خانه » اخبار آموزشگاه » آموزش تعمیر اتوسکوپ در تبریز

آموزش تعمیر اتوسکوپ در تبریز

آموزش تعمیر اتوسکوپ در تبریز

اتوسکوپی بخشی جدایی ناپذیر از معاینه فیزیکی معمول هر پزشک است که با استفاده از دستگاه اتوسکوپ به منظوره معاینه و بررسی بخش های مختلف گوش انجام می ‌گیرد. به طور کلی اتوسکوپ(Otoscope)  یا اوریسکوپ (Auriscope) معاینه‌ی بخش‌های میانی و داخلی گوش را میسر می ‌سازد. عدم کیفیت این دستگاه می تواند علی رغم مهارت پزشک، باعث اختلال در بررسی گوش و در نتیجه عدم تشخیص صحیح شود. آموزشگاه آپادانا مجری دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در این مقاله به بررسی دقیق اتوسکوپ و کارکرد آن می پردازد.

اتوسکوپ ابزاری است که برای بررسی مجاری گوش از آن استفاده می شود. دکتر شنوایی شناس (ادیولوژیست) پس از گرفتن شرح حال از بیمار، در اولین قدم گوش را به وسیله اتوسکوپ معاینه می کند. متخصصان و پزشکان دیگر نیز برای معاینه گوش بیماران از اتوسکوپ استفاده می کنند. این دستگاه دارای لنز برای بزرگنمایی و همچنین لامپهای نوری است.

دسته اتوسکوپ متصل به منبع نور است و سر نوری آن دارای اجزای لنز، فیبر نوری، لامپ نوری کوچک، آینه طبی، بازتابنده و در بعضی موارد شیاری برای انجام پنوموسکوپی یا همان معاینه عضو با تزریق هوا است.پزشک برای دیدن کانال گوش بیمار، در امتداد لنز و صفحه نگاه می کند. سر دستگاه دارای یک منبع نور الکتریکی و لنز بزرگنمایی است. اتوسکوپ داخل گوش را بزرگ نشان می دهد تا پزشک مشکلات گوش خارجی و میانی را تشخیص دهد.

ممکن است از اتوسکوپ برای معاینه حلق یا بینی نیز استفاده شود. برای خرید اتوسکوپ، لازم است کیفیت شرکتهای ارائه دهنده آن بررسی و در نظر گرفته شوند. چرا که عدم کیفیت دستگاه اتوسکوپ می تواند منجر به تشخیص اشتباه توسط پزشک و یا عدم تشخیص بیماری یا ناهنجاری شود.

دستگاه های اتوسکوپ با کیفیت بالا معمولا از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند. در اغلب بخش‌ های درمانگاه ها شاید وجود تنها یک دستگاه با ویژگی های خاص کفایت نماید اما اغلب دانشجویان با پرداخت مختصر هزینه ای سعی می کنند از یک مجموعه تشخیصی اتوسکوپ استفاده نمایید لازم است تا کیفیت این گونه مجموعه ها مورد ارزیابی قرار گیرد زیرا دستگاهی که دارای کیفیت پایین باشد نمی تواند جزئیات دقیقی را از وضعیت پرده صماخ به معاینه کننده ارائه نماید هرچند که وی دارای مهارت باشد.

تعمیرات تجهیزات پزشکی امری بسیار مهم و ضروری می باشد که احتیاج به تجربه، تخصص و مهارت کافی در تشخیص و رفع عیب دستگاه های پزشکی دارد که باید در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام شود.آموزشگاه آپادانا دوره های آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی را با بهترین کیفیت آموزشی در کارگاه های مدرن و مجهز برگزار می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد آموزش تعمیر اتوسکوپ در تبریز از طریق شماره تلفن 4164-041 با مشاوران ما در ارتباط باشید.

کارایی اتوسکوپ

همان طور که اشاره شد، بیشترین کاربرد اتوسکوپ در حوزه معاینات گوش می باشد ، به طوری که این دستگاه به نام ” گوش بین ” نیز لقب گرفته است . تقریبا همه افرادی که دچار عارضه هایی نظیر: عفونت ، ترشح ، خارش ، مشکلات شنوایی و … در گوش خود شده اند ، با اتوسکوپ مورد معاینه قرار گرفته اند و با آن آشنایی دارند . پزشکان از طریق این دستگاه ، قارچ و باکتری های احتمالی گوش و یا حتی پارگی پرده آن را مورد بررسی قرار می دهند .

البته تشخیص دقیق بیماری رابطه مستقیمی با دقت و کیفیت اتوسکوپ دارد . طبیعتا روشنایی کافی دستگاه و میزان وضوح تصویر نقش مهمی در شناسایی علت عارضه ایفا خواهد کرد . در صورتی که محیطی پر نور به منظور معاینه در اختیار پزشک معالج مهیا نشود ، مشکلاتی نظیر تغییر رنگ داخل گوش قابل رویت نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader