خانه » اخبار آموزشگاه » آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در رشت

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در رشت

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در رشت

تجهيزات پزشکي به عنوان يکي از ارکان اصلي بخش سلامت، نقش مهمي در تشخيص و درمان بيماري ها دارد، به نحوي که مهمترين اقدامات يک واحد درماني، وابستگي زيادي به تعداد و انواع تجهيزات موجود در آن مرکز دارد.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که ممکن است این دوره نیاز به پیش نیاز داشته باشد و یا برای یادگیری تعمیرات تجهیزات پزشکی مدرک خاصی نیاز است . برای تبدیل به یک تکنسین ماهر علاوه بر تخصص نیازمند آموزش جامع و تخصصی و داشتن ابزار لازم و قطعات یدكی مربوطه می باشد.(آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در رشت)

سرفصل های دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

دوره آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در دوسطح مقدماتی و پیشرفته برگزارمیشود.

سرفصل های دوره تعمیرتجهیزات پزشکی شامل:

  • آشنایی با الکترونیک پیشرفته آشنایی و ایرادیابی تکمیلی و تعمیرات برد های الکترونیکی
  • آشنایی با مونتاژ قطعات SMD
  • آشنایی با سرویس منوآل و یوزر منوآل های تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با انواع پمپ سرنگ و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با انواع پمپ سرم و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با انواع الکتروشوک و اصول تعمیراتی آنها
  • نمونه عملی تعمیرات دستگاه های مشتری در محیط واقعی
  • آشنایی با روش های بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با نحوه ثبت شرکت ها ، قوانین مالیاتی و..

مخاطبان دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

تعداد زیادی از مخاطبان این دوره فارغ التحصیلان رشته‌‌‌‌های مهندسی پزشکی، الکترونیک، برق، مکاترونیک، مکانیک هستند،اما چنانچه علاقه مند به یادگیری تعمیرات تجهیزات دندان پزشکی و تعمیرات تجهیزات پزشکی هستید، باخیال آسوده می توانید دراین دوره شرکت کنید زیرا دوره آموزشی به صورت صفرتاصد میباشد.

آموزشگاه آپادانا از شما دعوت می کند در دوره های آموزشی کوتاه مدت و عملی ما شرکت نمایید. با گذراندن این دوره های تخصصی علاوه بر دریافت مدرک و گواهینامه معتبر، به یک فرد ماهر (تکنسین فنی) در حوزه تجهیزات دندانپزشکی و تجهیزات پزشکی تبدیل خواهید شد، از آن پس می توانید به صورت رسمی در این حرفه پر درآمد مشغول به کار شوید.آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

بازارکار تعمیرات تجهیزات پزشکی

بازار کار تکنسین‌های پزشکی در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی دیگر، مطلوب‌تر است، چون وسایل و تجهیزاتی که در حیطه پزشکی استفاده می‌شوند، عموماً ارزش اقتصادی بالایی دارند. بطورکلی مسئولان بهداشت و رؤسای بیمارستان‌ها ارزش زیادی برای حفظ و نگهداری صحیح این وسایل و ابزار قائل‌اند. بسیاری از این ابزار، تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شوند.

وجود چند تکنسین تجهیزات پزشکی در هر مرکز مراقب‌های بهداشتی و درمانی، لازم و ضروری است، چون این افراد در تعمیر هر نوع ابزار پزشکی مهارت داشته و این مهارت مانع ازکارافتادن این وسایل خواهد شد.

اگر بخواهیم به‌طورکلی وسایلی که متخصصین تکنسین تجهیزات پزشکی با آن‌ها سروکار دارند را نام ببریم، می‌توانیم به مانیتورهای اطلاعات بیماران، تجهیزات تشخیصی همچون ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن، تجهیزات پرتودرمانی، میزهای عامل کنترل صوتی یا پیج، دستگاه ای سی جی، پالس اکسی متر، ابزارهای مورداستفاده در درمان بیماری‌ها؛ مانند: انواع لیزرها و انواع گارنی، اشاره کنیم.

البته عده‌ای از تکنسین‌های تجهیزات بیومدیک، افزون بر تعمیرات اجباری ناشی از تخریب قسمتی از دستگاه‌ها، طبق یک برنامه زمانی مشخص، نظارت کلی روی وسایل و ابزارها را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که تجهیزات به‌درستی تعمیر شده و به‌خوبی عمل می‌کنند.

دوره آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی ودندانپزشکی

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی که به صورت حضوری و به صورت غیر حضوری در رشت توسط مجتمع آموزشی آپادانا در حال برگزاری است یکی از بهترین دوره های این مجموعه است که با اساتید مجرب و با تجربه برای شما عزیزان تدریس میشود.

دراین دوره تجربه حرف اول را میزند.دراین دوره آموزشی مهارتهای خاص لازم برای ورود به بازارکار را به صورت تخصصی آموزش می بینید.شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. (آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در رشت)

 

دیدگاهتان را بنویسید

preloader