خانه » اخبار آموزشگاه » معرفی دوره تخصصی دندانپزشکی

معرفی دوره تخصصی دندانپزشکی

آموزش تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

آموزش تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در آموزشگاه آپادانا توسط بهترین اساتید این زمینه تدریس میشود ( معرفی دوره تخصصی دندانپزشکی ) . آموزش تعمیر تجهیزات دندانپزشکی در مجموعه ما به صورت تضمینی انجام میشود به این منظور که پس از پایان دوره اگر شما به طور کامل آموزش نصب و تعمیر تجهیزات پزشکی را فرا نگرفته باشید میتوانید به صورت رایگان در دوره های بعدی شرکت کنید.

آموزش تجهیزات دندانپزشکی یکی از دوره هایی است که در آموزشگاه آپادانا طرفداران زیادی دارد و هرساله هنرجویان زیادی را از شهرستان برای طی دوره جذب میکند .

دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در تبریز

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین زمینه‌های فعالیت در بازار کار این روزها به حساب می‌آید. آموزش نصب و راه اندازی قطعات پزشکی و تعمیرات آن‌ها عمده‌ترین زمینه فعالیت متخصصان این حوزه است.

هنرجویان پس از گذراندن این دوره در آموزشگاه آپادانا در تبریز و کسب مدارک معتبر از این آموزشگاه می‌توانند در شرکت‌های تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی مشغول به کار شوند.این دوره بر دو حوزه تعمیرات برد و تعمیرات مکانیک تجهیزات دندانپزشکی تمرکز دارد که عمده تمرکز بر تعمیرات برد این تجهیزات است.

معرفی دوره تخصصی دندانپزشکی

معرفی تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

در تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی مواردی وجود دارد که بسیار مهم است، از جمله نظارت بر تحویل و نصب و راه اندازی صحیح تجهیزات دندانپزشکی و لوازم مربوط به آن، آموزش نیروی متخصص و تکنسین های فنی در امر تعمیرات تجهیزات پزشکی، اولویت بندی و پیگیری تعمیرات تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی، فاكتورهای هزینه تعمیرات تجهیزات پزشکی، مراحل و كیفیت و چگونگی تعمیر كه عمدتا از سوی شركتها صورت می پذیرد.

به منظور كاهش زمان از كارافتادگی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی به کار می رود، كاهش هزینه تعمیرات تجهیزات پزشکی و عدم نیاز به تعمیرات مكرر می بایست صورت پذیرد. همچنین با توجه به تنوع و پیچیدگی دستگاهها و لوازم پزشكی كه در حوزه های مختلف بكار گرفته می شود تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی علاوه بر تخصص نیازمند آموزش و داشتن ابزار لازم و قطعات یدكی مربوطه می باشد.

سرفصل های تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

در رابطه با معرفی دوره تخصصی دندانپزشکی باید بیان کنیم که این دوره در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برای کار آموزان در آموزشگاه آپادانا در تبریز برگزار می شود که سر فصل های آن به شرح زیر است:

مقدماتی

این دوره شامل تجهیزات قابل حمل مطب دندانپزشکی می باشد :

  • آشنایی با الکترونیک مقدماتی
  • آشنایی با المان های الکترونیکی و کاربرد آنها
  • نگهداری و تعمیرات و همچنین نصب و راه اندازی دستگاههای :
  • آمالگاماتور – لایت کیور – جرم گیر کویترون و پیزون و ایرفلو
  • اینسترومنت ها شامل توربین و آنگل و ایرموتور
  • رادیوگرافی
پیشرفته

این دوره شامل تجهیزات سنگین مطب دندانپزشکی می باشد :

  • نگهداری و تعمیرات و همچنین نصب و راه اندازی دستگاههای :
  • کمپرسور یخچالی و اویل فری
  • انواع اتوکلاو
  • انواع ساکشن
  • یونیت و صندلی دندانپزشکی
  • و آشنایی با نحوه ثبت شرکت ها ، قوانین مالیاتی

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

پیش نیاز دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشک

همانطور که بارها بر این موضوع تأکید شده، سهولت در یادگیری و آموزش پیوسته با شیب سختی نرمال، یکی از مجموعه ویژگی‌هایی است که همواره در دوره‌های آموزشی آموزشگاه کاردانش مدنظر بوده است.

با این وجود هنرجویان و متقاضیان شرکت در همه دوره‌ها از جمله دوره آموزش تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی، از بابت یادگیری ساده، آسوده‌خاطر خواهند بود. از این رو برای شرکت در دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی نیز کافیست تا با برخی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین موضوعات و مباحث آشنایی داشته باشید.

برای کسب اطلاع دقیق و باخبر شدن از جزئیات مربوط به پیش‌نیازهای علمی، می‌توانید به طور مستقیم با واحد مشاوره کاردانش در ارتباط باشید. (0414164) و (09361364164)

نکات ضروری در بررسی خرابی تجهیزات دندانپزشکی

بعضی از نکات امکان خرابی دستگاهها و تجهیزات دندانپزشکی را کاهش می دهند و سبب افزایش عمر دستگاههای دندانپزشکی می شوند. دریافت اطلاعات فنی مورد نیاز تکنسین ها و کارکنان مراکز درمانی نیز به افزایش طول عمر مفید دستگاهها و تجهیزات دندانپزشکی کمک خواهد کرد.

برخی از دستگاهها و تجهیزات دندانپزشکی که بیش از همه مورد ارزیابی تکنسین های فنی و تعمیرکاران این قبیل دستگاهها و تجهیزات قرار می گیرند عبارتند از: کمپرسور یخچالی و اویل فری ،انواع  اتوکلاو ، انواع ساکشن یونیت و صندلی دندانپزشکی و…. است.

معرفی دوره تخصصی دندانپزشکی

عیب یابی یونیت دندانپزشکی

عیب یابی یونیت دندانپزشکی یکی از مراحل تعمیرات یونیت دندانپزشکی محسوب می شود که مرحله ای حساس است و باید کسی که عیب یابی یونیت دندانپزشکی را انجام می دهددر این زمینه تخصص داشته باشد ا به درستی بتواند مشکلات یونیت را تشخیص دهد.

از آنجائی که یونیت دندانپزشکی طی ساعات طولانی تحت فشار کاری بسیار بالایی قراردارد، مشکلاتی از قبیل گرفتگی خطوط ساکشن، خرابی کمپرسور هوا، نشتی آب و هوا از مدارها، سوختن چراغ ها  و غیره همیشه گریبان گیر پزشکان می شود.

تعمیرات یونیت دندانپزشکی میتواند به خودی خود بسیار پرهزینه باشد، بخصوص اگر دستگاه قدیمی و فرسوده باشد، لذا اهمیت عیبب دقیق و صحیح دستگاه ،بسیار کلیدی و حیاتی می باشد، بنابراین توصیه ما اینست که در مواقع بروز ایراد، ابتدا تشخیص درست عیب را مد نظر قرار دهید و سپس دست به انجام تعمیرات بزنید.

بطور کلی عیب یابی یونیت دندانپزشکی شامل بخش های الکتریکی ، مکانیکی و پنوماتیک  می باشد که متاسفانه در بسیاری موارد بدلیل ضعف در مهارت تکنسین مربوطه وعیب یابی نادرست ، باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای دستگاه و تحمیل هزینه های گزاف به کارفرما شده است.

از ایرادات رایج یونیت دندانپزشک می توان به مواردی چون، ایراد در بردها و مدارهای الکتریکی، مدارهای ساکشن، کلیدهای دستگاه، بلوک های کنترلی، شیرهای پنوماتیک، موتور و گیربکس، فیلترهای آب و هوا، فیوزها، میکروسوئیچ ها، و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

ثبت نام در دوره تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

جهت شرکت در دوره آموزش تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در آموزشگاه آپادانا در تبریز و همچنین مشاوره و استعدادیابی رایگان می توانید با شماره تلفن 0414164 و یا از طریق واتساپ با 09361364164 با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید