خانه » اخبار آموزشگاه » آشنایی با اکو کاردیو گرافی

آشنایی با اکو کاردیو گرافی

آشنایی با اکو کاردیو گرافی

اکوکار دیوگرافی که با عنوان تست اکو قلبی هم شناخته میشود، تستی است که در آن با استفاده از امواج صوتی، تصاویر متحرکی از قلب را به ما نشان میدهد. برای انجام این تست نیازی به بستری شدن وجود نداشته و بیمار دردی را حین فرآیند حس نمیکند. اکوکاردیوگرافی یا اکو قلب ،فرآیندی است که جهت کمک به متخصص قلب، به منظور تشخیص مشکلات قلبی شما یا چگونگی عملکرد قلب بکار می رود. (آشنایی با اکو کاردیو گرافی)

تشخیص بیماری قلبی با استفاده از اکو

اکو قلب که اغلب اکوسیت قلب هم نامیده می‌شود یک سونوگرافی است که به تشخیص بیماری‌های قلبی مانند: کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک، کریومیوپاتی انقباضی و بیماری‌های دیگر کمک می‌کند. اگر دچار مشکلات قلبی و عروقی هستید یا تنگی نفس و یا علائم بیماری های قلبی در شما نمایان شده است باید به متخصصین قلب برای انجام تست اکو قلب مراجعه کنید. (آشنایی با اکو کاردیو گرافی)

آشنایی با اکو کاردیو گرافی

تفسیر اکو کاردیو گرافی

در دستگاه اکو کاردیوگرافی با استفاده از امواج اولتراسوند، تصاویر متحرکی از قلب تهیه میشود که جزئیات بیشتری را نسبت به عکس ساده رادیولوژی نشان میدهد. این تصاویر متحرک، ساختار و عملکرد قلب را نشان داده و علاوه بر آن، بیمار را در خطر مواجه با اشعه ایکس قرار نمی‌دهد. دستگاه اکوکاردیوگراف اجزاء متفاوت قلب از جمله دریچه های قلبی، حرکت ماهیچه های قلب، اندازه حفره ها و اختلالات ساختاری قلب مشخص خواهد کرد. اکوکاردیوگرافی در شرایط زیرضروری است.

1- هنگامی که فرد دچار درد قفسه سینه غیرقابل توجیه است.

2- هنگامی که فرد دارای صداهایی غیرطبیعی قلبی است

3- وقتیکه فرد دچار یک نقص مادرزادی قلبی می باشید.

4- زمانیکه که دچار حمله قلبی شده اید.

5- وقتیکه که دچار تب روماتیسمی هستید.

تفسیر اکو قلب غیر طبیعی

یک یافته غیر طبیعی در اندازه و یا ساختار قلب امکان دارد شامل موارد زیر باشد:

1- لخته شدن خون در یکی از حفره های قلب اغلب به دلیل فیبریلاسیون دهلیزی می باشد.

2- یک یا چند دریچه قلبی به درستی باز و بسته نشوند. این امکان وجود دارد که علائمی از بیماری های دریچه قلب باشد، که میتواند به عضله قلب آسیب برساند.

3- دیواره قلبی بیش از حد نازک و یا ضخیم و یا حفره های قلب بیش از حد بزرگ. این امکان دارد که نشان دهنده کاهش جریان خون به قلب، و یا یک برآمدگی در دیواره قلب باشد .

4-پریکارد افیوژن تجمع مایع در پریکارد در کیسه اطراف قلب است که این حالت فشار اضافی بر روی قلب وارد می کند، که مانع از پمپاژ طبیعی آن می شود.

اکوی قلب چه چیزی را نشان میدهد

1-صداهای غیرطبیعی قلب ، بیماری‌ های قلبی مادرزادی

2-عملکرد پمپاژ خون توسط قلب در افراد دچار نارسایی قلبی

3-دریچه‌ های مصنوعی قلب ، فیبریلاسیون دهلیزی، افزایش فشار ریوی

4- آسیب عضلات قلب در بیمارانی که سابقه حمله قلبی داشته‌اند

5-عفونت پرده اطراف قلب ، عفونت دریچه‌ های قلب

6-وجود لخته خون یا آمبولی ریوی پس از سکته

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

در تعمیرات تجهیزات پزشکی تجربه حرف اول را میزند. دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی از دوره های پرمخاطب مجتمع آموزشی آپادانا میباشد به همین منظور آموزشگاه آپادانا، این دوره را توسط بهترین اساتید ایران برگزار می‌کند. تمرکز ما در این دوره، بر روی آموزشهای عملی و تخصصی است. به علاوه این دوره شامل جلساتی جهت آمادگی هنرجویان برای ورود به بازارکار می‌باشد. و بعد از اتمام دوره پشتیبانی از کارآموزان به صورت رایگان میباشد. (آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی)

با وجود اینکه درآمد دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، بالاست؛ اما این حرفه از رقابت کاری کمی برخوردار است. این مزیتی برای شماست تا بتوانید به راحتی به درجات بالا و شناخته شده نزد مشتریانتان برسید. تجهیزات دندانپزشکی، همانطور که از نامشان معلوم است. نیاز به مراجعه به بیمارستان و کلینیک های اختصاصی و عمومی برای بررسی و عیب یابی دارند. با اینحال اگر در جامعه پزشکی شناخته شوید؛ از بازارکار قوی برخوردار خواهید شد. (دوره آموزش تعمیرات تجهیزات دنداپزشکی)

در این دوره آموزش مهارت های ارتباط با مشتری، افزایش درآمد، معرفی راهکارهایی برای افزایش بهره وری در کار و همچنین پشتیبانی رایگان جهت پرسش‌های هنرجویان در حال کار قرار داده ایم. با شرکت در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا میتوانید با همه تجهیزات پزشکی آشنا شده و اصول تعمیراتی آنها را به صورت عملی یاد گرفته و وارد بازارکار شوید. شما میتوانید با شماره چهار رقمی مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. (تعمیر تجهیزات دندانپزشکی)

دیدگاهتان را بنویسید

preloader