقت‌گیر و زمانبر است، اما در بالا بردن کیفیت کار متخصص دندانپزشکی، افزایش ایمنی کار، بالا بردن بهداشت محیطی و حفظ سلامت بیماران ضروری است. (اینسترومنت های دندانپزشکی)

اینسترومنت دندانپزشکی

با دانستن اینکه هر ابزار دندانپزشکی چه کاری انجام می‌دهد، ممکن است هر زمان که دندانپزشک به دهان شما نزدیک می‌شود، اضطراب کمتری داشته باشید. این مقاله یک راهنمای مختصر برای کمک به شما در درک ابزارهای اساسی یا همان اینسترومنت دندانپزشکی و کمک به آرامش اعصاب و آرامش ذهن شما می‌باشد.

انواع اینسترومنت دندانپزشکی

✔ توربین دندانپزشکی
✔ آنگل دندانپزشکی
✔ ایرموتور
✔ آینه دهان
✔ پروب داس (Sickle Probe)
✔ اسکیلر (Scaler)
✔ سرنگ دندان (Syringe)
✔ پروب پریودنتال (Periodontal Probe)
✔ پروب بریول (Briault Probe)
✔ گودکننده (Excavator)
✔ کیورت (Curettes)
✔ برنیشر (Burnisher)
✔ استئوتوم (Osteotomes)
✔ موچین (Tweezers) و …

اینسترومنت های دندانپزشکی
اینسرومنت دندانپزشکی از نظر قدرت

در مطب دندانپزشکی برای انجام اعمال مختلف و همچنین معاینه دندان بیماران خود به ابزار و اینسرومنت‌های مخلتفی نیاز دارید. اینسرومنت‌ها در دندانپزشکی انواع مختلفی دارند و در حوزه معاینه تا درمان و ترمیم دندان‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. (اینسترومنت های دندانپزشکی)

این ابزارها را در دندانپزشکی از نظر قدرت به دو دسته قدرت بالا یا high speed و قدرت پایین یا low speed تقسیم می‌شوند. نکته مهمی که در رابطه با اینسرومنت‌های دندانپزشکی باید بدانید این است که به طور کلی در این ابزارها عامل قدرت و سرعت با هم رابطه عکس دارند، یعنی ابزارهای قدرت بالا دارای سرعت بسیار پایینی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader