خانه » مهندسی پزشکی » آموزش تعمیرات یونیت دندانپزشکی

آموزش تعمیرات یونیت دندانپزشکی

دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی که در مجتمع آموزشی آپادانا در حال برگزاری است یکی از بهترین دوره های این مجموعه است که با اساتید مجرب و با تجربه تدریس میشود.شاید برای شما سوال پیش بیاید که ممکن است این دوره نیاز به پیش نیاز داشته باشد و یا برای یادگیری تعمیرات تجهیزات پزشکی مدرک خاصی نیاز است.دوره تخصصی تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی مجتمع آموزشی آپادانا دوره صفر تا صد این دوره است که نیازی به پیش نیاز ندارید و به راحتی میتوانید پس از اموزش مدرک فنی حرفه ای خود را دریافت نمائید و شروع به کار کنید. (آموزش تعمیرات یونیت دندانپزشکی)

آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی

در تعمیرات تجهیزات پزشکی مواردی وجود دارد که بسیار مهم است، از جمله نظارت بر تحویل و نصب و راه اندازی صحیح تجهیزات پزشکی و لوازم مربوط به آن، آموزش نیروی متخصص و تکنسین های فنی در امر تعمیرات تجهیزالت پزشکی، اولویت بندی و پیگیری تعمیرات تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی، فاكتورهای هزینه تعمیرات تجهیزات پزشکی، مراحل و كیفیت و چگونگی تعمیر كه عمدتا از سوی شركتها صورت می پذیرد.

به منظور كاهش زمان از كارافتادگی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی به کار می رود، كاهش هزینه تعمیرات تجهیزات پزشکی و عدم نیاز به تعمیرات مكرر می بایست صورت پذیرد. همچنین با توجه به تنوع و پیچیدگی دستگاهها و لوازم پزشكی كه در حوزه های مختلف بكار گرفته می شود تعمیرات تجهیزات پزشکی علاوه بر تخصص نیازمند آموزش و داشتن ابزار لازم و قطعات یدكی مربوطه می باشد.

یونیت دندان پزشکی

یونیت یا صندلی دندان پزشکی یکی از مهم ترین لوازم مورد نیاز در کلینیک های دندان پزشکی است که بدون آن انجام خدمات دندان پزشکی امکان پذیر نیست. از این رو تعمیر یونیت دندان پزشکی اهمیت زیادی پیدا می کند. یونیت دندان پزشکی دارای کلید های مختلف و ابزار های گوناگونی است که تغییر وضعیت دستگاه و کنترل آن می‌تواند دندانپزشک را برای درمان بیماری های دندان و لثه بیماران کمک کند. خرابی یونیت دندان پزشکی کار دندانپزشک را با اختلال جدی روبرو می کند و امکان درمان بیماران وجود ندارد. در این مبحث به نحوه تعمیر یونیت و جزئیات آن بیشتر اشاره می کنیم.

آموزش تعمیرات یونیت دندانپزشکی
اشکالات متداول در یونیت دندان پزشکی

در دستگاه یونیت دندان پزشکی ممکن است اشکلاتی به وجود بیاید و نیاز به تعمیر یونیت دندان پزشکی توسط تعمیرکاران متخصص باشد. در ادامه به ایراداتی که در یونیت دندان پزشکی رایج هستند، اشاره می کنیم:

  • وجود سوختگی در برد ها و مدار های دستگاه
  • معیوب بودن مدار ساکشن یونیت
  • بروز مشکل در صفحه کلید دستگاه
  • ایراد در کنترل بلوک ها و شیر پنوماتیک های یونیت
  • به هم خوردگی در تنظیمات آب و هوای ورودی دستگاه
  • خراب شدن موتور گیر بکس های یونیت
  • گرفتگی در فیلتر های ساکشن و آب و هوا
  • بروز پارگی و پوسیدگی در شیلنگ های یونیت
  • قطعی برق دستگاه به دلیل سوختگی فیوز ها
  • سوختگی لامپ چراغ
  • بروز اختلال در میکرو سوئیچ ها
  • خرابی برد اصلی دستگاه یا موتور
  • به هم خوردگی رگلاژ بازوی یونیت دندان پزشکی
  • بروز مشکل در شیر سه قلو کاسه کراشوار

نحوه عیب یابی و تشخیص مشکل یونیت دندان پزشکی

عیب یابی یونیت می تواند اولین و مهم ترین مرحله تعمیر یونیت دندان پزشکی باشد. این مرحله بسیار حساس است. چرا که تکنسین هایی که تعمیرات یونیت انجام می دهند، باید دارای تخصص و مهارت بالایی باشند تا بتوانند ایرادات دستگاه را به درستی تشخیص دهند. (آموزش تعمیرات یونیت دندانپزشکی)

یونیت دندان پزشکی تجهیزاتی است که ساعات طولانی تحت فشار قرار دارد. از این رو دچار مشکلاتی از قبیل مسدود شدن خطوط ساکشن، بروز اشکال در کمپرسور هوا، نشتی هوا و آب از مدار ها، سوختگی چراغ های دستگاه و موارد دیگر می شود. از آنجا که خرابی یونیت دندان پزشکی می تواند هزینه های سنگینی را برای پزشکان به دنبال داشته باشد، بنابراین عیب یابی دقیق آن اهمیت ویژه ای پیدا می کند. عیب یابی دستگاه یونیت دندان پزشکی شامل سه بخش پنوماتیک، الکتریکی و مکانیکی است که باید توسط تکنسین های متخصص به درستی تشخیص داده شود.

نکات مهم در عیب یابی دستگاه یونیت

1- سوختگی ترانسفورماتور و پل دیودی باعث می‌شود تا کلا دستگاه حرکت نکند.

2- سوختگی خازن برد اصلی در بخش الکترکی، باعث می‌شود تا صندلی قطع و وصل نشود.

3- سوختگی بوبین یا رله در برد اصلی، باعث می‌شود تا صندلی قطع نکند.

4- اگر فیوز اصلی دستگاه و یا چراغ کنار فیوز سوخته باشد، دستگاه کلا روشن نمی‌شود.

5- اگر فنر یا شاتون بازو (Arm) بشکند، بازو خود را میاندازد یا میوفتد.

7- اگر نور چراغ بصورت نقطه‌ای ایجاد شده باشد ایراد از چیست؟ این ایراد می‌تواند بعلت تشکیل خال بر روی چراغ باشد.

تعمیر صندلی یونیت دندان پزشکی

با توجه به اینکه محل قرار گرفتن بیمار جهت درمان، صندلی یونیت دندان پزشکی است، بنابراین می تواند به زودی دچار استهلاک و خرابی شود. چنانچه صندلی یونیت دندان پزشکی با مشکل مواجه شود، لازم است از تعمیرکاران متخصص جهت تعمیر یونیت دندان پزشکی مراجعه نمایند.

در صورتی که صندلی یونیت دندان پزشکی از کیفیت بالایی برخوردار باشد، با استفاده مداوم از آن دچار خرابی نمی شود و بیمار روی آن احساس راحتی و آرامش زیادی دارد. این صندلی ها باید توانایی و مقاومت بالایی جهت تحمل وزن بیماران داشته باشند و وزن بیماران باعث وارد کردن آسیب های مکانیکی به دستگاه نشود.
تعمیر ایر موتور دندان پزشکی

ایر موتور دندان پزشکی یکی از قطعات یونیت است که گاهی در تعمیر یونیت دندان پزشکی، آن را نیز اصلاح می کنند. این قطعه با خرابی های زیادی مواجه نمی شود اما ممکن است به دلیل روغن کاری نا درست و یا فشار هوای زیاد، دچار آسیب شود.

هنگامی که ایرموتور دندان پزشکی گیر می کند، متخصصان از طریق روش های زیر نسبت به رفع گیر آن کمک می کنند:

  • با حرکات راست و چپ فرز بروساژ، گیر ایرموتور آزاد می شود.
  • آن را به صورت دو طرفه روغن کاری می کنند.
  • آنگل و فرز بروساژ را به دستگاه معیوب متصل می کنند.
  • دستگاه را تمیز و استریل کرده و نمد های تصفیه هوا در یونیت را تعویض می کنند.

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی نیازمند اطلاعات گسترده تری نسبت به سایر رشته های تعمیرات است. به همین منظور آموزشگاه آپادانا، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد. ( آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی)

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید. تجهیزات دندانپزشکی، همانطور که از نامشان معلوم است. نیاز به مراجعه به بیمارستان و کلینیک های اختصاصی و عمومی برای بررسی و عیب یابی دارند. با اینحال اگر در جامعه پزشکی شناخته شوید؛ از بازارکار قوی برخوردار خواهید شد. (دوره آموزش تعمیرات تجهیزات دنداپزشکی)

در این دوره آموزش مهارت های ارتباط با مشتری، افزایش درآمد، معرفی راهکارهایی برای افزایش بهره وری در کار و همچنین پشتیبانی رایگان جهت پرسش‌های هنرجویان در حال کار قرار داده ایم. با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا میتوانید با همه تجهیزات پزشکی آشنا شده و اصول تعمیراتی آنها را به صورت عملی یاد گرفته و وارد بازارکار شوید. شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. (تعمیر تجهیزات دندانپزشکی)

دیدگاهتان را بنویسید

preloader