خانه » اخبار آموزشگاه » فلیم فوتومتر چیست

فلیم فوتومتر چیست

فلیم فوتومتر چیست

قسمتی از فتومتری جذب اتمی با نام دستگاه فلیم فتومتر برای تعیین غلظت پتاسیم، سدیم، لیتیم، کلسیم و باریم کاربرد دارد. اتحادیه بین المللی شیمی محض و کاربردی (IUPAC)، آن را اسپکتوفتومتری نشر اتمی شعله (FAES) نامگذاری کرده است. (فلیم فوتومتر چیست)

اجزا سازنده دستگاه فلیم فتومتر

🔹منبع حرارتی

از یک مشعل برای ایجاد شعله استفاده می شود. شعله ایجاد شده در فلیم فتومتر، باید همواره بصورت ثابت حفظ شود. دمای شعله یکی از عوامل موثر در نحوه عملکرد دستگاه می باشد؛ بنابراین دما مقدار ثابتی است!

🔹nebulizer و محفظه میکسر

میکسر و نبولایزر، روند انتقال محلول همگن ماده را به بخش شعله با سرعت ثابت تسهیل میکنند.

🔹سیستم نوری (فیلتر نوری)

سیستم نوری از سه بخش تشکیل شده است: آینه محدب، عدسی ها و فیلتر. آینه محدب، نور ساطع شده از اتم ها را به عدسی ها انتقال داده و منجر به متمرکز شدن نشر نور در عدسی ها میشود. عدسی محدب نور را در نقطه ای بنام “شکاف” متمرکز می کند. بازتاب های آینه از شکاف عبور کرده و به فیلترها می رسند. فیلترها نیز با جداسازی طول موج، اندازه گیری آنها را در هر نشر فرعی، امکان پذیر میسازد. بنابراین، این شکاف بعنوان یک فیلتر رنگی تداخل عمل میکند.

🔹فتودیتکتور

فتودیتکتور، نور ساطع شده را شناسایی کرده و شدت تابش آن را اندازه گیری می نماید. اشعه ساطع شده به کمک این ابزار، تبدیل به سیگنال الکتریکی میشود. سیگنال های الکتریکی ایجاد شده در این بخش با شدت نور رابطه مستقیم دارد. (فلیم فوتومتر چیست)

فلیم فوتومتر چیست

مزایای دستگاه فلیم فتومتر

فلیم فتومتر کاربردها و مزایای متنوعی دارد؛ از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه اطفاء حریق

مدل ارائه شده نصب و راه اندازی القایی یونی دستگاه اطفاء حریق را تصویب می‌کند: دستگاه در صورت شعله ور شدن پس از 7 ثانیه احتراق ثابت متوقف می‌گردد. سپس سوپاپ مغناطیسی، سوپاپ گاز را بطور اتوماتیک همراه با آلارم نور و صدا، دقت بالا و ایمنی کامل خاموش می‌کند.در مقایسه با نصب القایی یونی، در برخی از دستگاه های فلیم فتومتر، ترموکوپل قطع احتراق نصب می گردد که در هنگام اشتعال بسیار دشوار است.هنگام اشتعال، حجم گاز باید افزایش یابد. درعین حال تا زمانی که شعله ترموکوپل را نسوزانده باشد دستگاه قادر به تشخیص آن نیست.

علاوه بر این، درصورت قطع شعله دستگاه فقط زمانی کارآمد است که دمای ترموکوپل افت کرده باشد. این امر منجر به نشت گاز می‌شود.در مقایسه با نصب القایی یونی برخی دیگر از فلیم فتومترها آشکارسازهای فتوالکتریکی دارند. این نوع فلیم فتومترها دارای معایبی نیز می‌باشند: باز شدن لوله و ورود نور طبیعی به دستگاه منجر به نشت گاز می‌شود. پس از بسته شدن لوله، LGP به موقع آزاد نمی‌شود و در نتیجه انفجار رخ می‌دهد. بعد از اولین اشتعال، مقداری بخار در لوله داخلی ظاهر می‌شود که این امر منجر به برداشت اشتباه می‌گردد.

با نبولایزر نوع جدید

نازل از PTEF ساخته شده است. این ماده خوردگی اسیدی، قلیایی و همچنین خوردگی حلال های آلی مختلف است. سوزن یدکی نمونه از فولاد ضد زنگ 304 ساخته شده است. اگر دستگاه را در بهینه ترین حالت تنظیم کنید. پس از استفاده طولانی مدت، سرعت تزریق نمونه کندتر می‌شود. گرد و خاک سوزن را بوسیله سیم ظریف یا سرنگ تمیز کنید. سپس پیچ های ثابت کناری را با استفاده از آچار شش ضلعی باز کرده و فاصله سوزن‌ها را به بالا یا پایین تنظیم نمایید.

سیستم اشتعال اتوماتیک

دکمه فلزی و روکش نقره ای کنتاکتور باعث افزایش طول عمر بهره وری دستگاه می‌گردد. به منظور افزایش ظرافت ظاهری دستگاه، بعد از اشتعال نور آبی رنگ نمایان می‌شود.

برای شروع اشتعال، دکمه “IGNITION START/STOP” را فشار دهید. اشتعال به مدت 7 ثانیه ادامه یافته و سپس بصورت اتوماتیک متوقف خواهد شد. زمانی که واحد شعله دریافت شد، اشتعال متوقف شده و سوپاپ مغناظیسی حالت استارت آپ را حفظ می‌نماید. (فلیم فوتومتر چیست)

 سوپاپ اطمینان

فشارسنج در سطح پایین دستگاه قرار دارد؛ بنابراین می‌توان مقادیر آن را به راحتی بررسی کرد. شیر تنظیم کننده در سطح فوقانی دستگاه اصلی قرار گرفته است که در صورت ایجاد تغییر در فشار تنظیم آن آسان است. کاربران می‌توانند از بخش کناری میزان آب موجود در حوضچه سوپاپ اطمینان را مشاهده کنند. علاوه بر این، سوپاپ تخلیه در قسمت پشتی دستگاه اصلی قرار دارد.

کلاهک اشتعال جداپذیر

در مدت زمان طولانی پس از استفاده، رسوبات کربن در کلاهک اشتعال بر جای خواهد ماند. در این مرحله کاربر فقط باید با گشودن پیچ خمیده در جهت عقربه ساعت، کلاهک اشتعال را برداشته و به آسانی درون آن را پاکسازی کرده و تنظیمات آن را تغییر دهد. علاوه بر قابلیت‌ها و مزایایی که در بالا از فلیم فتومتر خواندیم، موارد زیر نیز از مزایای فلیم فتومتر محسوب می‌شوند:

فلیم فتومتری آنالیز کمی ساده و مقرون به صرفه ای می باشد که بر اساس آنالیز شعله مورد استفاده قرار می‌گیرد. عناصری مانند فلزات قلیایی و قلیایی خاکی بوسیله این ابزار که روش ساده و معتبری می باشد، تعیین می‌گردد. فلیم فتومتر، نمونه هایی در محدوده یک واحد در میلیون (ppm) تا یک واحد در میلیارد (ppb) را می‌تواند راحت، خیلی سریع و با دقت بسیار بالا اندازه گیری نماید.

مشخصات دستگاه فلیم فتومتر BWB

BWB اولین و تنها فلیم فوتومتر ۵ کاناله با قدرت تشخیص و نمایش همزمان ۵ عنصر می باشد. BWB XP از ابتدا طراحی شده و فناوری جدید، مدرن و خلاقانه ای به منظور ارائه سطوح بی نظیری از دقت، قابلیت استفاده و اطمینان در آن به کار رفته است که به طور قابل توجهی زمان تجزیه و تحلیل را کاهش می دهد. مشتریان این شرکت نیازی ندارند زمانی که یک اندازه گیری متفاوت مورد نیاز بود، زمان با ازرش خود را برای تعویض فیلترها و کالیبراسیون مجدد بگذارند.

خطوط تمیز و طرح رنگ روشن امروزی به کار رفته در مدل XP، به طور منحصر به فردی مدرن به نظر می رسد و برای هر آزمایشگاهی مناسب است. این ابزار از یک صفحه نمایش LCD بزرگ بهره مند است، که می تواند از هر زاویه های به راحتی قابل رویت باشد. بر خلاف تولید کنندگان دیگر که هزینه اضافه برای متعلقات دستگاه از مشتری دریافت می کنند، شرکت BWB تمام قطعات و لوازم مورد نیاز استفاده کننده برای اولین بار را فراهم کرده است. و با اتصال قطعات به همدیگر و فقط اضافه نمودن گاز قابل استفاده است. همچنین این دستگاه از طریق USB این اجازه را می دهد که تا اطلاعات از BWB XP به PC منتقل شود.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه فلیم فتومتر BWB

این دستگاه جهت تشخیص وجود عنصر، نور را از یک فیلتر نوری عبور می دهد و آن را تجزیه می کند. موارد زیر در سیستم وجود دارند:

✴اتومایزر و سوزن اتومایزر

✴میکسر

✴شعله

✴دتکتور

✴پنج فیلتر نوری مربوط به پتاسیم، سدیم، لیتیم، کلسیم و باریم

✴بُرد تحلیل گر

✴کمپرسور هوای فشرده

گاهی برای سیستم کمپرسور هوای فشرده، نیاز به کپسول گاز نیز هست.

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی از دوره های پرمخاطب مجتمع آموزشی آپادانا میباشد به همین منظور آموزشگاه آپادانا، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد. و بعد از اتمام دوره پشتیبانی از کارآموزان به صورت رایگان میباشد. (آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی)

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید. تجهیزات دندانپزشکی، همانطور که از نامشان معلوم است. نیاز به مراجعه به بیمارستان و کلینیک های اختصاصی و عمومی برای بررسی و عیب یابی دارند. با اینحال اگر در جامعه پزشکی شناخته شوید؛ از بازارکار قوی برخوردار خواهید شد. (دوره آموزش تعمیرات تجهیزات دنداپزشکی)

در این دوره آموزش مهارت های ارتباط با مشتری، افزایش درآمد، معرفی راهکارهایی برای افزایش بهره وری در کار و همچنین پشتیبانی رایگان جهت پرسش‌های هنرجویان در حال کار قرار داده ایم. با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا میتوانید با همه تجهیزات پزشکی آشنا شده و اصول تعمیراتی آنها را به صورت عملی یاد گرفته و وارد بازارکار شوید. شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. (تعمیر تجهیزات دندانپزشکی)

دیدگاهتان را بنویسید