خانه » اخبار آموزشگاه » استخدام تعمیرکار تجهیزات پزشکی

استخدام تعمیرکار تجهیزات پزشکی

قبل از اینکه بخواهیم از استخدام تعمیرکار تجهیزات پزشکی و بازار کار آن بگوییم، باید یادآوری کرد که در شرایط نامساعد اقتصادی هر کشوری، هنوز هم‌ شغل‌های خوب و آینده‌دار وجود دارد و در حال حاضر شغل‌های پرسود و درآمد، کم نیستند.اگر در پیچ‌وخم انتخاب شغل سردرگم شده‌اید یا شغل فعلی‌تان درآمد کمی دارد و تصمیم به تغییر آن دارید و یا حتی به هر دلیلی دوست دارید دربارۀ درآمد تعمیرکار تجهیزات پزشکی اطلاعاتی را به دست بیاورید، با ما در این مقاله همراه باشید‌.

شما در هر زمان که به بیمارستان‌ها یا مراکز پزشکی مراجعه کنید، با صداهای آلارم‌ها و بوق‌های هشدار لحظه‌ای، صدای زنگ خبر، صدای نمایش علائم حیاتی بیمار بر روی مانیتور و … مواجه خواهید شد که این صداها، صدای تمام دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که در آن محیط بیمارستان یا اتاق مراقبت‌های ویژه و دیگر بخش‌ها در حال کارکردن هستند.

حتی گاهی اوقات این تجهیزات در تشخیص قسمت‌های آسیب‌دیده بدن مثل شکستگی‌ها یا جراحات یا در تشخیص بیماری‌هایی همچون سرطان‌ها و تومورها به پزشکان کمک شایانی می‌کنند.همچنین با استفادۀ صحیح این ابزارها می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد، اما زمانی که این تجهیزات دچار مشکل شوند یا به طور کامل از کار بیافتند، تنها یک تعمیرکار تجهیزات پزشکی یک تکنسین تجهیزات پزشکی، می‌تواند تمامی ایرادات آن‌ها را رفع کند.

استخدام تعمیرکار تجهیزات پزشکی

استخدام تعمیرکار تجهیزات پزشکی در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی دیگر، مطلوب‌تر است، چون وسایل و تجهیزاتی که در حیطه پزشکی استفاده می‌شوند، عموماً ارزش اقتصادی بالایی دارند؛ برای مثال اگر قیمت یک سیستم کامپیوتر عادی حدود ۱۵ میلیون تومان در نظر بگیریم، قیمت تجهیزات پزشکی چیزی حدود ده برابر آن‌ها قیمت دارند؛ در نتیجه، مسئولان بهداشت و رؤسای بیمارستان‌ها ارزش زیادی برای حفظ و نگهداری صحیح این وسایل و ابزار قائل‌اند.

بسیاری از این ابزار، تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شوند.وجود چند تکنسین تجهیزات پزشکی در هر مرکز مراقب‌های بهداشتی و درمانی، لازم و ضروری است، چون این افراد در تعمیر هر نوع ابزار پزشکی مهارت داشته و این مهارت مانع ازکارافتادن این وسایل خواهد شد.

اگر بخواهیم به‌طورکلی وسایلی که متخصصین تکنسین تجهیزات پزشکی با آن‌ها سروکار دارند را نام ببریم، می‌توانیم به مانیتورهای اطلاعات بیماران، تجهیزات تشخیصی همچون ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن، تجهیزات پرتودرمانی، میزهای عامل کنترل صوتی یا پیج، ویلچر یا صندلی‌های چرخ‌دار، واکرها، ابزارهای مورداستفاده در درمان بیماری‌ها؛ مانند: انواع لیزرها و انواع گارنی، اشاره کنیم.

البته عده‌ای از تکنسین‌های تجهیزات بیومدیک، افزون بر تعمیرات اجباری ناشی از تخریب قسمتی از دستگاه‌ها، طبق یک برنامه زمانی مشخص، نظارت کلی روی وسایل و ابزارها را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که تجهیزات به‌درستی تعمیر شده و به‌خوبی عمل می‌کنند.

شاخه‌های بازار کار تعمیرکار تجهیزات پزشکی

بازار کار تعمیرکار تجهیزات پزشکی در حالت کلی به چهار فیلد تجهیزات اتاق عمل، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و تصویربرداری تقسیم می‌شود. لذا علاقه‌مندان به بازار کار تجهیزات پزشکی باید طبق علاقه‌مندی و توانایی‌های خودشان در یکی از دوره های آموزشی زیر که آموزشگاه آپادانا برگزار می کند، شرکت کنند.

دوره تجهیزات اتاق عمل: این دوره شامل تجهیزات پرکاربرد بیمارستانی است که در اکثر بخش های بیمارستان وجود دارند و مجموعه آنها در اتاق عمل‌ها بیشترین کاربرد را دارند. از این رو این دوره با نام تجهیزات جنرال نیز شناحته می‌شود.

دوره تجهیزات دندانپزشکی: در این دوره تجهیزات دندانپزشکی که در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی رایج هستند آموزش داده می‌شود. این تجهیزات شامل یونیت، صندلی، کمپرسور، ساکشن، آمالگاماتور و تجهیزات مرتبط دیگر است.

دوره تجهیزات تصویربرداری: این دوره شامل آموزش تئوری و عملی تجهیزات تصویربرداری رایج در بیمارستان‌ها و مراکز تصویربرداری است. این دوره شامل بازدید دو جلسه‌ای از بیمارستان نیز هست.

دوره تجهیزات آزمایشگاهی: آزمایشگاه تشخیص طبی وسایل و تجهیزات مختلفی مانند فتومتر ، گلوکوزمتر ، بیلی روبین متر ، آون ، انکوباتور و … دارد که تمامی این تجهیزات به دلیل استفاده مکرر و یا عدم استفاده صحیح ممکن است از کار افتاده و یا د کالیبره شوند در نتیجه نیاز به متخصصینی است که بتوانند این تجهیزات آزمایشگاهی را عیب‌یابی و تعمیر کنند. اگر شما نیز به تعمیر و عیب یابی تجهیزات آزمایشگاهی علاقمند هستید و همچنین نیاز به شغلی مناسب برای خود دارید که آینده روشنی داشته باشد این دوره مناسب‌تان خواهد بود.

راه اندازی کسب و کار تجهیزات پزشکی در ایران

راه اندازی کسب و کار تعمیر تجهیزات پزشکی، یکی از دغدغه های مهم علاقمندان است. هر کدام از دانشجویانی که مدرک مهندسی پزشکی خود را دریافت می کنند، علاوه بر استخدام در مراکز صنعتی و تولیدی یا بیمارستانی، می توانند با مدرک خود، کسب و کاری در این زمینه راه اندازی کنند. حتی راه اندازی کسب و کار آنلاین و فروش تجهیزات پزشکی از این طریق، می تواند بسیار پولساز باشد. کسب و کار های آنلاین برای فروش لوازم پزشکی و حتی تعمیرکار تجهیزات پزشکی، بسیار پولساز و کاربردی هستند.

اگر دوره های آموزشی مهندسی پزشکی را در دانشگاه یا حتی آموزشگاه های آزاد ، به خوبی پشت سر بگذارید، می توانید حتی با راه اندازی یک فروشگاه کوچک لوازم پزشکی و مشاوره درتعمیرکاری تجهیزات پزشکی، بسیار پیشرفت کنید. خوشبختانه تمامی کسب و کارهایی که به تجهیزات و لوازم پزشکی ختم می گردد، بسیار پر درآمد می باشد.برای راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای با درآمد بالا، باید در ابتدا آموزش های تعمیرکار تجهیزات پزشکی را دیده باشید. اگر هم در دانشگاه، رشته ی تخصصی این کار را خوانده باشید، که چه بهتر اما اگر هم تحصیلات دانشگاهی نداشته باشید، باز هم می توانید وارد این کار شوید.

بعد از درس و آموزش این رشته، باید دستگاه ها، برندها و نحوه ی کار آن ها را به خوبی بدانید. اگر دوست دارید فقط در زمینه ی خرید و فروش کار کنید، نیازی به دانش تعمیرات وجود ندارد. اما اگر بخواهید وارد فاز تعمیرات بشوید، بهتر است در این زمینه تجربه ی کافی داشته باشید. سپس می توانید با شرکت های مختلف تولیدی داخل و یا شرکت های وارد کننده، وارد مذاکره شده و قرارداد ببندید.دنیای کسب درآمد از تعمیر تجهیزات پزشکی و ورود به بازار کار تکنسین پزشکی، می تواند بسیار درآمد زا باشد. فقط تنها چیزی که می طلبد، صبرو حوصله و دانش این کار است.

کار تعمیرکار تجهیزات پزشکی برای خانم ها و آقایان

در رابطه با بازار کار تعمیرکار تجهیزات پزشکی برای خانم ها و آقایان باید عرض کنیم که با توجه به کاربردی بودن این رشته در جامعه، خانم های تحصیل کرده مشابه آقایان در آن بیکار نمی مانند و امکان فعالیت در انواع شرکت ها و مراکز دیگر را به آسانی دارند. مهمترین چیزی که باعث موفقیت در این کار می شود، علاقه خود فرد است.

دیدگاهتان را بنویسید

preloader