خانه » اخبار آموزشگاه » مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک

مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک

مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک

ارشد مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک، علم استفاده از اصول الکتریکی، مغناطیسی و الکترومغناطیسی در حوزه پزشکی است. هدف این رشته تربیت متخصصانی است که با بهره گیری از علوم پایه و مهندسی در حوزه برق و کامپیوتر بتوانند از عهده تجهیز، نگهداری و طراحی دستگاه های پزشکی برآیند.

از سوی دیگر این متخصصان می توانند با الهام گرفتن از مکانیزم های زیستی و طبیعی، روش های مهندسی جدیدی را ایجاد نمایند. این متخصصان علاوه بر تسلط به تمامی گرایش های مهندسی برق به ویژه گرایش الکترونیک در مقطع کارشناسی و گرایش های کنترل و مخابرات در مقاطع بالاتر، از برخی از شاخه های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات نیز در علم مهندسی پزشکی بهره می برند.

مهندسی پزشکی چیست

مهندسی پزشکی یا biomedical engineering یکی از رشته‌های مهندسی میان‌رشته‌ای است که به تازگی وارد ایران شده است. این رشته به بررسی رویکردهای مهندسی برای حل مشکلات و مسائل پزشکی و سلامت می‌پردازد. هر نوع وسیله‌ای که به نوعی جزو انواع تجهیزات پزشکی طبقه بندی شود، توسط مهندسان پزشکی تولید می‌شود.

مهندسی پزشکی شامل گرایش‌های عمده بیومتریال، بیوالکتریک و بیومکانیک است. (گرایش‌های بالینی و بیوانفورماتیک نیز در بعضی دانشگاه‌ها وجود دارد.) بیوالکتریک یکی از معروف‌ترین گرایش‌های مهندسی پزشکی است که در ادامه با آن بیش‌تر آشنا می‌شویم.(دوره تعمیر تجهیزات پزشکی)

مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک

گرایش مهندسی پزشکی بیوالکتریک

در میان گرایش‌های مهندسی پزشکی بیوالکتریک یکی از اولین انتخاب‌های دانشجویان است. دانشجویان مهندسی پزشکی بیوالکتریک با مطالعه‌ی برخی دروس رشته برق سعی می‌کنند با روش‌های گوناگون از جمله تصویربرداری پزشکی، ثبت سیگنال‌های زیستی، ساخت ابزار دقیق پزشکی و پردازش سیگنال‌های زیستی، به بیماران و افراد جامعه خدمت‌رسانی کنند.

این گرایش از نظر حجم مطالعاتی بسیار زیاد بوده و نیاز به برنامه ریزی جدی برای گذراندن درس‌های مورد نظر دارد. گرایش بیوالکتریک دانشجویان را برای ساخت تجهیزات پزشکی، انواع دستگاه‌های مرتبط در حوزه سلامت، بیوسنسورها، و همچنین تعمیرات و نگهداری دستگاه‌های گوناگون آماده می‌کند. این گرایش آینده‌ی درخشانی به همراه دارد چرا که مطالعات دانشگاهی و فناوری‌های روز دنیا به دنبال یافتن راه‌های بهینه برای ورود به حوزه سلامت هستند و بیوالکتریک یکی از این فرصت‌های ناب را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.(دوره تعمیر تجهیزات پزشکی)

کاربردهای بیوالکتریک

علم بیوالکتریک در زمینه‌های بسیار زیادی گسترده شده است. برای درک بهتر کاربردهای بیوالکتریک می‌توان به رایج‌ترین وسیله‌ای که در دست می‌گیریم اشاره کرد! تلفن‌های همراه امروزه دارای سنسورهای زیستی بسیاری هستند که کار مهندسین بیوالکتریک، ثبت و پردازش آن سیگنال‌ها و طراحی بیوسنسورها می‌باشد.

 همچنین تمامی ادوات تصویربرداری پزشکی، سمعک‌ها، دستگاه‌های الکترونیکی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تخت‌های برقی، گوشی‌های پزشکی الکترونیکی، دستگاه‌های ونتیلاتور، ام آر آی، سی‌تی اسکن، دستگاه‌های فشار خون الکترونیکی، همه و همه شامل کاربردهای بیوالکتریک در دنیای پزشکی و سلامت هستند.(دوره تعمیر تجهیزات پزشکی)

مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک

بازار کار و آینده شغلی رشته مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی یک رشته پرطرفدار بین دانشجویان است، حتی دانشجویان کارشناسی دیگر رشته های مانند بیهوشی و …. برای ارشد به سمت این رشته می آیند. وجود یک متخصص تجهیزات پزشکی در تمام مراکز درمانی، بیمارستان ها و …. امری ضروری است، پس فارغ التحصیلان این گرایش نباید نگران آینده شغلی خود باشند. همچنین با وجود رشد شرکت های دانش بنیان در زمینه های پزشکی، بازار کار این حرفه رونق گرفته و فرصت های شغلی زیادی را برای فارغ التحصیلان فراهم کرده است.

وظایف و مسئولیت های مهندس پزشکی

  • نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی
  • نظارت واجرای عملیات صادرات و واردات تجهیزات و دستگاه های پزشکی
  • انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نظری و عملی در خصوص تولید
  • آموزش نحوه استفاده و نگهداری از تجهیزات و دستگاه های پزشکی به کارکنان
  • انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نظری و عملی برای بهبود کیفیت تجهیزات و دستگاه های پزشکی
  • طراحی و تولید لوازم، تجهیزات و دستگاه های پزشکی

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی که در مجتمع آموزشی آپادانا  در حال برگزاری است یکی از بهترین دوره های این مجموعه است که با اساتید مجرب و با تجربه برای شما عزیزان تدریس میشود.شاید برای شما سوال پیش بیاید که ممکن است این دوره نیاز به پیش نیاز داشته باشد و یا برای یادگیری تعمیرات تجهیزات پزشکی مدرک خاصی نیاز است.دوره تخصصی تعمیرات تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا آموزش صفر تا صد این دوره است که نیازی به پیش نیاز ندارید و به راحتی میتوانید پس از اموزش مدرک فنی حرفه ای خود را دریافت نمائید و شروع به کار کنید.

علت درآمد بالای دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

مهندسی پزشکی یکی از تازه‌ترین رشته‌هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی گذاشته است. این رشته در جهت کاربرد علوم فنی و مهندسی در یاری رساندن به پزشکان برای تشخیص و درمان هرچه بهتر بیماری‌ها تاثیر بسزایی دارد.

شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های تخصصی و کاربردی مهندسی پزشکی مهارت خود را در بازارکار بیشتر کنید. دوره آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی از پر درآمدترین رشته‌ها بشمار می‌رود. آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی از موارد اصلی و مهم می‌باشد. علاوه بر آن تعمیر برد تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل از بهترین شاخه در بازار کار است.

مهندسی پزشکی در گام‌های اولیه به بهره برداری، تعمیر، پشتیبانی، نگهداری، تنظیم و استاندارد سازی دستگاه ها می‌پردازد.

یکی از مشکلاتی که کشور عزیزمان به دلیل تحریمها دچار شده عدم ساپورت و پشتیبانی شرکت‌های سازنده دستگاههای پزشکی می باشد و به دلیل حساس بودن و دقت بالای دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی، اتاق عمل، رادیولژی، سونوگرافی، آزمایشگاهی و بیمارستانی ،آپادانا دوره‌های تخصصی تعمیرات بردهای الکترونیکی این تجهیزات را برگزار می نماید.(همراه با مدرک معتبر بین المللی فنی حرفه ای)

برای یادگیری تعمیر تجهیزات پزشکی لازم است که شما تعمیر مکانیک و تعمیر برد تجهیزات پزشکی را بدانید. کارشناس‌های مجرب، بهترین سرفصلها را برای یادگیری بهتر شما در بازار کار مهیا کرده‌اند که در زیر آورده شده است.

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

سرفصل های دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

  • آشنایی با الکترونیک مقدماتی والمان های الکترونیکی و کاربرد آنها
  • آشنایی با استاندارد های تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با فشار سنج های آنالوگ و دیجیتال
  • انواع تجهیزات معاینه عمومی
  • پالس اکسی متر
  • نبولایزر
  • پمپ تشک مواج
  • دستگاه نوار قلبی ecg و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با الکترونیک پیشرفته آشنایی و ایرادیابی تکمیلی و تعمیرات برد های الکترونیکی
  • آشنایی با مونتاژ قطعات SMD
  • آشنایی با سرویس منوآل و یوزر منوآل های تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با انواع پمپ سرنگ و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با انواع پمپ سرم و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با انواع الکتروشوک و اصول تعمیراتی آنها
  • نمونه عملی تعمیرات دستگاه های مشتری در محیط واقعی
  • آشنایی با روش های بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با نحوه ثبت شرکت ها ، قوانین مالیاتی و..

نحوه ثبت نام در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی

آموزشگاه آپادانا دوره های اشتغال محور مختلفی نظیر دوره های تعمیرات برد ، تعمیر تجهیزات دندانپزشکی و … برای علاقمندان برگزار میکند.  برای ثبت نام و شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در آموزشگاه آپادانا می توانید از طریق واتساپ با شماره 09361364164 و یا با شماره تلفن چهاررقمی (0414164) در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader