خانه » مهندسی پزشکی » آشنایی با الکتروشوک

آشنایی با الکتروشوک

آشنایی با الکتروشوک

دستگاه الکتروشوك یا دفیبریلاتور از دستگاههاي پایه پزشکی می باشد که وجود آن در تمام بخش هاي بیمارستانی، کلینیک ها، درمانگاه ها و آمبولانس ها واجب است. از این دستگاه براي اعمال یک شوك الکتریکی قوي به بیمارانی که قلب آنها به دلیل آریتمی ازکار افتاده باشد به کار میرود. شوك الکتریکی اعمال شده به قلب در برخی موارد باعث بازگشت ریتم قلبی به حالت اولیه می شود. (آشنایی با الکتروشوک)

انواع دستگاههاي الکتروشوك براساس شکل موج

این دستگاه ها بر اساس موجی که ایجاد می کنند به دو گروه مونوفازیک و باي فازیک تقسیم می شوند:

دستگاه مونوفازیک: جریان الکتریکی را در یک جهت به قلب ارسال می کنند. این دستگاه ها در حال حاضرمنسوخ شده اند و باید با دستگاه هاي باي فازیک جایگزین شوند چون اثر بهتر باي فازیک ها ثابت شده است.

دستگاه بايفازیک: جریان الکتریکی را در دو جهت (رفت و برگشت) به قلب ارسال می کنند.
در دستگاه هاي بايفازیک در دو مرحله جریان الکتریکی انتقال می یابد، ابتدا در یک مسیر جریان می یابد سپس به صورت بالعکس برمیگردد و در حقیقت جریان الکتریسته به صورت دو طرفه در طی دو فاز بین پدال ها به جریان در میآید. دستگاه هاي بايفازیک با مقدار انرژي کمتر نسبت به منوفازیک داراي اثر بخشی بیشتر می باشند، در این دستگاه ها با کاهش انرژي تا حد 50% همان اثرات درمانی یا بیشتر از آن نیز کسب میشود.

نتایج تحقیقات نشان داده اند که میزان انرژي بالا در حین شوك دادن، ممکن است باعث آسیب سلولهاي قلب شود. با توجه به اینکه میزان انرژي مورد نیاز در دفیبریلاتورهاي بايفازیک کمتر از منوفازیک میباشد، بنابراین خطر صدمه به سلولهاي قلبی و اختلال عملکرد قلبی بعد از احیاء کاهش می یابد.

آشنایی با الکتروشوک

انواع دستگاههاي الکتروشوك

  • دستگاه الکتروشوك خارجی External
  •  دستگاه الکتروشوك داخلی Internal

کاربرد کلیدهای روی دستگاه الکتروشوک

1- سوئیچ انتخابی مُد کاری دستگاه

این سوئیچ برای انتخاب مد کاری دستگاه در حالت‌های، Monitor (مانیتور)، DEFIB (شوک) و Pace Maker (پیس‌میکر) می‌باشد.

2- دکمه شوک (SHOCK)

با فشردن دکمه SHOCK، مقدار شوک انتخابی توسط دستگاه تخلیه خواهد شد؛ که در صورت استفاده از پدهای مولتی فانکشن، دکمه شوک روی پانل عمل خواهد کرد و در صورت استفاده از پدال‌های اکسترنال باید دو دکمه نارنجی رنگ تعبیه شده روی قسمت جلویی پدال‌ها را بطور همزمان فشرد.

3- سوئیچ تنظیم میلی‌آمپر خروجی پیس‌میکر (Pacer Out Put MA)

در مد کاری پیس‌میکر، این سوئیچ مقدار جریان تحویلی به پدهای مولتی فانکش را تنظیم می‌کند که مقدار عدد آن بر روی صفحه مانیتور قابل رؤیت است.

4- سوئیچ تنظیم ریت خروجی پیس‌میکر (Pacer Out Put Rate PPM)

در مد کاری پیس‌میکر، این سوئیچ مقدار ریت خروجی دستگاه را تنظیم می‌کند که مقدار عددی آن بر روی صفحه مانیتور قابل رؤیت می‌‌باشد.

5- دکمه انتخاب نوع لید (LEAD) ECG

با فشار دادن این دکمه نوع لید انتخابی برای مانیتورینگ بر حسب نوع کابل مورد استفاده قابل دسترسی می‌باشد که به ترتیب زیر می باشد:

  • I
  • II
  • III
  • AVL
  • AVF
  • AVR
  • PADS

6- نشانگر شارژ دستگاه
هنگامی که دستگاه به برق شهر وصل باشد، نشانگر شارژ دستگاه روشن خواهد شد که اگر در حالت نارنجی رنگ باشد، دستگاه در حال شارژ شدن و در حالت سبز رنگ، دستگاه شارژ شده است. در صورتی که حالت چشمک زدن نارنجی ـ سبز باشد باطری دستگاه بطور صحیح در محل خود قرار نگرفته و یا در عملکرد باطری اشکال وجود دارد. (آشنایی با الکتروشوک)

آشنایی با الکتروشوک

بازارکار دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز

با توجه به رشد صنعت پزشکی و افزایش استفاده از تجهیزات پزشکی در تشخیص و درمان بیماری‌ها، بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی نیز در حال رشد و توسعه است. در این حوزه، افراد متخصصی که بتوانند تجهیزات پزشکی را تعمیر کنند و در صورت نیاز آن‌ها را سرویس دهی کنند، بسیار مورد نیاز هستند.

از جمله تجهیزاتی که در صنعت پزشکی استفاده می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند می‌توان به اتاق عمل، دستگاه‌های تصویربرداری، دستگاه‌های تشخیصی، انواع مانیتورهای پزشکی و… اشاره کرد. بنابراین، با توجه به افزایش استفاده از تجهیزات پزشکی، نیاز به تعمیرات و خدمات پس از فروش این تجهیزات نیز بیشتر شده است.

از این رو، کسب و کارهایی که در زمینه تعمیرات تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند، می‌توانند در بازار کار این حوزه به دنبال فرصت‌های شغلی بیشتر باشند و درآمد خوبی را به دست آورند. به طور کلی، بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در حال رشد و توسعه است و افرادی که دارای مهارت‌های لازم برای تعمیر این تجهیزات هستند، می‌توانند در این حوزه شغلی موفق و پر درآمدی داشته باشند.

بهترین آموزشگاه دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز

آموزشگاه آپادانا با بیش از 15 سال تجربه در زمینه آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، یکی از بهترین آموزشگاه های این حوزه در تبریز است. این آموزشگاه با بکارگیری مدرسان با تجربه و تخصص کافی، به دانشجویان خود آموزش هایی بسیار کاربردی و کامل در زمینه تعمیرات تجهیزات پزشکی ارائه می دهد.

مزیت های آموزشگاه آپادانا در زمینه آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی عبارتند از:

  1. بکارگیری اساتید با تجربه و تخصص کافی در زمینه تعمیرات تجهیزات پزشکی
  2. استفاده از تجهیزات و امکانات آموزشی مدرن و با کیفیت برای بهترین یادگیری دانشجویان
  3. برگزاری دوره های آموزشی با محتوای کاملاً کاربردی و عملی که بر اساس نیاز صنعت و بازار کار طراحی شده اند
  4. ارائه مدارک معتبر و مورد تایید در پایان دوره آموزشی به دانشجویان
  5. امکان پشتیبانی و مشاوره پس از پایان دوره به دانشجویان

بنابراین، اگر به دنبال آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز هستید، آموزشگاه آپادانا یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

آشنایی با الکتروشوک

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، نیازمند اطلاعات گسترده تری نسبت به سایر رشته های تعمیرات است. به همین منظور آموزشگاه آپادانا، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد. ( آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی)

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید. تجهیزات دندانپزشکی، همانطور که از نامشان معلوم است. نیاز به مراجعه به بیمارستان و کلینیک های اختصاصی و عمومی برای بررسی و عیب یابی دارند. با اینحال اگر در جامعه پزشکی شناخته شوید؛ از بازارکار قوی برخوردار خواهید شد.

در این دوره آموزش مهارت های ارتباط با مشتری، افزایش درآمد، معرفی راهکارهایی برای افزایش بهره وری در کار و همچنین پشتیبانی رایگان جهت پرسش‌های هنرجویان در حال کار قرار داده ایم. با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا میتوانید با همه تجهیزات پزشکی آشنا شده و اصول تعمیراتی آنها را به صورت عملی یاد گرفته و وارد بازارکار شوید. شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. (تعمیر تجهیزات دندانپزشکی)

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

preloader