خانه » اخبار آموزشگاه » آموزش کار با دستگاه نوار قلب

آموزش کار با دستگاه نوار قلب

آموزش کار با دستگاه نوار قلب به صورت تخصصی

(آموزش کار با دستگاه نوار قلب)عضلات قلب به منظور انقباض و انبساط لازم برای پمپاژ نمودن خون به قسمت های مختلف بدن یا به عبارت دیگر ایجاد فشار خون مناسب جهت به حرکت درآوردن خون در سیستم انتقال خون در بدن، به یک سیستم مستقل تحریک الکتریکی احتیاج دارد. چگونگی عملکرد این سیستم یکی از مشخصه های مهم می باشد که سلامت یا بیماری قلبی فرد را نشان می دهد. برای اینکه از چگونگی کارکرد این سیستم اطلاع پیدا نمایید راه های مختلفی وجود دارد.

از قدیمی ترین و پرکاربردترین روش ها می توان به مطالعه نحوه انتشار سیگنال های الکتریکی قلب اشاره کرد. در روش الکتروکاردیوگراف سیگنال های الکتریکی که از عملکرد الکتریکی قلب به دست می آید را با نمونه برداری از چگونگی انتشار این سیگنال در قسمت‌ های مختلف بدن مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد. به ثبت حرکات مکانیکی و تغییرات فشار درون حفره های قلب کاردیوگرافی گفته می شود و منحنی ثبت شده را کاردیوگرام می‌ نامند. (آموزش کار با دستگاه نوار قلب)

آموزش کار با دستگاه نوار قلب

قلب با هر انقباض یک پدیده الکتریکی ایجاد می کند که این پدیده الکتریکی با توجه به رسانا بودن بافت های بدن تا سطح پوست انتشار می یابد. منحنی ثبت الکتروکاردیوگرام با نام نوار قلب شناخته شده است. به منظور الکتروکاردیوگرافی، الکترودهای دستگاه نوار قلب را بر روی پوست نصب می‌ کنند و جریان الکتریکی قلب که با کمک دستگاه تقویت گردیده به صورت یک منحنی بر روی کاغذ رسم مخصوص یا روی یک صفحه حساس به نمایش گذاشته می‌ شود.

گاهی اوقات دستگاه های پزشکی دچار اختلال و نقص هایی می شوند که باید هزینه های زیادی برای تعمیر آن ها اختصاص دهید ، اما شرکت ما با کمترین هزینه دستگاه شما را تعمیر می کند و بهتر از روز اول به شما تحویل می دهد، کارشناسان ما از افراد تحصیلکرده ای می باشند که در زمینه ی تعمیر و سرویس دستگاه های پزشکی تحصیل کرده و تجربه کسب کرده اند .

دستگاه الکتروکاردیوگراف دستگاهی است که امواج الکتریکی قلب را از طریق نمودار بر روی کاغذی نشان می دهد و پزشکان با کمک این نمودار ها می توانید به طور دقیق بیماری ها را تشخیص دهند . الکتروکاردیوگرام و یا نوار قلب فعالیت های الکتریکی هر ضربان قلب و ریتم ضربان های متوالی قلب هستند که روی نمودار نشان داده شده اند .(آموزش کار با دستگاه نوار قلب)

دستگاه های الکترو کاردیوگراف دارای برندهای زیادی از شرکت های معتبر است که در بازار عرضه می شوند و همچنین ثبت حرکات های قلب از طریق الکترود هایی که روی پوست متصل می شود و تغییرات پتانسیل الکتریکی که به دلیل فعالیت الکتریکی عضله قلب به وجود می آید ثبت می شوند. درنتیجه تعمیر دستگاه های الکتروکاردیوگراف تخصص ماست و آمادگی لازم برای تعمیر این دستگاه ها را اعلام می کنیم .

آموزش کار با دستگاه نوار قلب

دوره آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

برای آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در ابتدا کارآموزان با قطعات تشکیل دهنده ی روی کلیه مدارات آشنا می شوند . بعد از این مرحله به تست و اندازه گیری و در آوردن و جا زدن آن ها پرداخته می شود . سپس بررسی برد های تغذیه ، سوئیچینگ ، مدار پاور ، بردهای اینورتر در لوازم پزشکی  آموزش داده می شود .(آموزش کار با دستگاه نوار قلب)

در این دوره ها کار آموزان حداقل با 7 مدل مدار آشنا می شوند و سپس عیب یابی برد را شروع می نمایند . از مباحث اصلی کلاس ها ، آموزش مسیر یابی برد های تک لایه ، دو لایه و چند لایه می باشد . از دیگر مباحثی که در این دوره ها آموزش داده می شود ولتاژ گیری برد ، نقشه خوانی مدار ، مسیریابی قطعات smd الکترونیکی و بررسی آی سی ها و چیپ ست های کنترلر از اهم می باشد.

یاد گیری اصول مدار تغذیه  ، مین برد اصلی و ارتباط با هیدرولیک و مکانیک از نیازهای آموزش عیب یابی برد های پزشکی می باشد .در دوره های آموزشی، با بردهای مختلف تجهیزات پزشکی آشنا شده و روی آن تعمیرات عملی انجام می شود .آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز،  بخش برد ، ویژه بازار کار طراحی می شود و آموزش توسط کارشناسان و تعمیر کاران بردهای پزشکی صورت می گیرد .(آموزش کار با دستگاه نوار قلب)

دیدگاهتان را بنویسید

preloader