خانه » اخبار آموزشگاه » معرفی شغل های فنی با سرمایه کم در تبریز

معرفی شغل های فنی با سرمایه کم در تبریز

شغل های فنی با سرمایه کم در تبریز

افراد فارغ التحصیل زیادی هستند که از نبود شغل مناسب شکایت دارند اما در حال حاضر شغل های فنی پردرآمد زیادی نیز وجود دارد که شاید این افراد از آن ها بی خبر باشند. این مشاغل امنیت شغلی بالایی دارند و هنوز اشباع نشده اند. در حقیقت داشتن مهارت باعث می شود آینده شغلی افراد تضمین شود. در این مقاله قصد داریم برخی از این شغل های پردرآمد فنی و پول ساز را به شما معرفی کنیم که نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند.

در شغل های خدماتی، تعمیری و فنی و شغل های مرتبط با فناوری اطلاعات مانند تعمیرات تجهیزات پزشکی، تعمیرات تجهیزات آزمایشگاهی، تعمیرات تجهیزات تصویر برداری پزشکی، تعمیرات برد الکترونیک و … هم می توان در یک شرکت مشغول به فعالیت بود و هم این که به صورت خود اشتغالی و با باز کردن مغازه ای کوچک کار کرد. در این حالت، داشتن شغل به صورت خوداشتغالی، دارای چند مزیت مهم می باشند که عبارتند از:

  • کارگر و کارفرما خود شما هستین.
  • ساعت کاری دست خود شماست و منعطف می باشد.
  • همیشه برای کارهای تعمیراتی و خدماتی کار هست.
  • به راحتی می توانید کار خود را گسترش داده و درآمد چندین برابری داشته باشید.

در ادامه مقاله شغل های فنی با سرمایه کم در تبریز به معرفی و بررسی بازار کار شغل تعمیرات تجهیزات پزشکی با جزئیات بیشتر پرداخته می شود و  سعی خواهیم کرد آینده شغلی تعمیرات تجهیزات پزشکی را بیان کنیم تا به امید خدا راهی را برای دوستانی که جویای این نوع مشاغل هستند باز کنیم.

آینده شغلی تعمیر تجهیزات پزشکی

بازار کار تکنسین‌های پزشکی در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی دیگر، مطلوب‌تر است، چون وسایل و تجهیزاتی که در حیطه پزشکی استفاده می‌شوند، عموماً ارزش اقتصادی بالایی دارند؛ برای مثال اگر قیمت یک سیستم کامپیوتر عادی حدود ۱۵ میلیون تومان در نظر بگیریم، قیمت تجهیزات پزشکی چیزی حدود ده برابر آن‌ها قیمت دارند؛ در نتیجه، مسئولان بهداشت و رؤسای بیمارستان‌ها ارزش زیادی برای حفظ و نگهداری صحیح این وسایل و ابزار قائل‌اند. بسیاری از این ابزار، تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شوند.

وجود چند تعمیرکار تجهیزات پزشکی در هر مرکز مراقب‌های بهداشتی و درمانی، لازم و ضروری است، چون این افراد در تعمیر هر نوع ابزار پزشکی مهارت داشته و این مهارت مانع ازکارافتادن این وسایل خواهد شد. به نظر می‌رسد که سالیان متمادی امکان اشتغال برای تکنسین‌های تجهیزات پزشکی میسر باشد؛ به این دلیل که اکثر تکنولوژی‌های پزشکی نوپا هستند و روزبه‌روز، علم پزشکی در حال پیشرفت است؛ بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که احتمال اشتغال افرادی که علاقه‌مند به این رشته و شغل هستند و همچنین کسانی که تحصیلاتی مرتبط با تجهیز و تعمیر وسایل پزشکی را کسب کرده‌اند، بسیار بالا بوده و از امنیت شغلی مناسبی برخوردارند.

اگر بخواهیم به‌طورکلی وسایلی که متخصصین تکنسین تجهیزات پزشکی با آن‌ها سروکار دارند را نام ببریم، می‌توانیم به مانیتورهای اطلاعات بیماران، تجهیزات تشخیصی همچون ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن، تجهیزات پرتودرمانی، میزهای عامل کنترل صوتی یا پیج، ویلچر یا صندلی‌های چرخ‌دار، واکرها، ابزارهای مورداستفاده در درمان بیماری‌ها؛ مانند: انواع لیزرها و انواع گارنی، اشاره کنیم.

البته عده‌ای از تکنسین‌های تجهیزات بیومدیک، افزون بر تعمیرات اجباری ناشی از تخریب قسمتی از دستگاه‌ها، طبق یک برنامه زمانی مشخص، نظارت کلی روی وسایل و ابزارها را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که تجهیزات به‌درستی تعمیر شده و به‌خوبی عمل می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader