خانه » اخبار آموزشگاه » لیست تجهیزات پزشکی اتاق عمل

لیست تجهیزات پزشکی اتاق عمل

لیست تجهیزات پزشکی اتاق عمل

اتاق عمل نام بخشی از بیمارستان است که برای انجام جراحی در نظر گرفته می شود. ممکن است برای نام بردن لوازم و تجهیزات اتاق عمل تنها ابزارهایی مانند تیغ جراحی یا سایر لوازم پزشکی به ذهنتان برسد، اما باید بدانید که لوازم و تجهیزات اتاق عمل شامل مجموعه ای از تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی می باشد. (لیست تجهیزات پزشکی اتاق عمل)

تجهیزات عمومی

لوازم و تجهیزات اتاق عمل شامل تجهیزات عمومی نیز می شود مانند🔸کفپوش و دیوارپوش های اتاق عمل، 🔸تاسیسات برقی و 🔸گازی طبی، 🔸تجهیزات و مواد گندزدا و استریل کننده می باشد. از دیگر لوازم عمومی 🔸تخت اتاق عمل است که می بایست قابلیت تنظیم و تغییر به حالت مناسب جراحی را داشته باشد. 🔸چراغ های اتاق عمل نیز از تجهیزات اتاق عمل می باشند که می بایست نور بدون سایه ایجاد کنند.

همچنین این نور نباید باعث خستگی چشم ها شود. 🔸دستگاه بیهوش کننده که در قسمت بالای تخت اتاق عمل قرار دارد شامل لوله هایی است که به بیمار متصل می باشد که روند بیهوشی بیمار و همچنین تنفس بیمار را در طی جراحی کنترل می کند. این دستگاه همچنین شامل یک مانیتور است که به فرایند گازهای مخلوط در مدار بیهوشی کمک می کند. از دیگر لوازم و تجهیزات اتاق عمل، 🔸گان جراحی و 🔸لباس اتاق عمل می باشد که به ۲ دسته یکبار مصرف و چند بار مصرف تقسیم می شوند. 🔸ماسک جراحی، 🔸دستکش جراحی، 🔸شان جراحی از دیگر تجهیزات اتاق عمل می باشند.

انواع ست های پانسمان در اتاق عمل

تجهیزات هر اتاق عمل متناسب با عمل جراحی که در پیش دارد متفاوت می باشد. از جمله تجهیزات اتاق عمل انواع ست هایی است که هر یک لوازم ضروری و استریل شده خاص خود را دارد. ست پیوند کلیه، ست کورتاژ تخلیه ای، ست پانسمان مربوط به عمل سیستوسل-رکتوسل، ست عمل جراحی مغز و ست لامینکتومی هر یک اجزا و لوازم استریل مربوط به آن عمل را دارند. (لیست تجهیزات پزشکی اتاق عمل)

برند های معروف یونیت دندانپزشکی

 

لوازم و تجهیزات اتاق عمل

۱_ پگ های گان و حوله

۲_ چراغ سیالیتیک

۳_ کلمپ

۴_ ست جنرال

۵_ ست کامل

۶_ آلیس از نوع کرو

۷_ دستگاه مانیتورینگ قلبی

۸_ دستگاه مانیتورینگ مغزی

۹_ ونتیلاتورها

۱۰_ دستگاه شوک

۱۱_ انواع ست های پانسمان

۱۲_ ترالی داروها

۱۳_ انواع ماسک اکسیژن، ونچوری ها و.

۱۴_ لوازم کافی برای اینتوبه کردن بیمار در صورت نیاز

۱۵_ دستگاه ساکشن

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

در تعمیرات تجهیزات پزشکی تجربه حرف اول را میزند. دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی از دوره های پرمخاطب مجتمع آموزشی آپادانا میباشد به همین منظور آموزشگاه آپادانا، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد. و بعد از اتمام دوره پشتیبانی از کارآموزان به صورت رایگان میباشد. (آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی)

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید. تجهیزات دندانپزشکی، همانطور که از نامشان معلوم است. نیاز به مراجعه به بیمارستان و کلینیک های اختصاصی و عمومی برای بررسی و عیب یابی دارند. با اینحال اگر در جامعه پزشکی شناخته شوید؛ از بازارکار قوی برخوردار خواهید شد. (دوره آموزش تعمیرات تجهیزات دنداپزشکی)

در این دوره آموزش مهارت های ارتباط با مشتری، افزایش درآمد، معرفی راهکارهایی برای افزایش بهره وری در کار و همچنین پشتیبانی رایگان جهت پرسش‌های هنرجویان در حال کار قرار داده ایم. با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا میتوانید با همه تجهیزات پزشکی آشنا شده و اصول تعمیراتی آنها را به صورت عملی یاد گرفته و وارد بازارکار شوید. شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. (تعمیر تجهیزات دندانپزشکی)

دیدگاهتان را بنویسید

preloader