خانه » اخبار آموزشگاه » جرم گیر های دندانپزشکی

جرم گیر های دندانپزشکی

دستگاه جرمگیری دندانپزشکی در انواع گوناگونی وجود دارند. از این دستگاه برای برداشتن جرم دندان که ساختار بسیار سختی دارد، استفاده می شود. با توجه به این نکته که همه جرم ها و پلاک ها با استفاده از مسواک از بین نمی روند، جرمگیری نشدن دندان می تواند باعث ایجاد لک بر روی دندان، بوی بد دهان و در طولانی مدت، عفونت دندان شود. از این رو دندانپزشکان با استفاده از دستگاه جرم گیر به رفع این مشکل می پردازند. (جرم گیر های دندانپزشکی)

دستگاه های جرمگیری در دندانپزشکی

دستگاه های جرمگیر را می توان از نظر نوع اتصال به دو گروه پرتابل و داخل یونیتی تقسیم کرد. این دستگاه ها از نظر نوع سیستم لرزش نیز در سه دسته جرم گیر اولتراسونیک القایی یا کویترون، جرم گیر اولتراسونیک هوایی یا ایرفلو و جرم گیر اولتراسونیک پیزوالکتریک قرار می‌گیرند. در دستگاه کویترون لرزش از طریق عملکرد سیستم داخلی قلم صورت می گیرد. بدین صورت که در داخل قلم سیم پیچ و ورقه هایی وجود دارد.در ابتدا ولتاژی به دو سر سیم پیچ وارد شده و میدان مغناطیسی در آن ایجاد می شود. این میدان باعث نوسان ورقه یا تیغه ها شده و این نوسان به نوک هندپیس انتقال می یابد(جرم گیر های دندانپزشکی).

جرم گیر های دندانپزشکی

انواع دستگاه جرمگیر

جرمگیر‌‌‌‌های دندان از نظر سیستم ایجاد ارتعاش به سه دسته تقسیم می‌شوند:

جرمگیر اولتراسونیک القایی: در این نوع دستگاه ها، ارتعاش به وسیله سیم پیچ القایی بدنه و ورقه‌‌‌‌های مغناطیسی تراکمی قلم کویترون ایجاد می‌شود.

جرمگیر اولتراسونیک پیزوالکتریک: در این نوع دستگاه ها، با استفاده از خاصیت کریستال هاى پیزوالکتریک مانند کوارتز که با ورود نیروى الکتریسیته به‌ آنها موجب ایجاد نیروى مکانیکى مى شود، ارتعاش پیوسته اى تولید مى شود. در این نوع دستگاه ها، حرکات ارتعاشى قلم به صورت عمودى است و حرکت افقى ندارد و همچنین کریستال آن ها، حرارت کمترى ایجاد مى کند.

جرم گیر اولتراسونیک هوایى (ایر فلو): در هندپیس این نوع دستگاه ها، با استفاده از هواى فشرده ارتعاش ایجاد مى شود و توسط محور مرکزى توخالى که در آن آب در جریان است، ارتعاش به نوک قلم منتقل مى شود.

تعمیر برد جرمگیری دندانپزشکی

یکی از مواردی که در تعمیر کویترون دندانپزشکی مهم می‌باشد ، تعمیر برد دستگاه است. در بعضی مواقع شاهد کاهش میزان ارتعاش جرمگیر ، خاموش شدن ناگهانی و قطع شدن دکمه ها و یا ولوم کم و زیاد ارتعاش هستیم. در این موارد نیاز به تعمیر برد جرمگیری می‌باشد. شما میتوانید دستگاه تعمیر کویترون دندانپزشکی و یا عیب یابی اسکیلر خود ، به شرکت پارتاک دنتال ارسال نمائید. (جرم گیر های دندانپزشکی)

تعمیر هندپیس جرمگیری دندانپزشکی

یکی دیگر از موارد خرابی جرمگیر های دندانپزشکی ، خرابی قلم یا هندپیس جرمگیر می‌باشد. ممکن است بعد از افتادن هندپیس ، استفاده از سرقلم های متفرقه ویا استفاده زیاد شکسته شود. این شکستگی را میتوان ترمیم کرد و یا با خرید یک هندپیس نو ، دوباره از دستگاه استفاده نمود. (جرم گیر های دندانپزشکی)

جرم گیر های دندانپزشکی

قطعی آب جرمگیری دندانپزشکی

یکی دیگر از موارد خرابی دستگاه های جرمگیری ، عدم پاشش آب بر روی سطح سرقلم جرمگیر می‌باشد. در صورت نبود آب ، سرقلم جرمگیری به شدت داغ شده و باعث خرابی دندان ، لثه و همچنین خرابی هندپیس جرمگیری می‎‌شود(جرم گیر های دندانپزشکی).

خاموشی جرمگیری دندانپزشکی

یکی دیگر از خرابی های جرمگیر دندانپزشکی ، خراب شدن ترانس دستگاه در زمان نوسانات برق و آب خوردکی به ترانس می‌باشد. در صورت مواجه شدن با این مشکل ، حتما دستگاه را از برق جدا کرده تا از آتش سوزی جلوگیری شود.

آموزش دوره تعمیر تجهیزات دندان پزشکی

دوره تعمیرات جرم‌گیری تجهیزات دندان‌پزشکی به دنبال آموزش دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، فنی‌حرفه‌ای‌ها و علاقمندان به این حوزه است. در این دوره، شرکت‌کنندگان با نحوه کار با تجهیزات مختلف مانند جرم‌گیری، سیکوئنسر، انواع نوارهای جرم‌گیری و دستگاه‌های دیگر آشنا می‌شوند و روش‌های تعمیر و نگهداری را برای آن‌ها فرا می‌گیرند.

با توجه به اهمیت بالای تجهیزات دندان‌پزشکی، آموزش صحیح تعمیرات جرم‌گیری آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است تا در صورت بروز خرابی، بتوان آن‌ها را به صورت صحیح و سریع تعمیر کرد.

بهترین آموزشگاه دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز

آموزشگاه آپادانا با بیش از 15 سال تجربه در زمینه آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، یکی از بهترین آموزشگاه های این حوزه در تبریز است. این آموزشگاه با بکارگیری مدرسان با تجربه و تخصص کافی، به دانشجویان خود آموزش هایی بسیار کاربردی و کامل در زمینه تعمیرات تجهیزات پزشکی ارائه می دهد.

مزیت های آموزشگاه آپادانا در زمینه آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی عبارتند از:

  1. بکارگیری اساتید با تجربه و تخصص کافی در زمینه تعمیرات تجهیزات پزشکی
  2. استفاده از تجهیزات و امکانات آموزشی مدرن و با کیفیت برای بهترین یادگیری دانشجویان
  3. برگزاری دوره های آموزشی با محتوای کاملاً کاربردی و عملی که بر اساس نیاز صنعت و بازار کار طراحی شده اند
  4. ارائه مدارک معتبر و مورد تایید در پایان دوره آموزشی به دانشجویان
  5. امکان پشتیبانی و مشاوره پس از پایان دوره به دانشجویان

بنابراین، اگر به دنبال آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز هستید، آموزشگاه آپادانا یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader