خانه » اخبار آموزشگاه » بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران

بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران

معرفی رشته مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی ((بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران)) یکی از تازه ترین رشته هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی گذاشته است. این رشته در جهت کاربرد علوم فنی و مهندسی در یاری رساندن به پزشکان برای تشخیص و درمان هرچه بهتر بیماری ها تاثیر بسزایی دارد. هدف اصلی برگزاری دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در آموزشگاه کاسپین، تربیت نیروهای متخصص در زمینه آشنایی، عیب یابی و تعمیرات تجهیزات پزشکی می باشد.

حوزه فعالیت این رشته مطالعه ساختار بدن انسان به صورت سیستمیک، کشف قوانین فیزیکی و معادلات ریاضی حاکم بر اجزاء سیستم، فهم رابطه بین آنها، مدلسازی این فرایندها و بررسی تأثیر بیماری بر روی این ساختار منظم و به تبع آن ارائه روش های تشخیصی و درمانی مفیدتر برای بهبود بیماری ها می باشد.

بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران

شاخه های بازار کار تجهیزات پزشکی

بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی به طور کلی به چهار فیلد تقسیم بندی می شوند که عبارتند از تجهیزات اتاق عمل ، دندان پزشکی ، آزمایشگاهی و تصویر برداری.بنابراین علاقه مندان به بازار کار تجهیزات پزشکی می توانند با توجه به علاقه مندی ها و توانایی خودشان در یکی از دوره های آموزشی زیر شرکت نمایند .

دوره تجهیزات اتاق عمل :

این دوره که با نام تجهیزات جنرال نیز شناخته می شوند شامل تجهیزات پر کاربرد بیمارستانی می باشند که در بیشتر بیمارستان ها و اتاق عمل کاربرد دارند .

دوره تجهیزات دندان پزشکی :

آموزش این دوره ها مربوط به تجهیزات دندان پزشکی می باشد که در مطب ها و کلینیک های دندان پزشکی به کار برده می شوند و شامل یونیت ، صندلی ، کمپرسور ، ساکشن ، آمالگاماتور و … می باشند .

بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران

دوره تجهیزات تصویر برداری :

این دوره مربوط به تجهیزات تصویر برداری رایج در بیمارستان ها و مراکز تصویر برداری می باشد که به صورت عملی و تئوری آموزش داده می شود و شامل بازدید دو جلسه ای از بیمارستان نیز می باشد .

دوره تجهیزات آزمایشگاهی :

وسایل و تجهیزاتی از قبیل فتومتر ، گلوکوزمتر ، بیلی روبین متر ، آون ، انکوباتر و … در آزمایشگاه تشخیص طبی به کار برده می شوند .

 امکان دارد استفاده زیاد یا نادرست موجب شود تا گاها این تجهیزات از کار بیافتند یا دکالیبره شوند . بنابرین در این گونه موارد نیاز هست تا متخصصینی آن ها را عیب یابی یا تعمیر نمایند . بنابرین برگزاری این دوره ها برای افرادی که علاقه مند به تعمیر و عیب یابی تجهیزات آزمایشگاهی می باشند و همچنین افراد نیازمند به شغل می تواند بسیار  مناسب باشد .

بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران

بازارکار تعمیرات تجهیزات پزشکی

بازارکار دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، به علت گران و دسترسی سخت به ابزار و وسایل پزشکی، از پر درآمدترین بازارهای تعمیرات است. همچنین شرایط و گزینه های کاری برای تعمیرکاران این حرفه، بسیار بیشتر و آسان تر می‌باشد. برای مثال؛ پس از پایان دوره و اخذ مدرک معتبر بین المللی می‌توانید در شرکت‌های تولید و فروش تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی در بخش‌های تکنسین و یا مدیرت فروش مشغول به کار شوید.

به علت گسترش خدمات آنلاین مشتریان مهمولاً علاقه بیشتری به جست و جو در اپلیکیشن ها و سایت های آنلاین هستند. به همین دلیل شما به عنوان تعمیرکار حرفه ای، می‌توانید به این سایت ها مراجعه نمایید؛ و کار خود را در ارتباط با مشتریان شروع کنید. به این سبب مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد.

بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران

علت درآمد بالای دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های تخصصی و کاربردی مهندسی پزشکی مهارت خود را در بازارکار بیشتر کنید. دوره آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی از پر درآمدترین رشته‌ها بشمار می‌رود. آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی از موارد اصلی و مهم می‌باشد. علاوه بر آن تعمیر برد تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل از بهترین شاخه در بازار کار است.(بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران)

مهندسی پزشکی در گام‌های اولیه به بهره برداری، تعمیر، پشتیبانی، نگهداری، تنظیم و استاندارد سازی دستگاه ها می‌پردازد.

یکی از مشکلاتی که کشور عزیزمان به دلیل تحریمها دچار شده عدم ساپورت و پشتیبانی شرکت‌های سازنده دستگاههای پزشکی می باشد و به دلیل حساس بودن و دقت بالای دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی، اتاق عمل، رادیولژی، سونوگرافی، آزمایشگاهی و بیمارستانی ،دکتر برد دوره‌های تخصصی تعمیرات بردهای الکترونیکی این تجهیزات را برگزار می نماید.(همراه با مدرک معتبر بین المللی فنی حرفه ای)

برای یادگیری تعمیر تجهیزات پزشکی لازم است که شما تعمیر مکانیک و تعمیر برد تجهیزات پزشکی را بدانید. آموزشگاه آپادانا دوره های تعمیرات تجهیزات پزشکی را به صورت جامع و آموزش تخصصی برای علاقمندان برگزرا می کند.

بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران

در آمد شغل تعمیرات تجهیزات پزشکی

همانطور که پیشتر ذکر کردیم؛ تعمیرکاران تجهیزات پزشکی ، از درآمد بالایی برخوردار هستند. امروزه خرید و جایگزینی تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، کار بسیار دشوار و زمان بری است. پزشکان و دندان پزشکان، برای سفارش و دریافت ابزار و وسایل جدید و سالم باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانند. این موضوع نیز به دلیل حساسیت بالای مسائل پزشکی قابل چشم پوشی نمی‌باشد.

بیماران گاهی بدون برخی دستگاه ها نمی‌توانند درمان خود را ادمه دهند. به همین دلیل تعمیرکاران تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. این عرصه به دست تعمیرکاران حرفه ای و مجرب خواهد افتاد. با این حال تعمیرات تجهیزات پزشکی شغل و حرفه حساسی است. کوتاهی و سهل انگاری در تعمیرات یا گاهی تعویض یک قطعه ممکن است باعث به خطر افتادن بیماران شود.

علاوه بر اینها تعمیرکاران مجرب باعث افزایش طول عمر مفید دستگاه ها نیز خواهند شد. اگر بیمارستان یا کلینیک از تعمیرکاران درخواست چکاپ های دوره ای را داشته باشد؛ باعث افزایش عملکرد دستگاه و در کنار آن افزایش کارکرد آن نیز خواهد شد.همه این دلایل سبب افزایش درآمد این حوزه با وجود کمبود تعمیرکاران خبره، می‌شوند.(بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران)

ورود به شغل تعمیرات تجهیزات پزشکی

متقاضیان اشتغال در حیطه تعمیر تجهیزات پزشکی، پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته‌هایی که در بالا نام بردیم، می‌توانند در سازمان و ادارات مختلف مشغول به کار شوند که در زیر چند نمونه از آن‌ها را برای شما به‌عنوان نمونه آورده‌ایم.(بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در ایران)

  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی
  • بیمارستان‌های خصوصی و دولتی
  • سازمان تأمین اجتماعی
  • بنیاد مستضعفان و جانبازان
  • مرکز تحقیقات وزارت دفاع
  • شرکت‌های تجهیزات پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

preloader