خانه » اخبار آموزشگاه » بهترین دستگاه تست قند خون

بهترین دستگاه تست قند خون

بهترین دستگاه تست قند خون

دستگاه تست قند خون یا گلومتر، دستگاهی است که سطح گلوکز خون را اندازه گیری می‌کند. در بیماران دیابتی از این دستگاه برای کنترل سطح گلوکز خون و در صورت لزوم برای کمک به تنظیم مقدار مصرف انسولین استفاده می‌شود. دستگاه‌های قند خون همراه با نوارهایی برای جمع آوری قطرات خون ارائه می‌شوند. با توجه به شیوع دیابت در سراسر جهان، در حال حاضر یکی از نگرانی های اصلی بهداشت جهانی، تکامل سیستم‌های کنترل قند خون است. (بهترین دستگاه تست قند خون)

انواع دستگاه تست قند خون

دستگاه‌های تست قند، سطح قند خون را به سه روش مختلف اندازه گیری می‌کنند و بر همین اساس هم دسته بندی می‌شوند. انواع دستگاه تست قند عبارتند از:

  • تهاجمی
  • غیر تهاجمی
  • دستگاه پایش مداوم قند خون (CGM)

بهترین دستگاه تست قند خون

مهمترین ویژگی‌های دستگاه قند خون

دستگاه تست قند خون خانگی باید با نیازهای بیمار متناسب باشد. قبل از خرید دستگاه گلوکومتر، بهتر است ویژگی‌هایی مانند سهولت استفاده و حمل و نقل، واحدهای اندازه گیری و وجود تراشه (کد) را در نظر بگیرید.

سهولت استفاده: رابط دستگاه باید بصری باشد و نتایج و توضیحات آن به راحتی نمایش داده شود. بعضی از مدل‌ها دارای صفحه لمسی هستند که استفاده از آنها راحت و آسان است. ترجیحاً اندازه و شکل دستگاه باید بگونه‌ای باشد که امکان اندازه گیری و نمایش دقیق را داشته باشد.

سهولت حمل و نقل: از آنجا که بیمار باید بتواند سطح گلوکز خون خود را در هر زمان و مکانی اندازه گیری کند، سهولت حمل و نقل فاکتور بسیار مهمی است. بنابراین بهتر است افراد یک مدل سبک و کم حجم را انتخاب کنند. البته ممکن است وزن برای بیماران جوان محدودیت نداشته باشد.

واحدهای اندازه گیری قند خون: بسته به مدل دستگاه، نتایج می‌توانند بصورت گرم در لیتر، میلی گرم در دسی لیتر یا میلی مول در لیتر نمایش داده شوند. اگر بیمار دیابتی به واحد اندازه گیری انتخابی توجه نکند ممکن است گمراه شود. تبدیل میلی گرم در دسی لیتر به گرم در لیتر با تقسیم بر 100 بدست می آید.

وجود تراشه (یا کد): در برخی از دستگاه‌های قند خون، هر بسته نوار یک کد مخصوص دارد. سازگار نبودن نوار با دستگاه منجر به نتایج نادرست می‌شود. در مورد دستگاه‌هایی که به این سازگاری احتیاج دارند، لازم است قبل استفاده از دستگاه از تطبیق کد نوار و کد دستگاه مطمئن شوید.

ایرادهای رایج دستگاه تست قند خون

1 – روشن نشدن دستگاه اندازه گیری قند خون : این مشکل بدلایل مختلف از جمله : شکستگی با ضرب دیدگی دستگاه ، مشکل سخت افزاری ، استفاده از اکسسوری غیر استاندارد و …

2 – خراب شدن یا شکستگی صفحه ی نمایش دستگه اندازه گیری قند خون ( خراب شدن LCD در تست قند خون ) : این اتفاق زمانی رخ میدهد که شرایط نگهداری دستگاه فشار سنج دیجیتال نامناسب باشد .

3 – دستگاه تست قند خون روشن نمیشود : علت روشن نشدن دستگاه اندازه گیری قند خون ، دلایل مختلفی میتواند داشته باشد ، از جمله خرابی برد ، مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری .

4 – خرابی جای باتری دستگاه اندازه گیری قند خون : جای باتری دستگاه تست قند خون در اثر نگهداری نامناسب و باتری غیر استاندارد ، آسیب میبیند.

5 – ERROR C ، خطای C در دستگاه تست قند خون : زمانی که کالیبر دستگاه اندازه گیری قند خون با مشکل مواجه شود این خطا بر روی صفحه ی نمایش دستگاه تست قند خون نمایان میشود.

6 – عددی که دستگاه اندازه گیری قند خون نشان میدهد ، خیلی زیاد یا خیلی کم است : در صورت بروز این مشکل باید دستگاه چک شود تا ایران مشخص گردد.

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

در تعمیرات تجهیزات پزشکی تجربه حرف اول را میزند. دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی از دوره های پرمخاطب مجتمع آموزشی آپادانا میباشد به همین منظور آموزشگاه آپادانا، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد. و بعد از اتمام دوره پشتیبانی از کارآموزان به صورت رایگان میباشد. (آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی)

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید. تجهیزات دندانپزشکی، همانطور که از نامشان معلوم است. نیاز به مراجعه به بیمارستان و کلینیک های اختصاصی و عمومی برای بررسی و عیب یابی دارند. با اینحال اگر در جامعه پزشکی شناخته شوید؛ از بازارکار قوی برخوردار خواهید شد. (دوره آموزش تعمیرات تجهیزات دنداپزشکی)

در این دوره آموزش مهارت های ارتباط با مشتری، افزایش درآمد، معرفی راهکارهایی برای افزایش بهره وری در کار و همچنین پشتیبانی رایگان جهت پرسش‌های هنرجویان در حال کار قرار داده ایم. با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا میتوانید با همه تجهیزات پزشکی آشنا شده و اصول تعمیراتی آنها را به صورت عملی یاد گرفته و وارد بازارکار شوید. شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. (تعمیر تجهیزات دندانپزشکی)

دیدگاهتان را بنویسید

preloader