خانه » مطالب عمومی » تعمیر دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی در تبریز

تعمیر دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی در تبریز

آموزش تعمیر دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی در تبریز

تعمیر دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی در تبریز :پالس اکسی متر دستگاهی است که با کمک آن می‌توان میزان درصد اشباع اکسیژن خون سرخرگی را اندازه گیری نمود.با توجه به اینکه دستگاه پالس اکسی متری دارای مدار قدرت نسبتا کمی می باشد معمولا فقط LCD یا صفحه نمایش و بیشتر بخش های دستگاه از مدار فرمان تشکیل شده و بخش کوچکی مربوط به مدار تغذیه است لذا خرابی خود دستگاه نوعا کم بوده و ایرادات این دستگاه بیشتر مربوط به پروب و منبع تغذیه می شود.

خرابی در پروب که می تواند ناشی از قطع شدن سیم های متصل به LED ها و یا فوتو ترانزیستور دستگاه باشد.در این حالت معمولا سیگنال PPG را نمی توان بر روی مانیتور دستگاه مشاهده کرد و می بایست با لحیم کاری این ایراد را برطرف نمود.

در صورت قطعی ارتباط در اکثر موارد باید ارتباطات سوکت و سیم رابط را بررسی کنیم در غیر این صورت ایراد مربوط به اتصالات خود LED و فوتوترانزیستور و یا داخل قسمت انگشتی است.زمانی که تعداد زیادی از سیم های پروب قطع شده باشد معمولا پیغام NO SIGNAL در دستگاه ظاهر می شود و باید پروب تعمیر شود.

تعمیر دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی در تبریز

وقتی باطری دستگاه رو به تمام شدن باشد عملکرد دستگاه دچار مشکل خواهد شد. این مشکل معمولا با پیغام low battery شروع شده و در صورتی که باطری عوض نشود ایراداتی، مثل عدم نمایش spo2 یا چشمک زدن صفحه نمایش بر روی دستگاه مشاهده می شود.(تعمیر دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی در تبریز)

این دسته از مشکلات معمولا با خرابی مدار فرمان اشتباه گرفته می شوند اما نکته اصلی اینجاست که ایراد از ضعیف بودن باطری است.در صورتیکه دستگاه روشن نشود احتمالا مشکل در منبع تغذیه است که باید طبق الگوریتم تعمیر، منبع تغذیه آن تعمیر شود.در صورتیکه صدای بیپ هنگام شمارش ضربان های قلب از دستگاه شنیده نشود ایراد معمولا به علت قطعی سیم بلند گو بوده و باید آن را تعمیر کرد.

در صورت ضربه خوردن دستگاه معمولا LCD دچار قطعی می شود و پارامتر ها را نمایش نمی دهد. در این حالت معمولا صدای ضربان قلب از دستگاه شنیده می شود اما نمایشی بر روی صفحه وجود ندارد. در صورتیکه سوکتLCD یا سیم های رابط آن دچار مشکل شود می توان ایراد را رفع کرد. در صورتیکه LCD شکسته باشد باید آن را تعویض نمود.(تعمیر دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی در تبریز)

نکته ی فلت های LCD می باشد. هر چه عرض فلت های LCD کمتر باشد امکان خرابی کمتری دارند و فلت های پهن خرابی های بیشتری دارند.در صورتیکه ایرادات دستگاه پس از انجام موارد بالا برطرف نشود. ایراد از مدار فرمان بوده که می تواند در مرحله اول ناشی از لحیم سردی IC ها و یا میکروهای داخلی آن باشد. در صورت لحیم سرد بودن می توان مشکل را رفع کرد. در غیر این صورت معمولا ایراد رفع نمی شود.(تعمیر دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی در تبریز)

تعمیر دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی در تبریز

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

دوره ی آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی بصورت نیمه خصوصی و با تعداد حداکثر8 هنرجو در هر دوره برگزار می شود.تعمیر و عیب یابی تجهیزات بیمارستانی و کلینیکی بطور کاملا عملی و توسط مسئولین تجهیزات پزشکی با سابقه كار بيمارستاني بیمارستان ارائه شده و اکثر جلسات آن در محیط کار تشکیل می شود.با توجه به نیمه خصوصی بودن دوره ها هنرجویان مستقیما تعمیرات دستگاهها را زیر نظر استاد مربوطه انجام میدهند.

دوره ی آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی برای علاقه مندان و بخصوص مهندسان رشته های مهندسی پزشکی ، مکانیک ، برق ، مکاترونیک و همچنین دندانپزشکان در شهر  مشهد مقدس برگزار می گردد.شرکت کنندگان در دوره ی آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی ضمن آموزش تئوری مباحث و آشنایی با نحوه کار و عملکرد تجهیزات پزشکی بصورت عملی تعمیرات و عیب یابی تجهیزات پزشکی را نیز فرا می گیرند و آماده ورود به بازار عظیم تکنسین های پزشکی میشوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

preloader