خانه » اخبار آموزشگاه » تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

شما میتوانید با گذراندن دوره های تخصصی و کاربردی مهندسی پزشکی (تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز) مهارت خود را در بازار کار بیشتر کنید. روی هم دوره آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی از پر درآمد ترین رشته ها بشمار میرود. آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی از موارد اصلی و مهم میباشد. علاوه بر آن تعمیر برد تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل از بهترین شاخه در بازار کار است.

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

برگزاری دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز در کارگاههای مجهز آپادانا زیر نظر تعمیرکار بردهای پزشکی مقدور میباشد. علاقمندان و کارشناسان مهندسی پزشکی و دانشجویان میتوانند با شرکت در دوره آموزش تعمیر لوازم پزشکی بازار کار و کسب خوبی بدست آورند.آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی شامل دو بخش تعمیر مکانیک دستگاه و بردهای پزشکی و آزمایشگاهی است. بیشترین تاکید در آموزش تعمیر لوازم پزشکی تعمیرات برد دستگاههای پزشکی میباشد.

تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

نحوه تعمیر تجهیزات پزشکی

عیب یابی و تشخیص مشکل

به منظور تعمیرات تجهیزات پزشکی ابتدا باید نسبت به عیب یابی و تشخیص مشکل دستگاه اقدام کرد. سپس با استفاده از ابزار های به روز و پیشرفته قطعات را خارج کرده و آن ها را تحت آزمایش و کالیبراسیون قرار داد. سپس در صورت نیاز قطعات را تعمیر و یا تعویض کرد. سپس جهت جلوگیری از معیوب شدن مجدد دستگاه ها و نگهداری مناسب از آن ها خدماتی را ارائه کنند تا تجهیزات به زودی دچار ایراد نشوند.

تعمیرکاران تجهیزات پزشکی به عنوان تکنسین های متخصصی شناخته می شوند که قادر هستند تجهیزات الکترونیکی، الکترو مکانیکی و هیدرولیکی را که در بیمارستان ها و مطب پزشکان استفاده می شوند، تعمیر کنند.

سرفصل های آموزش دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

  • آشنایی با الکترونیک مقدماتی والمان های الکترونیکی و کاربرد آنها
  • آشنایی با استاندارد های تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با فشار سنج های آنالوگ و دیجیتال
  • انواع تجهیزات معاینه عمومی
  • پالس اکسی متر
  • نبولایزر
  • پمپ تشک مواج
  • دستگاه نوار قلبی ecg و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با الکترونیک پیشرفته آشنایی و ایرادیابی تکمیلی و تعمیرات برد های الکترونیکی
  • آشنایی با مونتاژ قطعات SMD
  • آشنایی با سرویس منوآل و یوزر منوآل های تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با انواع پمپ سرنگ و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با انواع پمپ سرم و اصول تعمیراتی آنها
  • آشنایی با انواع الکتروشوک و اصول تعمیراتی آنها
  • نمونه عملی تعمیرات دستگاه های مشتری در محیط واقعی
  • آشنایی با روش های بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی
  • آشنایی با نحوه ثبت شرکت ها ، قوانین مالیاتی و..

ابزار تجهیزات پزشکی

تعمیرکاران برای تعمیر تجهیزات پزشکی، ابزار های گوناگونی از قبیل پیچ گوشتی، آچار و لحیم کاری را مورد استفاده قرار می دهند. همچنین ابزار هایی از جمله مولتی متر و رایانه نیز در روند تعمیرات کاربرد زیادی دارند. به همین منظور از نرم افزار های تخصصی برای کالیبراسیون دستگاه ها استفاده می شود.

ثبت نام در دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

برای ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی می توانید یا از طریق مراجعه حضوری به یکی از شعب آموزشگاه یا از طریق واتساپ به شماره 09361364164 یا از طریق تماس تلفنی با شماره چهار رقمی آموزشگاه (4164-041) اقدام به ثبت نام در این دوره آموزشی نمایید.جهت مشاوره رایگان و استعداد یابی شغلی با ما تماس بگیرید.

تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

آینده شغلی تعمیر تجهیزات پزشکی

بازار کار تکنسین‌های پزشکی در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی دیگر، مطلوب‌تر است، چون وسایل و تجهیزاتی که در حیطه پزشکی استفاده می‌شوند، عموماً ارزش اقتصادی بالایی دارند؛ برای مثال اگر قیمت یک سیستم کامپیوتر عادی حدود ۱۵ میلیون تومان در نظر بگیریم، قیمت تجهیزات پزشکی چیزی حدود ده برابر آن‌ها قیمت دارند؛ در نتیجه، مسئولان بهداشت و رؤسای بیمارستان‌ها ارزش زیادی برای حفظ و نگهداری صحیح این وسایل و ابزار قائل‌اند. بسیاری از این ابزار، تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شوند.

وجود چند تکنسین تجهیزات پزشکی در هر مرکز مراقب‌های بهداشتی و درمانی، لازم و ضروری است، چون این افراد در تعمیر هر نوع ابزار پزشکی مهارت داشته و این مهارت مانع ازکارافتادن این وسایل خواهد شد.

اگر بخواهیم به‌طورکلی وسایلی که متخصصین تکنسین تجهیزات پزشکی با آن‌ها سروکار دارند را نام ببریم، می‌توانیم به مانیتورهای اطلاعات بیماران، تجهیزات تشخیصی همچون ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن، تجهیزات پرتودرمانی، میزهای عامل کنترل صوتی یا پیج، ویلچر یا صندلی‌های چرخ‌دار، واکرها، ابزارهای مورداستفاده در درمان بیماری‌ها؛ مانند: انواع لیزرها و انواع گارنی، اشاره کنیم.

البته عده‌ای از تکنسین‌های تجهیزات بیومدیک، افزون بر تعمیرات اجباری ناشی از تخریب قسمتی از دستگاه‌ها، طبق یک برنامه زمانی مشخص، نظارت کلی روی وسایل و ابزارها را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که تجهیزات به‌درستی تعمیر شده و به‌خوبی عمل می‌کنند.

پیش نیاز های آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی به طور ایده آل برای کسانی مناسب است که دانش کمی در زمینه الکترونیک دارند، اما فاقد تجربه در مورد سیستم های زیست پزشکی هستند. شرکت کنندگان با انجام تکالیف ساختاریافته و عملی در مورد تجهیزات تحت پوشش در طول دوره، اعتماد به نفس خود را در کار با تجهیزات مهندسی پزشکی به دست خواهند آورد. کسانی که دانش کمی در مورد برق و الکترونیک دارند باید ابتدا در دوره های تعمیرات برد الکترونیک ما شرکت کرده و در ادامه در آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی شرکت نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

preloader