خانه » مهندسی پزشکی » دانشگاه های دارای رشته تجهیزات پزشکی

دانشگاه های دارای رشته تجهیزات پزشکی

دانشگاه های دارای رشته تجهیزات پزشکی

رشته مهندسی پزشکی رشته ای است که تحصیل در آن برای هر دو گروه علوم تجربی و علوم ریاضی امکان پذیر است(دانشگاه های دارای رشته تجهیزات پزشکی). داوطلبان رشته مهندسی پزشکی، به دو حالت با کنکور و بدون کنکور می توانند شانس ورود و تحصیل در رشته مهندسی پزشکی را داشته باشند. روش با کنکور همانطور که از نام آن مشخص است، شامل ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم برای انتخاب رشته است. بدون شک داوطلبانی که عملکرد خوبی در کنکور سراسری داشته باشند، موفق به پذیرش خواهند بود.

ثبت نام بدون کنکور رشته مهندسی پزشکی تنها برای داوطلبانی امکان پذیر خواهد بود که واجد شرایط لازم باشند. سازمان سنجش و پذیرش کشور، همه ساله از میان داوطلبان استعدادهای درخشان اقدام به جذب دانشجو برای رشته های مختلف می کند. مبنای سنجش و پذیرش دانشجو در رشته مهندسی پزشکی به شکل بدون کنکور، سوابق تحصیلی داوطلبان است. ثبت نام به این روش، در سایت سازمان سنجش و بر مبنای دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر است.

دانشگاه های دارای رشته تجهیزات پزشکی

در زمان انتخاب رشته داوطلبان بدون کنکور و با کنکور، لیست رشته های انتخاب رشته در اختیار داوطلبان هر دو گروه قرار می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته می بایست به نوع دانشگاههایی که انتخاب می کنند توجه داشته باشند. هر کدام از این دانشگاهها مطابق با اصول خود شهریه ای را از داوطلبان در ازای تحصیل آنان دریافت خواهند کرد.

البته ناگفته نمانند که دانشگاههای روزانه هیچ نوع شهریه ای را از دانشجویان دریافت نخواهند کرد. اما سایر دانشگاههای شهریه پرداز، نیاز به پرداخت شهریه خواهند داشت. پردیس های خودگردان از نمونه دانشگاههایی هستند که شهریه های سنگینی را از دانشجویان خود دریافت می کنند، اما کیفیت آموزشی این دانشگاهها هیچ تفاوتی با دانشگاه روزانه ندارد. رشته مهندسی پزشکی دارای سه گرایش مهم است که متقاضیان می بایست یکی از این گرایش ها را را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند:

  • گرایش بیوالکتریک
  • گرایش بیومکانیک
  • گرایش بیومواد

دانشگاه های دارای رشته تجهیزات پزشکی

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز نیاز به گذراندن دوره های مخصوصی دارد که در کارگاه های مجهز و زیر نظر تعمیر کار برد های پزشکی انجام می شود .این دوره ها شرایط را برای علاقه مندان و کارشناسان مهندسی پزشکی و دانشجویان فراهم می کند تا وارد بازار کار شده و کسب  کار خوبی راه اندازی نمایند .

تعمیر مکانیک دستگاه و بردهای پزشکی و آزمایشگاهی ، دو بخش آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی می باشد . تعمیر برد دستگاه های پزشکی بیشترین تاکید در آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی را دارند .

به طور کلی این دوره های آموزشی شامل تعمیر برد یونیت دندان پزشکی ، آموزش تعمیر برد دستگاه سی تی اسکن ، آموزش تعمیر برد لوازم آزمایشگاهی ، تعمیر تجهیزات بیمارستانی ، آموزش تعمیر دستگاه الکتروشوک و تعمیرات اتو کلاو می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

preloader