خانه » اخبار آموزشگاه » آموزش تعمیر نبولایزر در تبریز

آموزش تعمیر نبولایزر در تبریز

آموزش تعمیر نبولایزر در تبریز

اگر مبتلا به آسم هستید، پزشک ممکن است نبولایزر را به عنوان یک روش تنفس‌درمانی برای شما تجویز کند. این دستگاه انواعی از داروهای تنفسی را به صورت اسپری‌های استنشاقی به ریه‌ها می‌رساند. عملکرد این دستگاه درست مشابه با نوع جیبی یا دستی آن یا MID است. ممکن است استفاده از نبولایزر نسبت به MID به ویژه برای کودکانی که به دلیل سن پائین نمی‌توانند از اسپری‌ها درست استفاده کنند یا بزرگسالانی که مبتلا به آسم شدید هستند، آسان‌تر باشد.

نبولایزر برای کمک به درمان آسم، داروهای مایع را به افشانه یا اسپری تبدیل می‌کند. انواع این دستگاه‌ها به صورت مدل‌های برقی هستند یا با باتری کار می‌کنند. هر دوی این مدل‌ها در اندازه‌ای قابل حمل عرضه می‌شوند و می‌توانید آن را با خود حمل کنید. همچنین، این دستگاه‌ها در اندازه‌های بزرگ‌تری که به صورت رومیزی هستند و به پریز وصل می‌شوند هم عرضه می‌شوند.

هر دو مدل، دارای پایه‌ای که کمپرسور هوا (محفظه کوچکی برای داروی مایع) را نگه می‌دارد و همچنین لوله‌ای که کمپرسور هوا را به محفظه دارو متصل می‌کند، است. بالای محفظه دارو، دهانه یا ماسکی قرار دارد که برای استنشاق افشانه استفاده می‌شود.

به طور کلی نبولایزرهای خانگی بزرگ‌تر از نبولایزرهای قابل‌حمل می‌باشند و باید به پریز برق متصل شوند. نبولایزرهای قابل حمل با باتری کار می‌کنند (باتری‌های یکبار مصرف یا قابل شارژ مجدد)، همچنین می‌توان آنها را به فندک خودرو نیز متصل کرد. دستگاه‌های قابل حمل و کوچک‌تر، تقریباً به اندازه یک گوشی تلفن همراه هستند، طوری که می‌توان آنها را برای استفاده در هر زمان و مکانی که نیاز دارید در کیف یا جیب خود حمل کنید.در دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی به  آموزش تعمیر نبولایزر در تبریز و ایرادیابی این دستگاه به صورت کاملا تخصصی خواهیم پرداخت.(آموزش تعمیر نبولایزر در تبریز)

انواع نبولایزر

نبولایزر ها در دو نوع التراسونیک و جت پنوماتیک وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح میدهیم:

نبولایزر پنوماتیک یا جت نبولایزر(Jet Nebulizer): در این مدل دارو توسط هوای فشرده فعال می شود. برای آن که ذرات دارو بتوانند به برونش ها برسند باید تا اندازه ی ۵ تا ۱۰ میکرون کوچک شوند. در محل ورود هوا به دستگاه، یک فیلتر تعبیه شده است که از ورود ذرات آلودگی و گرد و غبار جلوگیری می کند. لازم است این فیلتر مرتب تمیز شود. هم چنین پمپ هوای دستگاه که با استفاده از برق شهری عمل می کند باید به صورت سالانه کنترل شود.(آموزش تعمیر نبولایزر در تبریز)

نبولایزر التراسونیک :یک نبولایزر اولتراسونیک امواج اولتراسونیک با فرکانس بالا (1.63 مگاهرتز) را از انرژی الکتریکی از طریق یک عنصر پیزوالکتریک در مبدل تولید می کند. این امواج اولتراسونیک به سطح محلول منتقل می شود تا یک آئروسل ایجاد کند. تحویل آئروسل توسط یک فن یا جریان دمی بیمار انجام می شود. اندازه ذرات ممکن است با این دستگاه بزرگتر باشد. محدودیت نبولایزرهای اولتراسونیک این است که سوسپانسیون ها را به طور موثر نبولایز نمی کنند. با شرکت در دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در مورد انواع نبولایزر،مزایای هر کدام واموزش عیب یابی و تعمیرات نبولایزر  آشنا خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader